Skocz do zawartości
Grandalf

Czy to skrzynia? Stuki nieodczuwalne na elementach tylko słyszalne...

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Mam nadzieję, że doświadczenie forumowicz pomoże mi zdiagnozować, ewentualnie naprowadzić na usterkę, której objawy słyszę od kilknastu dni.

Mam Astrę 1.9 CDTI 120KM 16V z 2004r., 195k km. Początkowo myślałem, że to poprostu łożysko, ale mechanik ściągnął koła, klocki i nic nie znalazł, na wszystkich kołach łożyska są ok, więc zasugerował łożyska w skrzyni. Objawy są następujące.

 

1. Przy prędkości do 60km/h słychać równomierne bicie z przedniej części auta

2. Przy 100-120 km/h słychać wyraźny szum z tych samych okolic

3. Przy skręcaniu w lewo stuki są dużo wyraźniejsze, natomiast w prawo praktycznie niesłyszalne

4. Podczas hamowania pomiędzy 80-20kmh/h stuki mocno przybierają na sile

 

Myślę, że bardzo ważny jest fakt, że te stuki nie są wyczuwalne ani na kierownicy, gałce zmiany biegów czy pedałach, podczas jazdy ich nie czuć, tylko słychać.

 

Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki przy diagnozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeguby sprawdzil ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nad nimi się zacząłem zastanawiać. Z tego co wiem, to nie sprawdzał ich. Ale czy wtedy nie czuł bym czegoś na kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze czuc na kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wykluczył przeguby. Podejrzanym ma być mechanizm różnicowy. Czy to jest część jako całość do wymiany czy składa się z innych elementów, które można osobno wymienić, a nie jako komplet? Chodzi mi o to czy muszę wymienić cały mechanizm gdyby się okazało, że on jest winny tych stuków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam jeszcze raz z tematem. Skrzynie oddałem do naprawy. Zostały wymienione wszystkie łożyska + jakaś przesuwka. Niestety objawy głuchego stukania nie ustąpiły, a serwis, który robił skrzynie stwierdził, że z mechanizmem różnicowym wszystko ok. Gdzie szukać problemu? Mechanik mówi, że przeguby słychać przy skrętach, a u mnie głuche stukanie słychać nawet przy jeździe na wprost (stuki bardziej są słyszalne podczas hamowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzne przy skręcaniu ale wewnętrzne już nie

Wprawy mechanik wylapie ich usterkę, a ty pisałeś że wykluczył przeguby,więc szukać dalej, auto do góry i szukac, inaczej się nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu sprawdził tylne koła. Spotkałem się z przypadkiem ze z przodu było słychać jakby coś z kołami się działo a okazało się na stacji diagnostycznej ze uszkodzony był tył tylko tak przenosilo halas ze słychać było go z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.