Skocz do zawartości

astra G 2.0 DI 16V -(check engine)


Rekomendowane odpowiedzi

.Nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna.

Poczytaj o elektrozaworach jest taki temat o zaworze EGR o klapkach zawirowań o zaworze upustowym turbiny a będziesz wiedział bo te tematy sa obszerne . Ale nikt nie będzie szukał za ciebie :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-282060
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

podepnę się do tematu.

Otóż mój problem polega na zapalaniu się checka, na rozgrzanym silniku gdy stanę na chwile np. na światłach.

Sprawdziłem elektrozawory i wszystkie tyrkoczą jak pociągnę powietrze z wejścia VAC i zatkam OUT. Nie chciałem ich rozbierać bo się bałem, że mogę połamać. Sprawdziłem też wszystkie 3 siłowniki sterowane przez te elektrozawory, sposobem że ciągnąłem powietrze z odpowiedniego elektrozaworu i sprawdzałem czy cięgna się ruszają. I wyglądało na wszystko OK. Zawór EGR też wydaje się być dobry (grzybek się rusza lekko i ciągnąc powietrze w pewnym momencie się już nie dało, czyli chyba jest szczelny), ale go nie rozbierałem żeby nie uszkodzić. Przewody i trójniki wszystkie szczelne. I teraz pytania:

1) siłownikiem tym przy turbinie steruje elektrozawór siwy (...22), on jest chyba słabszy. I zaraz po odpaleniu nie jestem w stanie tym cięgienkiem ruszyć, ale po trasie jak sie zatrzymam, to już mogę. Czy może on powodować check'a, że za słabo trzyma?

2) pod zaworem EGR nie było żadnej uszczelki, ale był złapany na sylikonie, czy tam powinna być uszczelka?? (dodam tylko że jak ja ciągnołem powietrze to było chyba szczelne), on był przyklejony na silikonie. ja przy montażu też nie dałem uszczelki.

3) Jak mocno powinna ciągnąć pompa VAC, nie wiem czy dobrze zrobiłem (nie mam vacumetra) ale jak odłączyłem przewód od pompy i przyłożyłem palec to podciśnienie nie było silne. dodatkowo jak sprawdzałem szczelność przewodów podłączonych do pompy to jak pociągnołem powietrze to nie szło, a jak dmuchnołem to było słychać bulgotanie.

 

Wiem, że powinienem sczytać błędy, ale nie mam na razie gdzie i jak.Bardzo dziękuje za odpowiedzi

 

P.S. Może ktoś z okolic Rybnika/Gliwic mógłby pomóc za "czteropaka" w sczytaniu błędów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-137284
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie się podepną i prosiłbym o jakieś wskazówki co to może być?! Z moją żółtą ikonką silnika jest tak, że pojawia się właściwie tylko w Ostrowcu :) a całą trasę (blisko 400km mam spokój). Najczęściej pojawia się (pojawiła mi się ostatnio 2razy i zaraz gaśnie, w czasie jej"świecenia" silnik jest bardzo mułowaty) na zjeździe ze skrzyżowania, gwałtownym hamowaniu - ale zaznaczę,że od kwietnia w sumie zaświeciła mi się może z 5-6 razy. Nie wiem czy to jakieś zwarcie może to powodować? czy to raczej inny temat? z góy dziękuję za podpowiedzi :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-135691
Udostępnij na innych stronach

czy to raczej inny temat? z góy dziękuję za podpowiedzi :beer:

kamil_os29, nie sądze aby Twoja kontrolka nie lubiła tego pięknego miasta! .Ostrowca :beer: a wręcz przeciwnie! pokazuje ze masz cos zwalone na podciśnieniu!. Ja uważam kiepską pompkę Wacu.. a bedzie coraz gorzej, zapali sie częsciej Ale juz nie w Ostrowcu :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-135086
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość walecmarcin

No i ja sie podepne do tematu zeby nowego nie zakładać bo nie znalazłem podobnych objawów!!!Astra 2.0 DI jeździłem sobie dzis tak jak zwykle zostawiłem samochód na 5 godzin temperatura otoczenia -5 C po 5 godzinach odpaliłem samochód dodalem gazu zapaliła sie pomarańczowa kontrolka ta od elektronicznego sterowania obroty wzrosły na 1,5 tyś i zero reakcji na pedał gazu przejechałem tak ze 3 kilometry zgasiłem zapaliłem dalej to samo po prostu zero reakcji na gaz a praca silnika normalna cicha bez kopcenia normalna moc.Czy ktos cos moze napisać co to moze byc czy tylko komp mi to powie i ile srednio takie podłącznie kosztuje??Czy musi byc to w aso czy u mechanika co ma techa??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111267
Udostępnij na innych stronach

Gość walecmarcin

wiesz co po teraz wracałem do domu i zauważyłem jeszcze taka sprawe: przekręcam kluczyk kontrolka sie zapala ale potem gaśnie czyli prawidłowo silnik ładnie chodzi obroty prawidłowe wszystko cacy jak tylko wcisne pedał gazu zapala się kontrolka obroty na prawie 1500 i tak stoja zero reakcji na pedał???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111248
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil_os29

kamil_os29, nie sądze aby Twoja kontrolka nie lubiła tego pięknego miasta! .Ostrowca ??? a wręcz przeciwnie! pokazuje ze masz cos zwalone na podciśnieniu!. Ja uważam kiepską pompkę Wacu.. a bedzie coraz gorzej, zapali sie częsciej Ale juz nie w Ostrowcu ;)

 

a może to włączenie się kontrolki było z wrażenia na miejsce w którym był Tadeusz? ;) tak już w temacie, podłączałem go potem pod kompa i okazało się że to był błąd recyrkulacji spalin, po skasowaniu w listopadzie, na razie spokój...no chyba że teraz znów coś z EGR?! czekam na mojego fejsa i będę mógł byc bliżej mojej Astry i lepiej ją(go) zrozumieć :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111245
Udostępnij na innych stronach

Gość walecmarcin

No i po problemie!!! po wizycie u mechanika komp wykazał błąd P1515 czyli tak jak przypuszczałem pedał gazu ale mądry chłop nie kazał przywieźć drygiego tylko wyciagnął tego i rozkręcił okazało sie ze w potencjometrze piny ze ściezkami połaczone są cienkimi drucikami i cztery z pięciu tych drucików były odczepione.Po przylutowaniu i złozeniu wszystko pięknie!!! Koszt 60zł komp + 40 robota wiec 100zł chyba nie jest wygórowaną kwotą choć gdyby była lepsza pogoda sam bym to zrobił w godzinkę (gdybym wiedział że to na pewno to)

Przegladajac forum widziałęm że są przypadki że niektórzy po przejechaniu przez tory mają przez chwilę brak reakcji na gaz moze tez te druciki są luźne i przy wstrząsach nie łacza można sprawdzic 5 minut roboty pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-110995
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności