Skocz do zawartości

Kilka Pytań, pytanka


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to moje pierwsze Lpg wiec mam kilka pytań główną rzeczą, jaką sie borykam się od zakupu jest spalanie mojej X20XEV

 

Zbiornik 45 także 38 L wlezie i prawie zawsze przejeżdżam na niej 250~260 Km, co daje ok 15-17 na 100KM pomimo ze jest styczeń to od października miej więcej tak samo 250Km i ani więcej .

Ostatni tydzień ocieplenie i to samo spalanko

Stacje juz przeleciałem wszystkie od prywaciarzy po Shell Statoil itp.

Auto juz było na tym sterowniku w trybie Ekonomicznym zamuliło go, straaasznie a spalanie to samo.

Na chwile obecna nie muli, żwawo jeździ wiec jest tak jak powinno

 

 

Instalacja:

 

Jest to II gen Bingo S4

 

Dołączona grafika

 

Po zakupie auta wymieniony został:

 

-Reduktorek na nowiutki Lovato

 

Dołączona grafika

 

-Mikserek (wcześniej klapo mikser 38 teraz 32 tuz przy kolektorze)

 

Dołączona grafika

 

-Termostat (stary cały czas był otwarty)

 

- Świece NGK V-line

 

Oczywiście nowiutki Filtr powietrza i gazu

 

Regulacji było od Groma

 

Brak pęknięć na kolektorze wydechowym i dalej, sonda wg gazowników działa i jest OK

 

Styl Jazdy:

Po przeczytaniu kilkunastu postów, artykułów i tak dalej staram się sie jeździć ekonomicznie zmiana obrotów 2500nm i jazda tak na około 2000Nm

 

PytaniE 1 : podobno wraz zmniejszoną średnica miksera zmniejsza sie moment obrotowy czyżbym mu cisnął za bardzo (świeżo upieczony kierowca jestem) choc podobno ma do 3200nm

 

Pytanie 2 : Mam taki silniczek krokowy od gazu jak myślicie wywalenie coś da?, dużo ludzi mówi, że tak no, ale sam nie wiem... zdanie gaziarzy podzielone...

 

Pytanie 3 : Mam lekko zgięty wąż który jest miedzy obudową Filtra Powietrza a przepływomierzem gaziarze mówią, że nie ma to wpływu ale pytam dla pewności. Zgięcie jest lekkie nie zwęża węża za bardzo no tak na 15%

 

Dołączona grafika

 

Pytanie 4 : Oczywiście wszyscy wiedzą o wycinaniu rury by auto nie gasło jak mam tak - Rura wycięta łącząca obudowę powietrza z sztywnym kolektorem dolotowym dokładnie tuz za światłami, zostało to zaślepione przez kawałek gumy założony i zaciśnięty opaską metalową jednak prawdopodobnie od pędu powietrza ta guma w końcu pękła, jest to pękniecie na około 5cm, auto nie gaśnie, nie dławi sie i takie tam, Jeśli zatkam od nowa kolektor dolotowy i uszczelnię czy bedzie potrzebna regulacja gazu??

 

Pytanie 5 : Miejsce umieszczenia elektrozaworu trochę dziwne, co wy na to ?

 

Dołączona grafika

 

Pytanie 6. : Przy zapaleniu zimnego silnika i dodaniu gazu słychac jak by się woda przelewała tuz za kokpitem, ale tak dosłownie sekundę.

 

Co to może być ??

 

Wiem, że na centralki sie nie patrzy, ale mam taką:

 

Dołączona grafika

 

1 kropka znika po 35 - 40 Km - jak ma ok 40 to przyhamowaniu Jeszce wraca

 

2 znika po 70 - 90 jak ma ok 90 to przy hamowaniu jeszcze wraca

 

itd... Na upartego twierdze, że normalnie schematycznie

 

150-160 Km zaświeca sie rezerwa ustawiona na około 8 litrów.

 

 

Dzisiaj 13.01.08 po 93Km tankowanie na Full baku na Shellu wlazło 14.8 L a ostatnio było temp od 3 do 8 st C

 

Czujnik temp działa, płynu także.

 

Co zmienić, sprawdzić itd., proszę o sugestie, z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Aha czy ktoś wie, co to za wersja GLS?Auto sprowadzone w 99r z Austrii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No więc zaczynamy:

Wstawienie miksera na pewno obniża moc na benzynce ze wzdlędu na dławienie przez mikser przepływu powietrza,

Spalanie ciut duże, chyba że naprawdę agresywnie jeździsz to ci takie wyjdzie.

Wywalenie krokowca od gazu zmniejszy Ci spalanie ale też pewnie moc,(zależy od wyregulowania),

Bingo to tandeta( to jest moje skromne zdanie),

Zagięcie węża powinieneś zlikwidować,

Umieszczenie elektrozaworu raczej nie ma znaczenia,

Przelewanie się gdzieś tam czegoś to pewnie jest gdzieś powietrze (niewiele) w układzie chłodzenia, może nagrzewnicy, ale jeśli ogrzewanie i układ chłodzenia działa bez zarzutu to nie ma się co tym przejmować.

 

To auto na pełnym wtrysku? Jeśli tak ( bo się nie orientuję) to dlaczego IIgeneracja gazu a nie sekwencja??

Pozdrawiam,,,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie ciut duże, chyba że naprawdę agresywnie jeździsz to ci takie wyjdzie

Zdefiniuj "agresywnie" ?? :lol:

 

 

wiec tak wstawiam tu zdjecie mojego układu dolotowego

POnizej Legenda

 

Dołączona grafika

 

1. - ta koncówka jest własnie zatkana gumą która jest pęknieta

2. - Tu jest klapa anty strzałowa

3. - tu jest koncówka od obudowy w której powinna sie znajdowac rura łączaca obudowe z kolektorem dolotowym w punkcie nr 1

4. W tym miejscu jest własnie przerwa po wycietej gumie łączaca obudowe z kolektorem dolotowym

5. - Miejsce wstawienia nowego miksera

 

Jak myslicie przerobic ten układ dolotowy do oryginalnego stanu??

No i ta zgieta rura mi sie wydaje ze sie zgieła delikatnie dlatego że przedtem klapomikser rozpychał cały ten układ noi tak sie stało.

Najwazniejsze myslicie ze ta peknieta guma na kolektorze dollotowym wraz ze zgieta rórą może powodowac wariowanie mieszanki pomimo regulacji ??

Oraz czy czasem przez to że powietrze jest zasysane tuż z pod obudowy autko dłuzej jedzie na ssaniu = spalanie??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większe spalanie w zimie może być też spowodowane tym że od października na stacjach jest paliwo zimowe. Mi też od października pali ok 2l więcej niż zwykle. I chodź jest cieplo na dworze to póki jest zimowy gaz to spalanie mam większe...

Też walcze ze spalaniem i tyle ci powiem że teraz spalanie jest wyższe przez zimowy gaz więc w lecie jak będzie normalne paliwo (bez dodatków) to spalanie może ci spaść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że mamy zimowe paliwo, wcale nie powoduje większego spalania. Jeżeli już to więcej auto spala zimą bo silnik dłużej się nagrzewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dziwne bo inny jest sklad gazu i nawet na stacji ludzie mówią że to powoduje większe spalanie. i mi auto od czasu gazu zimowego rzeczywiscie więcej pali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, inny jest skład gazu, a dokładnie propan i butan są w innych proporcjach ( któregoś jest więcej, nie pamiętam którego) dzięki temu gaz zimą jest droższy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności