Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Witam wszystkich! Planuję zakup Vectry B z silnikiem 2.0 DTI. Chciałbym się dowiedzieć na co mam zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. Jakie są najczęstsze usterki i "bolączki" tego auta?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Witam, mam dobrą radę kup sobie benzyniaka no chyba, że chcesz kupić diesla z niepewnym przebiegiem za dwa tysiące więcej niż benzyna i wyłądować w późniejszym czasie na remont pompy, a raczej sterownika http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif jeśli chodzi o tylnie zawieszenie to też nie jest tanie, ja wymieniałem cztery tuleje pływające, zawiozłem do serwisu same wahacze (demontaż i montaż we własnym zakresie) i przy ich cenie za usługę 150 zł. całość kosztowałą mnie 500 wymieniłem elementy zawieszenia z przodu - końcówki drążków, swoznie wahaczy, łączniki stabilizatora - jakieś 450 zł. - robocizna we własnym zakresie pozostaje jeszcze ustawienie zbieżności w przypadku tego auta i z tyłu i z przodu jakieś 100-150 zł. poza tym to już chyba nie inwestowałem wiele auto ma ładny wygląd, wygodne fotele, ale jeśli chodzi o zawieszenie to francuzy mają lepsze (i to nie chydrauliczne) no to masz teraz o czym myśleć, ja tam już vectry nie kupię a napewno nie w dieslu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 jeśli chodzi o tylnie zawieszenie to też nie jest tanie, ja wymieniałem cztery tuleje pływające, zawiozłem do serwisu same wahacze (demontaż i montaż we własnym zakresie) i przy ich cenie za usługę 150 zł. całość kosztowałą mnie 500 to przeplaciles i to sporo   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Ja tez radze kup benzyne.Ile robisz rocznie?.Moja Vectra 99' miala nastepujace usterki typowe dla vectr:: spalona zarowka od licznika,spalone po czesci inne zarowki od podswietlen,skrzypiacy fotel kierowcy,slabo otwierajace sie szyby w dzrwiach przednich,uszkodzony termostat,lekko zgnite relingi,male pryszcze w niektorych miejscach.Wiecej grzechow nie pamietam:-).Ja zakupilem 1,6 16V,tanie czesci,tanie ubezpieczenie ogolnie tanie auto.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Rocznie robię około 35.000 km. Jeżeli chodzi o zawieszenie, przepalone żarówki (tu i tam), pojawiające się ogniska rdzy (na szczęście nie duże) to już przechodziłem to wszystko z moją Omegą. A jeżeli radzicie mi zakup Vectry z silnikiem benzynowym - to z jakim konkretnie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectra 95 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 najmniej awaryjny jest motor 1.8 16v ja mam taki . przejechane mam220 tys 1995r i robilem tylko uszczelke pod głowica , termostat oraz czujnik temperatury. ale teraz czeka mnie robienie rdzy na błotnikach z tyłu ogólnie śmiga bez zażutu. maiłem ja sprzedawać ale czy warto jak tak ładnie chodzi i pali kapciora na 2 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/twisted.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 potwierdzam slowa kolegi ja mam viki 1,8 16v po lifcie więc blacha już ocynkowana to na karoserii ani śladu rdzy po roku uzytkowania wyminiałem tylko olej i spaloną żarówkę od światła jazdy dziennej aha i widze ze padła mi też zarówka od podświetlenia tablicy http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif a pozatym to tyle wiadomo ze jak kupiłem to pierwsez co wymieniłem rozrząd i olej ale tereaz wszystko świetnie hula ja po swoją viki byłem w holandii więc sam sobie ściagnąłem dobre autko zresztą jak wybierasz się za granice to polecam holandię autka są w dobrym stanie goście dbają o