Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Problem jest taki.

Jak włączę obieg wewnętrzny to klapa która powinna się tylko zamknąć, żeby nie dopuszczać powietrza z zewnątrz, otwiera się i zamyka.

Winny takiego stanu rzeczy jest Silniczek od obiegu wewnętrznego który nie jest wyłączany. Jak wcisnę przycisk od obiegu wewnętrznego (lampka świeci) to silniczek kręci w jedną stronę i się nie zatrzymuje w pozycji klapa zamknięta, jak wcisnę kolejny raz (lampka nie świeci) silniczek kręci się w drugą stronę i się nie zatrzymuje.

Efekt jest taki, że klapa ciągle wachluje i mnie to irytuje (się zrymowało :wesoly: )

Co zatrzymuje ten silniczek w pozycji klapa zamknięta i klapa otwarta ?

Mam taki schemat ale niezbyt go rozumiem, czy ten schemat w czymś pomoże ?

Jak klikniecie w obrazek to zobaczycie większy format fotki.

Dołączona grafika

 

Z Poważaniem: Macias

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

W dmuchawie sa wylaczniki krancowe ktore rozlaczaja silniczek. Ja tez mam to u siebie uszkodzone dokaldnie tak samo jak Ty. Ale nie naprawialem tego tylko poporostu odlaczylem wtyczke od silniczka obiegu wewnetrznego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289772
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W dmuchawie są wyłączniki krańcowe, które rozłączają silniczek.

ale krańcówka jest uruchamiana przez klapę (ona jest strasznie lekka) czy może przez coś innego ?

Silniczek jest nakładany na taki trzpień obrotowy, on ma coś z tym wspólnego ?

Spotkałeś się gdzieś z fotkami dmuchawy z tymi krańcówkami, wyciągnięcie dmuchawy chyba nie jest takie proste ?

Z Poważaniem: Macias

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289771
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja u siebie nie zauważyłem żadnych wyłączników krańcowych które by odłączały dopływ prądu do silniczka. Wg mnie miedzy zestawem przycisków a silniczkiem jest jakiś układ elektroniczny który mierzy obciążenie i kiedy silniczek dojdzie do skrajnego położenia to układ ten odłącza napięcie, i analogicznie w drugą stronę. Walczyłem z tym jakiś czas temu!

 

do poczytania:

 

http://forum.opel24.com/astra-ii-obieg-wewnetrzny-vt9723.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289757
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Potrzebuję kupić taki silniczek do tego przełącznika. Już drugi przestał mi działać.

Przyglądałem się temu patentowi i śmię twierdzić, że pomiędzy przyciskiem a silniczkiem nie ma żadnego układu wyłączającego i zmieniającego bieguny plus z minusem. Rozebrałem silniczek i pobawiłem się nim podłanczając go do zasilania.

Wymyślili śmieszny patent.

-Po podaniu napięcia na silniczek zaczyna się kręcić (ruszy np. w prawo, zmieniając bieguny miałby ruszyć w drugą strone, ale NIE. Stoi)

-Jak się kręci blokujemy wirnik zciskając palcami. Z początku silniczek chce walczyć ale poddaje się i zatrzymuje . W tym właśnie czasie w silniczku przekręca się magnes o jakiś kąt. I teraz można zmienić plus z minusem i silniczek zaczyna się kręcić w drugą strone czyli w lewo. I tak na zmiane.

-Przyciśk z diodą zmienia tylko biegunowość na kablach.

- Silniczek po zatrzymaniu się nadal pobiera prąd ale mniej. lekko grzeje się.

 

Rozebrałem silniczek. W srodku jest wirnik z 3ma uzwojeniami i pasowny ale dający się obracać magnes w krztałcie rurki.

 

Według mnie silniczek traci z czasem moc i nie jest w stanie pokonać oporów pomiędzy ślimakiem zamontowanym na jego wirniku a kołem zębatym. Do tego powstale jeszcze luzosiowy na wirniku co powoduje że całość się klinuje.

 

Jeśli się mylę to poprawcie mnie. Pytałem w serwisie ale oni tam nic nie wiedzą tylko wymieniają na nowe.

 

Czy ma ktoś jakieś namiary gdze kupić taki używany silniczek? Jeśli tak to proszę o kontakt.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289289
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Powiem że to też ma sens i tak może to być zrobione, ale ja już do silniczka nie zaglądałem.

 

Według mnie silniczek traci z czasem moc i nie jest w stanie pokonać oporów pomiędzy ślimakiem zamontowanym na jego wirniku a kołem zębatym. Do tego powstale jeszcze luzosiowy na wirniku co powoduje że całość się klinuje.

 

Brawo kolego ircyn więc i tak wychodzi na to że to zużycie mechaniczne.

 

Jak już gdzieś pisałem pasuje od golfa IV lub octavii trzeba tylko podmienić trybik na ramię i pokombinować z przewodami. Ja kupiłem na szrocie cały mechanizm za 50zł w idealnym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289278
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288641
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja już problem z obiegiem rozwiązałem ale chętnie się dowiem nowych rozwiązań i koncepcji więc podziel się ze wszystkimi na forum tymi informacjami http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif zamiast tłumaczyć po kolei każdemu kto napisze do Ciebie na GG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288635
Udostępnij na innych stronach

GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało

Kol.Arteusz35, my tu nie mamy tajemnic http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Kilka zdań tego rozwiązania technicznego i po problemie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Bo inaczej GG ci się zablokuje http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Po to mamy to forum http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288558
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności