Skocz do zawartości

Drgania po dodaniu gazu


Gość popencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

Od pewnego czasu w moim signum pojawia się dziwna przypadłość. Nie jest to męczące ale lepiej gdyby tego nie było. Stoję na luzie obroty jałowe zero drgań. Jak lekko dotknę pedał gazu i zwiększając obroty to gdzieś do wartości 1150rpm telepie silnikiem. Jak ruszam delikatnie to w przedziale tych obrotów czuć jakbym miał zamiast opon koła zębate albo jechał po kostce brukowej. Dwumasa nowa, z zaślepionym EGR i bez to samo. Wtyczki na wtryskiwaczach niebieskie, dawki korekcyjne bliskie 0. Żadnych innych objawów mogących wiązać się z tym.

Ktoś z Was ma jakiś pomysł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowy co prawda nie jestem, ale nie było mnie tu parę lat, więc na początek, witam wszystkich szanownych Forumowiczów. : SMILE : Z góry zaznaczę, że nie jestem żadnym mgr inż, czy doktorem mechaniki, ale od 5 lat przejechałem Sigmą ponad 160tys, więc dzielę się tym, co mi się przydarzyło przez ten okres. Odnośnie do Twojego problemu Popencjuszu, muszę powiedzieć, iż miałem zbliżony problem, tzn. na jałowym nic, a przy ruszaniu jakbym miał gąsienice zamiast opon :?. W moim przypadku sprawa okazała się banalna, ale po kolei:

 

1. Na początek, Tech2 i wybadać czy coś pokaże, jeżeli nic konkretnego, to idziemy dalej.

 

2. Wymieniałeś dwumasę, więc moje podejrzenia padają na poduchę pod skrzynią, która przy tej operacji podlega wyciągnięciu i wsadzeniu na nowo. Może poducha jest źle założona, albo do wymiany.

 

3. Rozumiem, po wynikach, że robiłeś dawki kor. na ciepłym (90st) silniku? Jeżeli tak, spróbuj zrobić raz na ciepłym 90 st, a potem tak po 30-40 min, jak silnik będzie miał ok. 60st. W moim przypadku, a mam dalej żółte wtyczki : COOL : , przy 90st. pokazywało wszystkie gary w normie, a przy 60st. zonk, jeden gar na minusie a trzeci gar ponad normę :zdziwko: . Nie pamiętam dokładnie wyników, bo było to ponad 8 m-cy temu, wiec przepraszam za brak szczegółów. Radą mechanika, pojechałem na stacje, nalałem 30l gnojówki Nitro+ i jazda. Efekt....po ok. 200km myślałem, że silnik wyskoczy i da mi w mordę, tak wibrował na niskich i doszło szarpanie na 3 w okilcy 1800-2000 obrotów. Podpiąłem Techa i.....nic, hgw o co chodzi. Stwierdziłem więc, że powtórzę zabieg, jeszcze raz gnojówka Nitro + tyle, że tym razem 60l + STP do wtrysków. Przez pierwsze 300km bez zmian, przy piecowaniu parowóz z rury, więc czekałem aż coś się rozpadnie, ale radą mechanika "dopóki coś fucktycznie nie pierdyknie jeździj dalej" pomykałem. Przy ok 500km, wypalił się dpf i...wuala. Problem zniknął i tak jest od ponad 8 miechów.

 

Wina - własne sknerstwo. Zatankowałem dwa razy z rzędu w hipermarkecie, bo taniej. Teraz pomykam na Nitro+ ew. Verva. Umówmy się, ale moja Sigma pali niecałe 6l/100, wiec oszczędności na cenach praktycznie żadne a w jakości znaczna. Dodam jeszcze, iż po całym zabiegu, dodatkowo wymieniłem filtra paliwa.

 

Mam nadzieję, że Twój problem jest taki sam, bo koszta naprawy żadne. Jak to nie pomoże to cóż, przyczyn wydaje mi się, może być kilka:

 

- wspominane poduchy

- zła dwumasa, tzn. nieodpowiednia do silnika (też się tak zdarza, sprawdź nr części i czy odpowiada nr silnika)

- sprzęgło, jeżeli nie wymieniono z dwumasą, aczkolwiek z tego co wiem nie powinno przenosić drgań

- natknąłem się też gdzieś na forach, że u niektórych problem ten powodowały świece, albo przepustnica

 

BTW, może trochę poza tematem, ale tak dla ciekawskich. Niedawno miałem problem z drganiami silnika i skrzyni przy ruszaniu i hamowaniu. Pomyślałem, dwumasa, bo w sumie ma już 150tys., a okazało się, że miałem walnięty zacisk hamulca tylnego prawego koła :zdziwko: Tak już jest wali i stuka coś z przodu a problem może być z tyłu, ot urok zawieszenia Sigmy.

 

Powodzenia i pozdrawiam

Edytowane przez Rurku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Dzięki za info właśnie dziś autko stoi na poduchę konkretnie bo stuka przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu najbardziej na 5 i 6 biegu. Zobaczę czy jest różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam u mnie sa podobne objawy z tym ze u mnie drzy cale auto wraz z kierownica az ciezko prowadzic. Objawy sa na 1900rpm. Niestety borykam sie z tym problemem i juz brak sil. Sprzeglo 15 tys temu zmieniane. Egr wyczyszczony.

I dodam ze jeszcze obojetnie na ktorym biegu jade to jak szybko dodam gazu oraz szybko puszcze to sa takze drzenia przez ok 1 sek na kierownicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności