Gość dedox Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Witam. Drodzy forumowicze zakupiłem Opla vivaro z silnikiem 2,5 CDTI G9U-630. Auto kupione z DE z usterką silnika. Po rozebraniu okazało się że DPF cały zapchany sadzami autem nie dało się jechać nie inicjalizował się proces wypalania. Wyjołem DPF został umyty w myjce ultradźwiękowej w specjalistycznym płynie wyczyszczony wypalony jest ok. Pełen przepływ. Po założeniu dalej kopci auto. Okazało się że uszkodzeniu uległa sonda przed i za dpf która pokazywała numer "buta" na komputerze. Sondy obie kupione w oryginale Gm po 400zł za sztukę. Odpalam auto dalej kopci. ktoś w serwisie założył 4 nowe wtryski paliwa. nie podobało mi się zamocowanie ich że odkręcały się praktycznie palcami. Wyjąłem je zawiozłem do sprawdzenia dla pewności testy przelewowe na maszynie BOSCH. Pokazały ze wtryski rzeczywiście są w 100% nowe. Kupiłem 4 nowe podkładki aby założyć wtryskiwacze po czym okazało się że na jednym z wtrysków były dwie stare podkładki wtrysk był za wysoko lał w cylinder auto kopciło i dlatego DPF był zwalony sadzami. Po założeniu nowych podkładek wtryski dociągnięte z odpowiednią siłą + plastyczność w stopniach. Jest sukces auto przestaje kopcić dpf wypala się extra na komputerze 3- do 5 gr sadzy. Poezja. Wstawiam mu but do 180 km/h auto idzie po czym zapala się tryb serwisowy i błąd P0089 - Elektrozawór dozowania Paliwa. Poczytałem parę tematów w necie kupiłem nowy elektrozawór Boscha na pompę oryginał. Dalej to samo. Filtr wymieniony na nowy. ciśnienie jakie daje pompa to około 1300 Bar. Macie jakieś pomysły :? Mam tylko ten jeden błąd. potrafi wyskoczyć czasami nie przy przyspieszaniu a gwałtownym hamowaniu. Nie ma reguły. Zawór na listwie CR bezpieczeństwa sprawdzony nie upuszcza ciśnienia. zdjęcie błędu w załaczniku. Na jednym załaczyłem zdjęcie takiego zaworka może mi ktoś odpowiedzieć co to jest i czy jego wyregulowanie ma znaczenie ( zdjęcie zaczerpnięte z neta ale u mnie jest taki sam) może za mały przepływ paliwa jest Edytowane 8 Maja 2017 przez dedox   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 ten zaworek to odpowietrznik, niby go obracasz i grucha pompujesz az wiatr wyleci jeszcze nigdy nie udalo mi sie go obrocic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-668521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość H20pali Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) Udało Ci się naprawić? U mnie vivaro 2.5 ten sam błąd p0089 Wymieniony zawór ciśnienia na pompie i dalej to samo od czasu do czasu tryb awaryjny i brak mocy. Wylacze odpale znowu i chodzi normalnie później znowu brak mocy. Auto chodzi normalnie nie kopci . Edytowane 23 Lipca 2018 przez H20pali   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-695434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2019 (edytowane) Edytowane 17 Kwietnia 2019 przez AU_Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-705614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 3 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 W dniu 10.05.2017 o 21:59, wojtekcichy napisał: ten zaworek to odpowietrznik, niby go obracasz i grucha pompujesz az wiatr wyleci jeszcze nigdy nie udalo mi sie go obrocic Masz jakiś pomysł jak usunąć tą usterke. Pojawiło sie znowu i wymiana regulatora nic nie dała. Znalazłem uszkodzone przewody z regulatora i po naprawie--- Teraz odpali i na luzie działa bez problemu. Jak ruszy to różnie raz 100m raz 3 km i choinka na desce i błąd regulatora. Czy możliwe że regulator nie do końca OK Gasze i znowu jest OK błąd zmienia sie ze stałego na chwilowy . kasuje i znowu to samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-763667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 3 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 Ciśnienie na szynie powinno być w zakresie 160-180MPa ?? bo delphi pokazuje mi max 80MPa jeśli to połowa wymaganego ciśnienia to przy akceleracji pewnie sie nie wyrabia. Jutro przywiozą nowy regulator i zobacze po wymianie. Może ktoś ma schemat elektryczny żeby sprawdzić przewody bez wydzierania ich z wiązki. Będę wdzięczny...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-763679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 cze, sprawdz na zgaszonym, kilka minut nie palonym silniku cisnienie na szynie, czesto bywa ze przelew strzeli na szynie albo czujnik cisnienia sciemnia ale nie ma zwary ani przerwy i sterownik interpretuje to jako niewydolnosc regulatora na pompie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80159-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p0089/#findComment-767772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.