Gość popencjusz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witam. Pytanie do osób którym znana jest inst. elektryczna w Vectrach C i signum polift. Problem u mnie polega na dość znacznym spadku napięcia na przewodzie + pomiędzy alternatorem a główną szyną zasilającą przy akumulatorze. Spadek rzędu 1V. Auto jeździ jednak tak słabe ładowanie zabije mi prędzej czy później akumulator oraz powoduje migotanie świateł przy załączaniu odbiorników. Zanim cokolwiek rozbiorę i porozpinam wiązkę kabli, chciałbym potwierdzić czy dobrze widzę. Kabel + od alternatora (na oko 16mm2) idzie do rozrusznika gdzie jest sprasowany na wspólnej końcówce z kablem (na oko 35mm2) który idzie od rozrusznika do plusowej klemy akumulatora. Czy tak jest na pewno? Czy przekroje tych kabli są takie jak opisałem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zacznij od poprawienia kontaktów elektrycznych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 To wiem. Połączenia były sprawdzane i są ok. Podejrzenie pada na zapraski końcówek. Zanim jednak rozbebeszę oryginalną wiązkę chciałbym się upewnić czy ten kabel biegnie tak jak wyżej pisałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Wbij igłę miernika w przewód przed klemą,sprawdź napięcie,a potem zobacz ile masz na klemie. Obstawiam samą klemę. Po odpaleniu włącz ile się da odbiorników w aucie i zobacz czy nie robi się klema gorąca. Edytowane 19 Stycznia 2016 przez BENY72   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 rozumiem i dziękuję za Wasze odpowiedzi ale ja już te wszystkie możliwości sprawdzałem. Jestem elektrykiem z zawodu więc wiem co i jak. Pytanie dotyczy jednak czego innego a konkretnie trasy kabli i ich przekroi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Jaki masz prąd ładowania? I prąd rozruchowy? U mnie problemem było łączenie kabla z zaciskiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Nie mierzyłem prądu tylko napięcie. Na altku jest 14,4V, Na aku 13,2V. Na rozruszniku 13,2V. Właśnie podejrzewam połączenie prasowane kabla na rozruszniku. Chciałem się jednak upewnić że kabel od alternatora biegnie poprzez rozrusznik. Nie chcę robić tego po omacku dlatego chcę się przygotować wcześniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krazor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Czasem może się tak dziać przez dołożenie dodatkowych bajerków bez zwiększenia przekroju kabla + od alternatora jaki i samego alternatora na mocniejszy, wówczas dojdzie też wymiana aku(w zależności od ilości bajerów) na jak najpojemniejszy który sie zmieści wg. producenta, przy prawie golasach przekrój tego kabla jest właśnie na 16mm2, w troche bardziej zbajerowanych na 25mm2 a przy full 35mm2.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 ja ma wszystko w oryginale. Co prawda jest dużo bajerów : SMILE :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krazor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 To zmień kabel\linie ich na 35mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74680-spadek-napi%C4%99cia-%C5%82adowania-na-przewodzie/#findComment-620396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.