Gość Anonymous Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Silniczek Vectry jak w temacie. Sytuacja ma sie tak że autko ładnie pomyka ale od czasu do czasu zapala sie charakterystyczna pomaranczowa kontrolka i wtedy auto traci moc conajmniej o polowe, staje sie mulem. Zgaduje ze wyłącza sie wtedy turbina. Ma to miejsce zupelnie w losowych odstepach czasu. Czasem jezdzi sie bez tej zapalonej kontrolki dwa, trzy dni a czasem włącza sie ona kilknascie razy dziennie. Czy to moze byc uszkodzony czujnik podcisnienia turbiny (slyszalem ze to czesta awaria w tym silniku) czy raczej turbina pada? Da sie w vectrze B podobnie jak w starych astrach sczytać kod z komuputera zwykla zworka i liczeniem mrugniec tej pomaranczowej kontrolki? Czujnik to stosunkowo nieduzy koszt - uzywane mozna kupic na allegro za 80zl, ale chcialbym wiedziec czy ma to szanse zadzialac. Po szybkim przegladnieciu forum ludzie piszą też o podobnych objawach ze to moze byc przeplywomierz. Jest to prawdopodobne? Pojechalbym na komputer ale juz tyle razy pokazywal mi inna usterke niz byla (w innych autach) albo nie pokazywal nic że szkoda mi na to kasy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 w dieslu raczej z tego co pisali na forum, to odczytanie błędów tylko na kompie,spinacz nie zatrybi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-290288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Miałem dokładnie to samo.Mi wykrył komputer awarię systemu recyrkulacji spalin.Trzeba przeczyścić układ i chyba był też przepływomierz,ale nie jestem pewien.Koszt też już dokładnie nie pamiętam,ale było kilka stówek (do wytrzymania).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-288370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 a jest gdzies na sieci opis co jakc i gdzie wyczyscic w tej recuklinacji ? bede wdzieczny za linka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-288368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 mam prośbę, gdybyś znalazł przyczynę to napisz jak rozwiązałeś ten problem bo mam dokładnie to samo co Ty, słyszałem że właśnie to może być przepływomierz lub ten zawór EGR, jeśli byś coś wiedział to proszę napisz z góry dziękuje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-284910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 mam prośbę, gdybyś znalazł przyczynę to napisz jak rozwiązałeś ten problem bo mam dokładnie to samo co Ty, słyszałem że właśnie to może być przepływomierz lub ten zawór EGR, jeśli byś coś wiedział to proszę napisz z góry dziękuje.. szklana007, kol. takich tematów jest więcej tu ci dam jeden z nich bo recyrkulacja to temat morze. http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639,30.htm?highlight=#103070   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-284897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mam taki silnik i miałem właśnie takie przeboje, a lista błędów była dłłłłuuuugggga (głównie EGR, przepływomierz i wtrysk). Ostatecznie kontrolka zapaliła mi się na stałe i moc miałam taką jakby nie miał turbiny, z czego wnioskowałem awarię właśnie jej lub zaworu nią sterującego. Awaria turbiny raczej zatrzymałaby auto, a ja toczyłem się nadal, wymiana zaworu nie pomogła. Ostatecznie po dość długim poszukiwaniu znalazłem pękniętą obsadkę wężyka ciśnieniowego (np. biały cienki wężyk) od zaworu sterującego kalpami. Pomogło, autko śmigało jak rakieta, niestety po mniej więcej tygodniu znów awaria. Dla mnie przykro się skończyło, bo ostatecznie padła pompa wtryskowa (2 800 regeneracja pełna - łącznie z obudową + 400 demontaż i montaż). Moja rada: jeżeli komunikaty błędów przekłamują (po wymianie danego elementu nie ma poprawy) sugeruję porządny warsztat z porządnym komputerem, którym wepną się, po za standardowym portem, w poszczególne kostki przy danych sekcjach silnika. Sprawdzą moduły sterujące i kompresję itd. Koszt pełnej diagnostyki wyniósł mnie 170 pln i naprawdę było warto zapłacić - czaro na białym dostałem w czym problem i w 100% potwierdziło się. POzdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-276396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Cześć ja jeżdżę Vectą 2.0 DTI z 2004r.Miałem identyczne objawy i to był przepływomierz.U mnie na wichurze nie wiem czy mnie naciągneli diagnoza i naprawa kosztowała mnie 700zł. Pozdrowienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-276035 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 pomocy mam vectre 2.0dti 99r u mnie zapala sie pomaranczowa kontrolka jak stoje na swiatlach lub w korku gasnie jak rusze i przekrocze 1,5 tys obrotow [ Dodano: Pon Maj 26, 2008 20:06 ] chce doda ze podlaczany byl do kompa i nie wykazal zadnego problemu i co moze wazne nie traci na mocy wymienilem olej ze zwyklego castrola10w40 na magnateka 10w40   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7791-20-tdi-98r-i-cos-z-moc%C4%85/#findComment-265454 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.