Skocz do zawartości

Vectra 1.8 + zima :(


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witram. Posiaam Vectre 1.8 A z 92r. W zaistaniałych warunkach klimatycznych (-22C) moje cudne autko odmówiło posłuszenstwa. W sobote było - 15 i bez problemu odpalił, natomiast w niedziele -22 i koniec. Jak przekręciłem kluczyk to strasznie w zwolnionym tempie kręcił się mój silniczek. Można policzyć ile razy się kręci, tak wolno. :) I moje pytanie przez co, przez akumulator czy rozrusznik? Jak go odpalam w normalne dni to tez jest troche spowolnony ale nia aż tak. I jeszcze jak włącze dmuchawe to słychać dźwięk jakby metal tarł o szczotke drucianą. Czy to jest powiązane, a jeśli nie to co to powoduje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam widze że kolega skorzystał z mojego zaproszenia...:)

co do przyczyn to zacnzij od aku naładuj go wzbudź, to bedzie narazie najtansze, rozrusznika narazie nie ma sie co czepiać...pokolei naczynijmy od najprawdopodobniejszych przyczyn..a co do tego że jest spowolnione to też są dwie przyczyny albo aku albo szczotki lub rozrusznik sie konczy...zacznij jednak od sprawdzenia aku...regeneracja rozursznnika (uprzedzam pytanie) to koszt koło 250 zł

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się jednak że jest to wina niskiej temperatury., Ja nan u siebie to samo mimo ze rozrusznik robiony latem a akumulator nowy (3 miechy). Zanim zaczniesz coś robić jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Jak będzie tak słabo kręcił odpal go z obcego akumulatora (kable) na pracującym silniku drugiego auta pod który sie podlaczyłeś - jeśli odpali od razu to wiadomo że rozrusznik jest dobry. Natomiast co do aku- przed pokręceniem rozrusznika zapal na ok 10 sek światła niech się "prąd ruszy" w instalacji a potem wyłącz i zakręć - nie oznacza to ze na pewno odpali ale czasem pomaga. jeśli natomiast po odpaleniu autka (w dowolny sposó:( zgasisz je po chwili i ponownie odpalisz już bez pomocy innego aku oznacza to że jednak aku nie trzyma już tak dobrze aczkolwiek nie znaczy ze jest do wymiany. Poprostu wszystkie oleje są tak zgestniale że aku nier daje rady rozruszać silnika (za pomoca rozrusznika oczywiście) - takie jest moje zdanie ale może sie nie znam :) POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość Anonymous

witam to mój pierwszy post na tym forum myślę że nie ostatni

jestem posiadaczem VA 1,8 c18nz i problem wystęuje też u mnie a przyczyna jest jedna w temperatuże -20 to olej szczególnie mineralny ma konsystęcje budyniu więc wystarczy że aku jest trochę słabszy i pijawia się problem na szczęście to co się działo tej zimy już mamy za nami i oby następne nie były tak mroźne :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
witam to mój pierwszy post na tym forum myślę że nie ostatni

jestem posiadaczem VA 1,8 c18nz i problem ...

To ja się muszę pochwalić jak były mrozy :wink: -30*C to autko zakreciło, olej pół-syntetyk aku nawet dobry z 95r :shock: Ale byłem zdziwiony ze zakręcił :P Faktem jest że oleje mineralne są bardzo geste i jak sie ma słabszy aku, to można mieć problemy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności