Skocz do zawartości

astra h 1.7 dth po odpaleniu na zimno gasnie


Gość karel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Nie dawno kupiłem astrę z silnikiem dth i problem wygląda następująco:
Odpalam po nocy łapie chwile pracuje, po czym gaśnie - chyba że przytrzymam gaz to nie gaśnie.
odpalanie po kilku godzinach lub na ciepłym bez problemu
Obroty delikatnie falują na zimnym (850-900rpm)
Błędy jakie udało się odczytać metodą gaz hamulec:
062101
056003
050074
000275
008703

Czy przyczyną może być zapowietrzanie np. przez obudowę filtra paliwa ?
Może czujnik w pompie lub jakiś na listwie , a może pompa?
Dodam że auto w ogóle nie kopci , czy zimny czy ciepły.

Edit: pierwsze błędy nie dotyczą bezpośrednio silnika- aku do wymiany , ale dwa ostatnie dotyczą ciśnienia paliwa/zaworu dozującego paliwo (00275) , ciśnienie na listwie wtryskowej (008703)

Proszę o pomoc.
Filmik


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zawór scv w pompie CR się zaciera, a dokładniej jego tłoczek. Wyciągnij zawór i napuść do tłoczka oleju 2T jak sie polepszy, będziesz wiedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw muszę wymienić aku , a zaraz później kombinować dalej.

 

To nie dobrze bo koszt nie mały. Skorzystam z porady i go napełnie olejem w celu testów.

A to normalne że świece nie grzeją jak jest na plusie czy może przekaźnik jest walnięty?

Edytowane przez karel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw muszę wymienić aku , a zaraz później kombinować dalej.

 

To nie dobrze bo koszt nie mały. Skorzystam z porady i go napełnie olejem w celu testów.

 

A to normalne że świece nie grzeją jak jest na plusie czy może przekaźnik jest walnięty?

 

Po 1 po czym stwierdzasz, że nie grzeją? Po 2 z tego co wiem świece żarowe wspomagają tylko rozruch zimnego silnika, tzn. podgrzewają zimne powietrze w komorze spalania tak aby doszło do samozapłonu mieszanki. Dopóki silnik nie osiągnie określonej temperatury. Więc gdy np silnik ma 60 st. nie potrzebuje pomocy ze strony świec.

Jeżeli coś przekręciłem to przepraszam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz , ale przy temp zew. 2 stopni powinny grzać , a kontrolka się nie zaświeciła. Widać na filmie , auto stało dwa dni pod chmurką a pogoda nas nie rozpieszcza szczególnie nad ranem.
Póki co oprócz aku wymieniam obudowe filtra paliwa i zobaczymy co będzie.
Napiszę czy coś się zmieniło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie sugeruj się wcale kontrolką. Jeżeli chcesz mieć pewność czy świeczki grzeją czy nie sprawdź każdą z osobna metodą na żarówkę. Będziesz miał wtedy pewność że przekaźnik podaje na nie prąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to zrobię jutro , bo dziś nie mam chęci już.
Obudowa filtra zamówiona ze sklepu z łodzi oem GM , po aku jadę jutro rano.

Dziwi mnie to że kontrolka się nie pali, u znajomego w DTL też się nie zapala w ogóle...

Jak dotąd jeździłem tylko Hondami (zaczęło się od CRX ED9 , póżniej civic ej9 , accord CG8) , ale brak dostępności części , zaporowe ceny w aso i poprzedni samochód w którym powoli wszystko wysiadało i już wiem dlaczego Hondy produkowane w japonii tak trzymają wartość (accord vi gen produkowany w UK).
O markach japońskich przez te lata dowiedziałem się wiele , a Opla dopiero się uczę.

 

Dziękuje za wskazówki. Po wymianie napiszę jak się sprawa ma. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację.Mechanik rozkładał ręce.Na forach czytałem że to egr,zawór scv i masę innych rzeczy.Okazało się że winna była obudowa filtra powietrza,a dokładniej miejsce w którym wychodzi z filtra paliwa przewód paliwowy.Na początku zamiast wymieniać pól silnika proponuję auto zostawić na noc tak aby stało przodem w dól.Najlepiej na jakiejś górce.Jeśli odpali bez problemu to znaczy że wina leży w zapowietrzeniu.Wymieniłem obudowę powietrza i wszystko gra.Jak masz op coma sprawdź ciśnienie na zaworze scv i wtedy będziesz mógł wykluczyć czy to zawór,a jest on nie tani.

 

Nagrałem film u mnie jakie były objawy.Czasami zgasł,czasami nie.Nie było reguły na to.Ale zawsze działo się to po dłuższy postoju,przeważnie rano.

 

Edytowane przez szturman

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwi mnie to że kontrolka się nie pali, u znajomego w DTL też się nie zapala w ogóle...

 

U mnie kontrolka zapala się tylko przy porannym odpalaniu gdy na dworze jest mniej niż 5 st. Przekręcam kluczyk i dosłownie jest tylko mignięcie 1-2 sekundowe. Nigdy się nią nie sugerowałem. Kiedyś słyszałem też opinie że jeżeli ta kontrolka zgaśnie tzn że silnik gotowy jest do odpalenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem aku i od razu poprawa , auto pali od strzała bez wysiłku. Zobaczę co będzie rano , ale na pewno bedzie gasł jak nie dodam gazu ;)
Obudowę już zamówiłem razem z filtrem i zobaczymy po wymianie jak to będzie wyglądało.

Dziękuje za zainteresowanie tematem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności