Skocz do zawartości
kmita

Opel Meriva olej w układzie chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie napiszę tylko że pracuję w delegacji a problem z autem ma moja żona , teraz do sedna problemu :

Dzisiaj po wyjeździe z pracy koleżanka zadzwoniła do niej że w miejscu gdzie stała jest jakaś plama.

Auto przejechało jakieś 10 km do domu i zaparkowała - nie mówiła o jakiejś nie równej pracy silnika czy przegrzaniu się układu.

Pierwszą rzeczą która przyszła mi do głowy było kazanie jej sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego - sama się bała , przyszedł teściu i jak spróbował odkręcić korek to był w nim jak to stwierdził gorący olej - który zaczął wydobywać się podczas odkręcania korku zbiornika na płyn chłodniczy.

 

 

Żona nie zgłasza mi praktycznie żadnych problemów z autem : jedyne co mówiła to że strasznie wolno się nagrzewa ( praktycznie się nie nagrzewa według Niej).

 

Nie wiem czy te dwa fakty można połączyć ?

 

Moje pytanie jest następujące co może być przyczyną ? uszkodzona chłodniczka oleju ? uszczelka pod głowicą ? piszę bo już za dużo się naczytałem dzisiaj niestety w internecie.

 

Prosił bym o pomocne odpowiedzi które pozwolą naprowadzić mnie na trop - oddać auto do mechanika nie problem ale nie chciał bym aby ktoś ponaciągał żonę gdyż ja wrócę za dwa tygodnie do PL dopiero.

Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi

Kmita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polaczyc mozna jak najbardziej

a zdiagnozowac na odleglosc ??

niestety nie

bez auta sie nie da

trzeba zaczac od sprawdzenia chlodniczki oleju

czyli ja zdemontowac i sprawdzic cisnieniowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sensie włożyć do wody i dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo

 

a może orientujesz się jak to może być koszt ( nowa chłodniczka oleju) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem

ceny mozesz sobie zobaczyc

np na allegro

albo na stronie intercarsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo ci

 

w sensie włożyć do wody i dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo

 

 

Sprawdzenie zimnej chłodniczki nic nie da.Musi byc rozgrzana chłodniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9/10 przypadków pojawienia sie oleju w zbiorniczku to problem z uszczelkami obsad wtrysków a nie z chłodniczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Silnik 1.3 CDTI i olej pojawił się w zbiorniku wyrównawczym. Oleju silnikowego nie ubywa, korek oraz bagnet są czyste. Ubywa natomiast płynu chłodniczego. Po dłuższej przerwie dym z wydechu jest siwy i bardzo intensywny. Po zagrzaniu się silnika nie kopci ale po przejechaniu np.20 km trzeba dolać około 1/2 litra płynu. Chętnie bym Ci pomógł ale sam jak widzisz mam problem i chciałem Cię pocieszyć że nie jesteś odosobniony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.