Gość karel Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Witam.Nie dawno kupiłem astrę z silnikiem dth i problem wygląda następująco:Odpalam po nocy łapie chwile pracuje, po czym gaśnie - chyba że przytrzymam gaz to nie gaśnie.odpalanie po kilku godzinach lub na ciepłym bez problemuObroty delikatnie falują na zimnym (850-900rpm)Błędy jakie udało się odczytać metodą gaz hamulec:062101056003050074000275008703Czy przyczyną może być zapowietrzanie np. przez obudowę filtra paliwa ?Może czujnik w pompie lub jakiś na listwie , a może pompa?Dodam że auto w ogóle nie kopci , czy zimny czy ciepły.Edit: pierwsze błędy nie dotyczą bezpośrednio silnika- aku do wymiany , ale dwa ostatnie dotyczą ciśnienia paliwa/zaworu dozującego paliwo (00275) , ciśnienie na listwie wtryskowej (008703)Proszę o pomoc.Filmik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zako Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Pewnie zawór scv w pompie CR się zaciera, a dokładniej jego tłoczek. Wyciągnij zawór i napuść do tłoczka oleju 2T jak sie polepszy, będziesz wiedział.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karel Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) Najpierw muszę wymienić aku , a zaraz później kombinować dalej. To nie dobrze bo koszt nie mały. Skorzystam z porady i go napełnie olejem w celu testów.A to normalne że świece nie grzeją jak jest na plusie czy może przekaźnik jest walnięty? Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez karel   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Najpierw muszę wymienić aku , a zaraz później kombinować dalej. To nie dobrze bo koszt nie mały. Skorzystam z porady i go napełnie olejem w celu testów. A to normalne że świece nie grzeją jak jest na plusie czy może przekaźnik jest walnięty? Po 1 po czym stwierdzasz, że nie grzeją? Po 2 z tego co wiem świece żarowe wspomagają tylko rozruch zimnego silnika, tzn. podgrzewają zimne powietrze w komorze spalania tak aby doszło do samozapłonu mieszanki. Dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury. Więc gdy np silnik ma 60 st. nie potrzebuje pomocy ze strony świec. Jeżeli coś przekręciłem to przepraszam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karel Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Dobrze piszesz , ale przy temp zew. 2 stopni powinny grzać , a kontrolka się nie zaświeciła. Widać na filmie , auto stało dwa dni pod chmurką a pogoda nas nie rozpieszcza szczególnie nad ranem.Póki co oprócz aku wymieniam obudowe filtra paliwa i zobaczymy co będzie.Napiszę czy coś się zmieniło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Kolego nie sugeruj się wcale kontrolką. Jeżeli chcesz mieć pewność czy świeczki grzeją czy nie sprawdź każdą z osobna metodą na żarówkę. Będziesz miał wtedy pewność że przekaźnik podaje na nie prąd.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karel Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 właśnie to zrobię jutro , bo dziś nie mam chęci już.Obudowa filtra zamówiona ze sklepu z łodzi oem GM , po aku jadę jutro rano.Dziwi mnie to że kontrolka się nie pali, u znajomego w DTL też się nie zapala w ogóle...Jak dotąd jeździłem tylko Hondami (zaczęło się od CRX ED9 , póżniej civic ej9 , accord CG8) , ale brak dostępności części , zaporowe ceny w aso i poprzedni samochód w którym powoli wszystko wysiadało i już wiem dlaczego Hondy produkowane w japonii tak trzymają wartość (accord vi gen produkowany w UK).O markach japońskich przez te lata dowiedziałem się wiele , a Opla dopiero się uczę. Dziękuje za wskazówki. Po wymianie napiszę jak się sprawa ma. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szturman Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Miałem podobną sytuację.Mechanik rozkładał ręce.Na forach czytałem że to egr,zawór scv i masę innych rzeczy.Okazało się że winna była obudowa filtra powietrza,a dokładniej miejsce w którym wychodzi z filtra paliwa przewód paliwowy.Na początku zamiast wymieniać pól silnika proponuję auto zostawić na noc tak aby stało przodem w dól.Najlepiej na jakiejś górce.Jeśli odpali bez problemu to znaczy że wina leży w zapowietrzeniu.Wymieniłem obudowę powietrza i wszystko gra.Jak masz op coma sprawdź ciśnienie na zaworze scv i wtedy będziesz mógł wykluczyć czy to zawór,a jest on nie tani. Nagrałem film u mnie jakie były objawy.Czasami zgasł,czasami nie.Nie było reguły na to.Ale zawsze działo się to po dłuższy postoju,przeważnie rano. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez szturman   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Dziwi mnie to że kontrolka się nie pali, u znajomego w DTL też się nie zapala w ogóle... U mnie kontrolka zapala się tylko przy porannym odpalaniu gdy na dworze jest mniej niż 5 st. Przekręcam kluczyk i dosłownie jest tylko mignięcie 1-2 sekundowe. Nigdy się nią nie sugerowałem. Kiedyś słyszałem też opinie że jeżeli ta kontrolka zgaśnie tzn że silnik gotowy jest do odpalenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karel Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Dziś wymieniłem aku i od razu poprawa , auto pali od strzała bez wysiłku. Zobaczę co będzie rano , ale na pewno bedzie gasł jak nie dodam gazu Obudowę już zamówiłem razem z filtrem i zobaczymy po wymianie jak to będzie wyglądało.Dziękuje za zainteresowanie tematem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.