nie a nie to co francuzi czy włosi ze zderzaki wgniecione a na siedzeniu tony smieci jak opel to tylko w benzynce ewentualnie mozęsz sobie gaz włożyć ale to już twoja sprawa wszystko zalezy od tego jak dużo jezdzisz a co do silników diesla to nie jestem przekonanyzresztą kolega dobrze Ci mówił że mają sporo przejechane mój kolega kupił diesla to regenerował pompę po miesiącu moze to przypadek a pozatym jest cholernie głośny   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 jeśli chodzi o tylnie zawieszenie to też nie jest tanie, ja wymieniałem cztery tuleje pływające, zawiozłem do serwisu same wahacze (demontaż i montaż we własnym zakresie) i przy ich cenie za usługę 150 zł. całość kosztowałą mnie 500 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif wymieniłem elementy zawieszenia z przodu - końcówki drążków, swoznie wahaczy, łączniki stabilizatora - jakieś 450 zł. - robocizna we własnym zakresie pozostaje jeszcze ustawienie zbieżności w przypadku tego auta i z tyłu i z przodu jakieś 100-150 zł. auto ma ładny wygląd, wygodne fotele, ale jeśli chodzi o zawieszenie to francuzy mają lepsze (i to nie chydrauliczne) no to masz teraz o czym myśleć, ja tam już vectry nie kupię a napewno nie w dieslu. Co masz na myśli mówiąc że "francuzy" mają lepsze zawieszenie. Podaj mi choćby jeden model francuzkiego auta, które ma tak zaawansowane i pewne zawieszenie, a przy tym rewelacyjnie się prowadzi. Co do trwałości zawieszenia i koszt jego serwisowania to też podałeś jakieś dziwne ceny. Złote te tulejki kupowałeś czy co? Vectra ma z tyłu w sumie 16 elementów metalowo-gumowych. Najczęściej "padają" tuleje tylnego wahacza (po jednej na każde koło, cena około 40złza sztukę) oraz tulejki pływające ( po dwie sztuki na stronę), pozostałe elementy metalowo-gumowe wymienia się naprawdę rzadko. Co do ustawiania zbieżności, z tyłu... po co? Jeśli auto miało ustawioną zbieżność, zużyły się tuleje tylnego wahacza, to przy odkręcaniu "łapy" wahacza wystarczy odrysować czymś kształt łapy na podwioziu, wymienić tuleję i zamontować z powrtoem "łapę" w tym samym miejscu w którym była. Już w tym miejscu odchodzi Ci koszt ustawiania zbieżności. Za łącznik staba w przednim lewym kole zapłaciłem 22zł. Jeśli ktoś nie ma dwóch lewych rąk, to z wymianą poradzi sobie bez problemu. Odkęcić koło, potem dwie nakrętki i wspornik stabilizatora wyjęty, założyć nowy, przykręcić i po sprawie. Pestka. Vectra B nie jest nie wiadomo jakim super sprzętem, ale auta po lifcie w 99roku są naprawde warte uwagi. Benzyniaki 1.8 16V, 2.0 16V, 2.2 16V, 2.5 16V sa naprawdę dobre, przy rozsądnej jeździe (z resztą jak w każdym innym aucie) zadowolą się niewielką ilością benzyny. W miarę ok znoszą LPG. 1.6 16V jest wg mnie nieco zbyt słaby do Vectry, spalanie ma porównywalne choćby z 2.0 16V a jest mniej dynamiczny, tym niemniej, jeśli ktoś jest spokojnym kierowcą i śmiga w długich trasach - to czemu nie? O dieslach się nie wypowiadam bo nie wiem jak się sprawują w eksploatacji. Kolega ma VB Kombi 2.0 DTI i bardzo sobie chwali... To tyle Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Ja mam 2.o dti i na razie sobie chwalę.Przejechałem 15 tys i to co muszę to wymieniam (olej itp.)Raz miałem problem z checkiem, ale 150 zł i załatwione.Ja polecam.I mało spala 5-6 l w trasie i 7-8 po mieście,zresztą zależy jak kto jeździ.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Mam na oku Vectrę z 2001 roku z silnikiem 2.0 DTI. Przebieg ok. 160 000 km (głównie po autostradzie). Czy to nie jest dużo? Co sprawdzić przy zakupie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.