Skocz do zawartości
Rafal_B

Dojazdówka do Antary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem od kilku godzin posiadaczem Opla Antara (pierwszego samochodu tej marki) z 2012 r. 2.2 CDTI na kołach 235/55 R 18. Oryginalnie w aucie był zestaw do naprawy opon ale gdzieś przepadł. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Kiedyś w Grand Scenicu z 2004 r. też uzupełniłem brak zapasówki pełnowymiarowym kołem wraz z windą-zaczepem. Teraz chcę doposażyć auto w koło dojazdowe zapasowe. Z instrukcji wynika, że ma ono rozmiar T 155/90 R 16, a auta mogą występować na kołach (oponach) 215/70 R 165), 235/60 R 17, 235/65 R 17, 235/55 R 18, 235/50 R 19. I tu moje pytanie. Czy dojazdówka o rozmiarze opisanym w instrukcji może być stosowana przy użyciu wszystkich ww. rozmiarów opon a w szczególności 235/55 R 18? Czy w tym konkretnym rozmiarze opon jest przewidziany tylko zestaw do naprawy a ew. użycie dojazdówki w opisanym w instrukcji rozmiarze może spowodować problemy...?

 

Pozdrawiam

 

Rafal_B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest jeden - dojazdówka będzie miała mniejszą średnicę od oryginalnego koła.. Montujemy ją zawsze na tył, nie jeździmy szybko i nie daleko..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Przed zakupem przeliczyłem sobie różnice procentowe średnic pomiędzy dojazdówką (T 155/90 R 16) a poszczególnymi rozmiarami opon na jakich wg. instrukcji stawiane jest auto. Różnice te wahają się od 3,21% do 7,57% (!) - dość sporo. Dla moich 235/55 R 18 różnica ta wynosi 4,42%. W przypadku tzw. zamienników opon, różnica to zazwyczaj ok. 1-1,5%. Być może dość wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę. Prawidłowe ciśnienie w oponach instalowanych fabrycznie to 2,4 - 2,6 bar. Po zakupe dojazdówki przeprowadziłem tzw. "rozpoznanie walką" i da się jechać.

 

R. B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę.

Chyba żartujesz - cisnienie ma zniwelować różnicę w cm ?? Cisnienie jest wysokie, bo koło jest wąskie i musi przenieść ciężar 1/4 auta..

 

 

da się jechać.

Oczywiście, że się da.. Tylko dyfer ma co robić.. :tak::tak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.