Skocz do zawartości

Problem poczatkujacego kierowcy z Zafira


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ojcec zostawil mi Zafire i mam z nia spore klopoty... Troche czytalem na forum ale to wszystko skomplikowane a z motoryzacja jak do tej pory mialem znikome pojecie. Zafira z koncowki 2002roku 2.2 disel. Auto ma cos z silnikiem, przy wiekszych obrotach i jak wcisnie sie gaz do dechy wyskakuje taka zielona ikonka jakis kluczyc i podobno tzreba zgasci samochod i dalej mozna jechac. Bylem w aso zrobili przeglad powymieniali filtry, flitr paliwa i na niego zrzucili wine zakosili 400zł i problem sie powtarza, pojechalam w ramach reklamacji i powiedzili ze to sa wtryski ze tzreba je czyscic albo kupic nowe ze w polse gorsza ropa to ma wrazliwy silnik itp. Co wy na to prosze o porady i mam nadzieje ze nie dostane po glowie ze jestem swiezak i zebym przegladnol forum... :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... taka zielona ikonka jakis kluczyc i podobno tzreba zgasci samochod i dalej mozna jechac....

w zasadzie to też jakieś rozwiązanie ... ale lepiej pojechać do warsztatu , podłączyć do komputera i zczytać błędy, bo ta lampka pokazuje że coś się "psuje" i że komputer samochodu zauważył błąd, i wszedł w tryb awaryjny.

Błędy są zapamiętywane przez komputer- a ich zczytanie w takim przypadku to podstawowe działanie mechanika. - bez tego diagnozowanie awarii to wróżenie z fusów.

 

Acha - na zczytanie błędów z komputera nie musisz jechać do ASO - wystarczy dobry warsztat. - a będzie taniej

 

.

Bylem w aso zrobili przeglad powymieniali filtry, flitr paliwa i na niego zrzucili wine zakosili 400zł i problem sie powtarza, pojechalam w ramach reklamacji i powiedzili ze to sa wtryski

 

a potem powiedzą że turbina , a potem pompa .... a kasa leci

 

 

...nie dostane po glowie ze jestem swiezak i zebym przegladnol forum...

Zapewne dostaniesz, :D choć żeby szukać na forum to też trzeba odrobinę się orientować i wiedzieć czego szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za wiadomosci, musze koniecznie jechac i podpiac sie do tego kompa.

MOje pytanie gdy juz pojade na diagnostyke co mam mowic, o co pytac, bo czytalem ze jest duzo pseudo fachowcow co podadza kody z Tech-1 wykasuja bledy i zadowoleni a ja bym chcial dojsc do usterki czemu samochod nie ma mocy, dlaczego przy obrotach powyzje 3k zaczyna chodzic jak traktor i jak by zaraz mialo sie rozleciec, i wkoncu dlaczego gdy dodaje gazu zapala sie mi ta kontrolka. Nie che utopic znowu kasy co poradzacie o co sie pytac, jak gadac z mechanikami :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zczytają błędy i Ci je podadzą

Zanotuj dokładnie numery błędów i ich interpretację podawaną przez Techa.

Potem niech skasują błędy.

 

Następnie zapytaj mechaników co ich zdaniem jest nie tak, co należy sprawdzić, naprawić i ile to będzie kosztowało.

 

Na koniec zapraszamy na Forum - wyszukaj tematy po numerach błędów i po interpretacji, jak nie znajdziesz za pierwszym razem - zmień wyszukiwanie ... na 99% już był taki temat.

 

Jak znajdziesz i poczytasz - albo będzie wszystko jasne - albo będziesz wiedział o co pytać.

 

 

PS: jest też droga na skróty ..... przejrzyj forum w poszukiwaniu warsztatu polecanego w Krakowie, takiego w którym Cię nie naciągną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze 2 pytania

 

jade na chamownie do opla i maja podpiac zafire do pc i wybadac co jest... ale mam kolejne problemy

 

Co oznacza zielona palaca sie dioda pod lusterkiem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Zawsze sie pali czy o co to chodzi...

 

a 2 sprawa przy wiekszych obrotach na desce rozdzielczej zapala mi sie ikona samochodu z kluczem, nie wiem co ona oznacza ale silnik traci moc i przestaje pracowac wylancza sie nie da sie nic zorbic... I nie zapala sie ta dioda pod wyswietlaczem tylko ta co mowie z kluczem pod obrotomierzem :lol:

 

Ktos wie co to ? Jezeli mozna prosze o instrukcje obslugi na PW

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda z kluczem to jakiś błąd i wejście w tryb awaryjny. Tyle, że silnik nie powinien gasnąć. W moim przypadku walnięty był czujnik ciśnienia doładowania. Ale równie dobrze mogą być zawory EGR, turbina, przewody ciśnieniowe, przepływomierz i cholera wie co jeszcze.

Dioda w lusterku zapala się o zmroku. Lusterko przechodzi w tryb antyrefleksu. Ściemnia się żeby Cię nie oślepiali ci z tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec bylem w warsztacie opla spedzilem tam 8h na poczatku z jednym mechanikiem po obiedzie juz bylo ich 3... 2x byla moja zafirka podlanczana do komputera i ostatecznie doszli do tego ze przewod zasilajacy turbosprezarke jest niewlasciwy, przy wchodzenie na wieksze obroty bylo jakies male zwarcie i ti ten prpoblem... Mam nadzieje ze dobrze panowie zdjagnozowali sprawe...

 

Teraz zwracam sie do Was z nowym problemem :evil:

 

Przed tem palila mi sie pod obrotomiezem kontrolka smochodu z kluczykiem i samochod nie mial mocy.

 

Teraz caly czas pali sie pod tym komputerkiem obok wskaznikow lampka gdzie jest napisane CHECK :) Czy to swiecenie moze byc spowodowane tym ze spalilo mi sie swiatlo stop po prawej stronie ? Prosze o odp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze z pytaniem :evil: mam Opla Zafire z 2001roku 2.0 dti mam problem, zaczeły mi sie zapalac kontrolki: jedna z tym samochodem z kluczykiem, a druga z tym zbiorniczkiem w srodku z wiatraczkiem. Byłem w ASO na kompie i tam powiedzieli ze to :) pompa wtryskowa, postatowiłem sprawdzic to sam, bo jak by to była pompa, to by nie jechał i wyskoczyły mi dwa błędy jeden 1335 i drugi 0725, ale ten drugi sie kasuje, a wystepuja dopiero przy rozgrzanym silniku. Czy to jest czujnik obrotow silnika? Czy ktos moze k mial podobna sytuacje jak ja mam???

 

Kolego przyłóż się do pisania postów, bo ciężko Cię zrozumieć (głównie interpunkcja), co nieco poprawiłem/blowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Teraz caly czas pali sie pod tym komputerkiem obok wskaznikow lampka gdzie jest napisane CHECK :evil: Czy to swiecenie moze byc spowodowane tym ze spalilo mi sie swiatlo stop po prawej stronie ? Prosze o odp

Tak, wymień żarówkę i CHECK zgaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Grzesiek37" Pisze z pytaniem :D mam Opla Zafire z 2001roku 2.0 dti mam problem, zaczeły mi sie zapalac kontrolki: jedna z tym samochodem z kluczykiem, a druga z tym zbiorniczkiem w srodku z wiatraczkiem. (..............) Czy to jest czujnik obrotow silnika?

 

Miałem podobny problem i był to czujnik obrotów silnika.Temat dosyć szczegółowo opisywałem.http://forum.opel24.com/zafira-20dtl-powazny-problem-vt5862.htm ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności