Skocz do zawartości

Opel Meriva olej w układzie chłodzenia


Gość kmita

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie napiszę tylko że pracuję w delegacji a problem z autem ma moja żona , teraz do sedna problemu :

Dzisiaj po wyjeździe z pracy koleżanka zadzwoniła do niej że w miejscu gdzie stała jest jakaś plama.

Auto przejechało jakieś 10 km do domu i zaparkowała - nie mówiła o jakiejś nie równej pracy silnika czy przegrzaniu się układu.

Pierwszą rzeczą która przyszła mi do głowy było kazanie jej sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego - sama się bała , przyszedł teściu i jak spróbował odkręcić korek to był w nim jak to stwierdził gorący olej - który zaczął wydobywać się podczas odkręcania korku zbiornika na płyn chłodniczy.

 

 

Żona nie zgłasza mi praktycznie żadnych problemów z autem : jedyne co mówiła to że strasznie wolno się nagrzewa ( praktycznie się nie nagrzewa według Niej).

 

Nie wiem czy te dwa fakty można połączyć ?

 

Moje pytanie jest następujące co może być przyczyną ? uszkodzona chłodniczka oleju ? uszczelka pod głowicą ? piszę bo już za dużo się naczytałem dzisiaj niestety w internecie.

 

Prosił bym o pomocne odpowiedzi które pozwolą naprowadzić mnie na trop - oddać auto do mechanika nie problem ale nie chciał bym aby ktoś ponaciągał żonę gdyż ja wrócę za dwa tygodnie do PL dopiero.

Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi

Kmita

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polaczyc mozna jak najbardziej

a zdiagnozowac na odleglosc ??

niestety nie

bez auta sie nie da

trzeba zaczac od sprawdzenia chlodniczki oleju

czyli ja zdemontowac i sprawdzic cisnieniowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sensie włożyć do wody i dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo

 

a może orientujesz się jak to może być koszt ( nowa chłodniczka oleju) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo ci

 

w sensie włożyć do wody i dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo

 

 

Sprawdzenie zimnej chłodniczki nic nie da.Musi byc rozgrzana chłodniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość andrzej27137

Mam ten sam problem. Silnik 1.3 CDTI i olej pojawił się w zbiorniku wyrównawczym. Oleju silnikowego nie ubywa, korek oraz bagnet są czyste. Ubywa natomiast płynu chłodniczego. Po dłuższej przerwie dym z wydechu jest siwy i bardzo intensywny. Po zagrzaniu się silnika nie kopci ale po przejechaniu np.20 km trzeba dolać około 1/2 litra płynu. Chętnie bym Ci pomógł ale sam jak widzisz mam problem i chciałem Cię pocieszyć że nie jesteś odosobniony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności