Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Witam. Problem jest taki. Jak włączę obieg wewnętrzny to klapa która powinna się tylko zamknąć, żeby nie dopuszczać powietrza z zewnątrz, otwiera się i zamyka. Winny takiego stanu rzeczy jest Silniczek od obiegu wewnętrznego który nie jest wyłączany. Jak wcisnę przycisk od obiegu wewnętrznego (lampka świeci) to silniczek kręci w jedną stronę i się nie zatrzymuje w pozycji klapa zamknięta, jak wcisnę kolejny raz (lampka nie świeci) silniczek kręci się w drugą stronę i się nie zatrzymuje. Efekt jest taki, że klapa ciągle wachluje i mnie to irytuje (się zrymowało ) Co zatrzymuje ten silniczek w pozycji klapa zamknięta i klapa otwarta ? Mam taki schemat ale niezbyt go rozumiem, czy ten schemat w czymś pomoże ? Jak klikniecie w obrazek to zobaczycie większy format fotki. Z Poważaniem: Macias   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 W dmuchawie sa wylaczniki krancowe ktore rozlaczaja silniczek. Ja tez mam to u siebie uszkodzone dokaldnie tak samo jak Ty. Ale nie naprawialem tego tylko poporostu odlaczylem wtyczke od silniczka obiegu wewnetrznego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 W dmuchawie są wyłączniki krańcowe, które rozłączają silniczek.ale krańcówka jest uruchamiana przez klapę (ona jest strasznie lekka) czy może przez coś innego ?Silniczek jest nakładany na taki trzpień obrotowy, on ma coś z tym wspólnego ? Spotkałeś się gdzieś z fotkami dmuchawy z tymi krańcówkami, wyciągnięcie dmuchawy chyba nie jest takie proste ? Z Poważaniem: Macias   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Ja u siebie nie zauważyłem żadnych wyłączników krańcowych które by odłączały dopływ prądu do silniczka. Wg mnie miedzy zestawem przycisków a silniczkiem jest jakiś układ elektroniczny który mierzy obciążenie i kiedy silniczek dojdzie do skrajnego położenia to układ ten odłącza napięcie, i analogicznie w drugą stronę. Walczyłem z tym jakiś czas temu! do poczytania: http://forum.opel24.com/astra-ii-obieg-wewnetrzny-vt9723.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 To wydaje się również logiczne Nic mi nie pozostaje tylko iść i to rozebrać Dam znać co i jak Z Poważaniem: Macias   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Potrzebuję kupić taki silniczek do tego przełącznika. Już drugi przestał mi działać. Przyglądałem się temu patentowi i śmię twierdzić, że pomiędzy przyciskiem a silniczkiem nie ma żadnego układu wyłączającego i zmieniającego bieguny plus z minusem. Rozebrałem silniczek i pobawiłem się nim podłanczając go do zasilania. Wymyślili śmieszny patent. -Po podaniu napięcia na silniczek zaczyna się kręcić (ruszy np. w prawo, zmieniając bieguny miałby ruszyć w drugą strone, ale NIE. Stoi) -Jak się kręci blokujemy wirnik zciskając palcami. Z początku silniczek chce walczyć ale poddaje się i zatrzymuje . W tym właśnie czasie w silniczku przekręca się magnes o jakiś kąt. I teraz można zmienić plus z minusem i silniczek zaczyna się kręcić w drugą strone czyli w lewo. I tak na zmiane. -Przyciśk z diodą zmienia tylko biegunowość na kablach. - Silniczek po zatrzymaniu się nadal pobiera prąd ale mniej. lekko grzeje się. Rozebrałem silniczek. W srodku jest wirnik z 3ma uzwojeniami i pasowny ale dający się obracać magnes w krztałcie rurki. Według mnie silniczek traci z czasem moc i nie jest w stanie pokonać oporów pomiędzy ślimakiem zamontowanym na jego wirniku a kołem zębatym. Do tego powstale jeszcze luzosiowy na wirniku co powoduje że całość się klinuje. Jeśli się mylę to poprawcie mnie. Pytałem w serwisie ale oni tam nic nie wiedzą tylko wymieniają na nowe. Czy ma ktoś jakieś namiary gdze kupić taki używany silniczek? Jeśli tak to proszę o kontakt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Powiem że to też ma sens i tak może to być zrobione, ale ja już do silniczka nie zaglądałem. Według mnie silniczek traci z czasem moc i nie jest w stanie pokonać oporów pomiędzy ślimakiem zamontowanym na jego wirniku a kołem zębatym. Do tego powstale jeszcze luzosiowy na wirniku co powoduje że całość się klinuje. Brawo kolego ircyn więc i tak wychodzi na to że to zużycie mechaniczne. Jak już gdzieś pisałem pasuje od golfa IV lub octavii trzeba tylko podmienić trybik na ramię i pokombinować z przewodami. Ja kupiłem na szrocie cały mechanizm za 50zł w idealnym stanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-289278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Panowie problem polega na tym,że fachowcy z Opla żle zaprojektowali cały układ sterowania tym nawiewem dlatego ,że jeśli ktoś widział schemat tego układu jak jest rozwiązany i zna się trochę na zmianie biegunowości to stwierdzi,że. Jest to zwykła niedoruba dlatego ,że przełacznik który odpowiada za przełączanie nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego zmienia biegunowość zasilania silnika sterującego tzw. kapsułą i z chwilą dotarcia do skrajnego położenia jest zatrzymywany tylko przez opór wynikły z tego iż dalej nie nie posunie bo został jakby zatrzymany. Wzrasta wtedy prąd zasilania tego silniczka kilkakrotnie i jest on samoistnie z czasem wykańczany doprowadzając go do samoistnego zużycia. Rzwinąłbym jeszcze bardziej ten temat bardziej dokładnie ale nie chce mi się już dłużej pisać na temat niedoróbki fabrycznej w tym wypadku ze strony Opla.Powiem tylko tyle ja k ktoś jest zainteresowany rozwiązaniem tego problemu to zapraszam na moje GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288641 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Ja już problem z obiegiem rozwiązałem ale chętnie się dowiem nowych rozwiązań i koncepcji więc podziel się ze wszystkimi na forum tymi informacjami http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif zamiast tłumaczyć po kolei każdemu kto napisze do Ciebie na GG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 GG to wytłumaczę. U mnie to proste rozwiązanie chodzi już prawie 5 lat i napewno będzie jeszce długo działało Kol.Arteusz35, my tu nie mamy tajemnic http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Kilka zdań tego rozwiązania technicznego i po problemie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Bo inaczej GG ci się zablokuje http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Po to mamy to forum http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7876-co-wy%C5%82%C4%85cza-silniczek-od-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-288558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.