Skocz do zawartości

1.3CDTI długo odpala na zimnym silniku


Gość paweldzwo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość paweldzwo

Witam serdecznie,

 

Mam problem z którym się do was zwracam, czytałem sporo na forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznie odpowiedzi oraz identycznego problemu, mianowicie moje auto jak postoi dłuższy czas, najczęściej z nocy ale nie zawsze to długo kręci trzeba ze 3-4 razy kręcić rozrusznikiem zanim odpali, jak już odpali to puszcza sporą niebieską chmurę, jak już raz odpali to potem za każdym razem pali idealnie.

 

Myślałem że to będą świece żarowe bo jedna w ogóle nie reagowała na podłączenie 12V a druga mocno iskrzyła czyli robiła jakieś zwarcie, więc postanowiłem zmienić obydwie, po wymianie nic się nie zmieniło a na kompie pojawia się błąd P0683, więć postanowiłem zmienić kolejne dwie, jednak jedna nie chce się odkręcić a nie chcę jej ukręcić chociaż mechanik stwierdził że na 3 nowych nie było by takiego objawy tym bardziej że nie ma mrozu, niestety ta która nie chce się odkręcić także mocno zaczęła iskrzeć, podejrzewam że może mają 5V a mechanik kilkukrotnie podłączał jej 12V i może się uszkodziła.

 

Co może być przyczyną długiego kręcenia? Do wszystkich świec oczywiście dochodzi prąd.Czy w intefejsie op-com lub podobnym można sprawdzić jakie daje ciśnienie pompa paliwa czy jak to sprawdzić lub czy w ogóle może to być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość paweldzwo

auto ma 165tyś przebiegu, na pewno oryginał więc sama pompa raczej chyba się nie wyeksploatuje, jeśli chodzi o rozrusznik to słyszę to już od 3 osoby więc może faktycznie za to się zabiorę, jeszcze jakieś sugestie?


Czy rozrusznik można jakoś sprawdzić aby upewnić się czy to on jest przyczyną bez jego wymiany?


Jeszcze jedno pytanie, gdzie w 1.3 jest czujnika drv, czy ma on zastosowane sitko, bo czytałem że rownież ono może być przypchane, czy raczej na to nie stawiać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweldzwo

Pompa wysokiego ciśnienia pompuje idealnie zarówno jak już odpali jak również podczas pierwszego kręcenia, taką dostałem informację od gościa który ma o tym pojęcie, jutro jadę z wtryskami do sprawdzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damianh69

Mam taką astrę i mialem podobny problem zaraz po zakupie, sprawa wygląda tak: 1: Wymień świece żarowe jeśli są stare (koło 50tys. przejechane na nich i więcej). 2 Załaduj akumulator do pełna. 3. Przekręć kluczyk w zapłon i poczekaj aż zgaśnie kontrolka świec żarowych, a potem poduszek (chwile później niż ta od żarowych ok. 2s.(świece potrzebują czasu) i dopiero wtedy dalej przekręć kluczyk do zapalenia silnika. I Napisz o wynikach. Jeśli to nie pomoże , zainteresuj się łańcuszkiem rozrządu, kiedy się naciągnie (na zimnym silniku bd słychać szemrzecie zaraz po odpaleniu on może być winny temu, należny go wymienić. )

Edytowane przez damianh69

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweldzwo

Próbowałem już takich manewrów ze świecami nie raz podgrzewałem nawet ze 3-4 razy ale przecież inne osoby tego nie robią w swoich autach a i tak palą, aku zmieniony na prawie nowego boscha o mocy ruzruchowej 750A a do niego dedykowany jest coś koło 600A , ale w zakładzie podłączali także większy na stałe więc to także wykluczam. Fakt że po zmianie na mocniejszy aku pali troszkę lepiej bo czasami ujmie nawet na pierwszym razem.

 

cały czas daje mi do myślenia BIAŁY dym i to pokaźna ilość podczas gdy auto już odpali, kolejne odpalenia już go nie generują.

 

Świece wymienione na nowe fakt że 3 sztuki bo czwarta nie chce iść a nie chce jej ukręcić bo już jedną ukreciliśmy i doraźnie wstawiliśmy tulejkę żeby nie zwalać głowicy ale auto stoi w ogrzewanym garażu więc na świece nie stawiałem od razu ale mimo to zmieniłem dla pewności więc trzy są nowe i prąd dochodzi i grzeją.

 

Właśnie odebrałem wtryski ze sprawdzenia, jeden wtrysk dawał trochę małe ciśnienie i wymieniona została końcówka 400zł poszło ale Ci od regeneracji od razu powiedzieli że to na pewno nie będzie to bo nawet na 3 odpalałby ewentualnie lekko kulejąc. Pompa ciśnienia pompuje 300barów, po wyjęciu wtrysków sprawdzono ciśnienie i także jest w granicach normy.

 

Z serwisu boscha stwierdzili że jeśli pompa pompuje takie ciśnienie i wtryski dobre to na pewno to nie wina układu paliwowego. Fakt wymieniłem rozrusznik ale na drugi używany, bo regenerowane były tylko o mocy 1.4kW a włożony był 1.8kW więc nie chciałem zakładać, chociaż teraz trochę żałuje bo widzę że były przypadki że to właśnie rozrusznik.

 

Pozostaje mi teraz sprawdzenie właśnie łańcucha i ewentualnie jedyna jeszcze opcja to sam sterownik silnika bo przecież już nic innego nie ma. Po za zaworem EGR ale był czyszczony 2 lata temu więc raczej tak sie nie zabrudził tym bardziej że nie wyrzuca błędu .

 

Ewentualnie jeszcze jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paweldzwo

Gdyby była przepustnica to auto nie odpalało by za każdym razem bez znaczenia czy postoi czy nie, podobna sprawa z EGRem który był czyszczony, fakt z 2 lata temu ale był, a auto nie odpala tylko jak postoi jakiś czas kilka godzin, jak już raz odpali to kolejne razy odpala książkowo bez żadnego problemu. Do takich wniosków doszliśmy razem z mechanikiem, chyba słuszne wnioski?

Edytowane przez paweldzwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności