Skocz do zawartości
Shirai

Dobór opon i felg (Corsa D 1.3 CDTI 95km)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem tydzień temu Corse na oponach R15 185/65 i oryginalnych alufelgach. Jednak oponki nie mają praktycznie nic bieżnika, więc chciałbym zakupić nowe jednak myślę o 16-stkach. Czy rozmiar 195/55 R16 będzie pasował do mojej Corsy? Dodam, że wklepując swój VIN wyszło, że niby ma ona jakieś sportowe, obniżone zawieszenie "XJ2 Zawieszenie sportowe, obniżone". Jeżeli rozmiar opon będzie ok to czym powinienem się kierować w wyborze alufelg? Czytałem kilka tematów na tym forum, jednak nigdy sam nie dobierałem felg dlatego prosiłbym o pomoc. Wiem tylko tyle, że muszą mieć rozstaw śrub 4x100, wiem, że ważna jeszcze jest szerokość i osadzenie i tu bym prosił o radę jakich dokładnie powinienem szukać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komfort jazdy na tych gumach bedzie tragiczny - jasne to jest ??

Zbyt niski profil na naszych drogach to masakra, zarowno dla ciebie jak i dla zawieszenia..

Gdybys sie jednak decydował, to nie szersze jak 6", ET (odsadzenie, a nie osadzenie) takie jak tych felg co masz..

Czy rozmiar będzie pasował ?? Sprawdź na "zamiennikach".. Różnica nie powinna przekraczać 2%..

Ja bym pozostal przy tym rozmiarze co jest - zwłaszcza, że cenowo może być problem.. Ale ty decydujesz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

55 to aż tak niski profil? Przecież fabrycznie 16 na takim profilu były dostępne do zakupu jako opcja.

Według Ciebie auto na takich felgach/oponach będzie aż tak ciężko się prowadzić?

Myślę o zakupie większych głownie przez walory wizualne ale jeżeli to ma być aż taka "masakra" to sobie odpuszczę.....

Na portalach aukcyjnych dużo jest ofert z oryginalnymi 16-stkami z opla (do corsy D) dlatego myślałem, że nie jest to żaden problem zmienić na większe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ciężko się prowadzić?

Hmmm, nie o prowadzenie sie auta chodzi, lecz o komfort jazdy.. Czytasz ???:[

Prowadzenie się bedzie lepsze, zakręty będziesz mógł pokonywać 20-30 km/h szybciej.. :spoko:

Komfort to inna sprawa - nierówne nasze drogi są źle "odbierane" przez opony niskoprofilowe.. Może 55 to nie jest jeszcze całkowita tragedia, ale juz mniej bym nie zakladał.. Sam przecież jeżdżę na 55..

 

 

walory wizualne

One rzadko chodzą w parze z wygodą użytkownika.. A poza tym - wizualne dla kogo ?? Bo ty przecież albo siedzisz w domu, albo wewnątrz auta... Czyli ???:>

Ale do konkretów - problem zmienić nie jest, to fakt.. Trzymaj sie tych oznaczeń na feldze i odpowiednich opon..

ET nie może być zbyt małe, żeby koła nie wystawały poza obrys auta i rozmiar gumy musi być zamiennikiem oryginału żeby nie oszukiwał cię licznik..

To chyba wszystko wiesz.. Decyduj ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

akurat wszystkie wypowiedzi mi pomogą w takiej sytuacji wszystkim dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.