Skocz do zawartości

2.0 TDI 98r i cos z mocą


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Silniczek Vectry jak w temacie.

Sytuacja ma sie tak że autko ładnie pomyka ale od czasu do czasu

zapala sie charakterystyczna pomaranczowa kontrolka i wtedy auto traci

moc conajmniej o polowe, staje sie mulem. Zgaduje ze wyłącza sie

wtedy turbina. Ma to miejsce zupelnie w losowych odstepach czasu.

Czasem jezdzi sie bez tej zapalonej kontrolki dwa, trzy dni a czasem

włącza sie ona kilknascie razy dziennie. Czy to moze byc uszkodzony

czujnik podcisnienia turbiny (slyszalem ze to czesta awaria w tym

silniku) czy raczej turbina pada? Da sie w vectrze B podobnie jak w

starych astrach sczytać kod z komuputera zwykla zworka i liczeniem

mrugniec tej pomaranczowej kontrolki?

Czujnik to stosunkowo nieduzy koszt - uzywane mozna kupic na allegro

za 80zl, ale chcialbym wiedziec czy ma to szanse zadzialac.

Po szybkim przegladnieciu forum ludzie piszą też o podobnych objawach ze to moze byc przeplywomierz. Jest to prawdopodobne?

Pojechalbym na komputer ale juz tyle razy pokazywal mi inna usterke niz byla (w innych autach) albo nie pokazywal nic że szkoda mi na to kasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Miałem dokładnie to samo.Mi wykrył komputer awarię systemu recyrkulacji spalin.Trzeba przeczyścić układ i chyba był też przepływomierz,ale nie jestem pewien.Koszt też już dokładnie nie pamiętam,ale było kilka stówek (do wytrzymania).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

mam prośbę, gdybyś znalazł przyczynę to napisz jak rozwiązałeś ten problem bo mam dokładnie to samo co Ty, słyszałem że właśnie to może być przepływomierz lub ten zawór EGR, jeśli byś coś wiedział to proszę napisz z góry dziękuje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę, gdybyś znalazł przyczynę to napisz jak rozwiązałeś ten problem bo mam dokładnie to samo co Ty, słyszałem że właśnie to może być przepływomierz lub ten zawór EGR, jeśli byś coś wiedział to proszę napisz z góry dziękuje..

szklana007, kol. takich tematów jest więcej tu ci dam jeden z nich bo recyrkulacja to temat morze. ???http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639,30.htm?highlight=#103070

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Mam taki silnik i miałem właśnie takie przeboje, a lista błędów była dłłłłuuuugggga (głównie EGR, przepływomierz i wtrysk). Ostatecznie kontrolka zapaliła mi się na stałe i moc miałam taką jakby nie miał turbiny, z czego wnioskowałem awarię właśnie jej lub zaworu nią sterującego. Awaria turbiny raczej zatrzymałaby auto, a ja toczyłem się nadal, wymiana zaworu nie pomogła. Ostatecznie po dość długim poszukiwaniu znalazłem pękniętą obsadkę wężyka ciśnieniowego (np. biały cienki wężyk) od zaworu sterującego kalpami. Pomogło, autko śmigało jak rakieta, niestety po mniej więcej tygodniu znów awaria. Dla mnie przykro się skończyło, bo ostatecznie padła pompa wtryskowa (2 800 regeneracja pełna - łącznie z obudową + 400 demontaż i montaż).

 

Moja rada: jeżeli komunikaty błędów przekłamują (po wymianie danego elementu nie ma poprawy) sugeruję porządny warsztat z porządnym komputerem, którym wepną się, po za standardowym portem, w poszczególne kostki przy danych sekcjach silnika. Sprawdzą moduły sterujące i kompresję itd. Koszt pełnej diagnostyki wyniósł mnie 170 pln i naprawdę było warto zapłacić - czaro na białym dostałem w czym problem i w 100% potwierdziło się.

 

POzdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Cześć ja jeżdżę Vectą 2.0 DTI z 2004r.Miałem identyczne objawy i to był przepływomierz.U mnie na wichurze nie wiem czy mnie naciągneli diagnoza i naprawa kosztowała mnie 700zł.

Pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

pomocy mam vectre 2.0dti 99r u mnie zapala sie pomaranczowa kontrolka jak stoje na swiatlach lub w korku gasnie jak rusze i przekrocze 1,5 tys obrotow

 

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 20:06 ]

chce doda ze podlaczany byl do kompa i nie wykazal zadnego problemu i co moze wazne nie traci na mocy wymienilem olej ze zwyklego castrola10w40 na magnateka 10w40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności