Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Nie znalazłem odpowiedzi, proszę więc Was o podpowiedź. Schematy w miarę ogarniam, obsługa miernika nie jest problemem, ogarnąłem cały schemat oświetlenia wnętrza w aucie.

Nie wiem tylko jak, albo gdzie sprawdzić w jakiej sytuacji na obwodzie lub przewodzie powinno być napięcie.

Chciałbym być pewien prawidłowości swoich pomiarów i diagnozy. Np., że przy otwartych drzwiach ma być a na zamkniętych nie.

Czy jest to jakoś w schemacie zaznaczane??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78831-czytanie-schemat%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie chcesz to napięcie mieć? Np lampka nad nogami. Logiczne jest że ma się palić po otwarciu drzwi, wiec analogicznie tam mozesz szukać. O ile pokrętło oświetlenia oraz włącznik nad głową bedzie ustawione w odpowiedniej pozycji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78831-czytanie-schemat%C3%B3w/#findComment-656488
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w schematach przekaźniki włączniki itp są w stanie spoczynkowym.

Styki przekaźnika rysuje się gdy nie jest on zasilany, krańcówki gdy nie są wduszone itp (czasami też jest informacja na schemacie o stanie np zamknięte/otwarte )

Więc z drzwiami pewnie też podobnie czyli gdy otwarte a przełączniki w stanie spoczynku (zamknięcie drzwi spowoduje ich wduszenie)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78831-czytanie-schemat%C3%B3w/#findComment-656534
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

Nie znalazłem odpowiedzi, proszę więc Was o podpowiedź. Schematy w miarę ogarniam, obsługa miernika nie jest problemem, ogarnąłem cały schemat oświetlenia wnętrza w aucie.

Nie wiem tylko jak, albo gdzie sprawdzić w jakiej sytuacji na obwodzie lub przewodzie powinno być napięcie.

Chciałbym być pewien prawidłowości swoich pomiarów i diagnozy. Np., że przy otwartych drzwiach ma być a na zamkniętych nie.

Czy jest to jakoś w schemacie zaznaczane??

większość instalacji jest sterowana masą, czyli prąd jest w obwodzie, a zwarcie z masą włącznikiem lub krańcówką uruchamia obwód. W samochodzie masą jest karoseria i zaoszczędza to dużo przewodów, które musiały by być dublowane jak w normalnej instalacji elektrycznej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78831-czytanie-schemat%C3%B3w/#findComment-656774
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności