Gość brzoza Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 .Nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna. Poczytaj o elektrozaworach jest taki temat o zaworze EGR o klapkach zawirowań o zaworze upustowym turbiny a będziesz wiedział bo te tematy sa obszerne . Ale nikt nie będzie szukał za ciebie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-282060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario84pl Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam podepnę się do tematu. Otóż mój problem polega na zapalaniu się checka, na rozgrzanym silniku gdy stanę na chwile np. na światłach. Sprawdziłem elektrozawory i wszystkie tyrkoczą jak pociągnę powietrze z wejścia VAC i zatkam OUT. Nie chciałem ich rozbierać bo się bałem, że mogę połamać. Sprawdziłem też wszystkie 3 siłowniki sterowane przez te elektrozawory, sposobem że ciągnąłem powietrze z odpowiedniego elektrozaworu i sprawdzałem czy cięgna się ruszają. I wyglądało na wszystko OK. Zawór EGR też wydaje się być dobry (grzybek się rusza lekko i ciągnąc powietrze w pewnym momencie się już nie dało, czyli chyba jest szczelny), ale go nie rozbierałem żeby nie uszkodzić. Przewody i trójniki wszystkie szczelne. I teraz pytania: 1) siłownikiem tym przy turbinie steruje elektrozawór siwy (...22), on jest chyba słabszy. I zaraz po odpaleniu nie jestem w stanie tym cięgienkiem ruszyć, ale po trasie jak sie zatrzymam, to już mogę. Czy może on powodować check'a, że za słabo trzyma? 2) pod zaworem EGR nie było żadnej uszczelki, ale był złapany na sylikonie, czy tam powinna być uszczelka?? (dodam tylko że jak ja ciągnołem powietrze to było chyba szczelne), on był przyklejony na silikonie. ja przy montażu też nie dałem uszczelki. 3) Jak mocno powinna ciągnąć pompa VAC, nie wiem czy dobrze zrobiłem (nie mam vacumetra) ale jak odłączyłem przewód od pompy i przyłożyłem palec to podciśnienie nie było silne. dodatkowo jak sprawdzałem szczelność przewodów podłączonych do pompy to jak pociągnołem powietrze to nie szło, a jak dmuchnołem to było słychać bulgotanie. Wiem, że powinienem sczytać błędy, ale nie mam na razie gdzie i jak.Bardzo dziękuje za odpowiedzi P.S. Może ktoś z okolic Rybnika/Gliwic mógłby pomóc za "czteropaka" w sczytaniu błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-137284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil_os29 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Też chętnie się podepną i prosiłbym o jakieś wskazówki co to może być?! Z moją żółtą ikonką silnika jest tak, że pojawia się właściwie tylko w Ostrowcu a całą trasę (blisko 400km mam spokój). Najczęściej pojawia się (pojawiła mi się ostatnio 2razy i zaraz gaśnie, w czasie jej"świecenia" silnik jest bardzo mułowaty) na zjeździe ze skrzyżowania, gwałtownym hamowaniu - ale zaznaczę,że od kwietnia w sumie zaświeciła mi się może z 5-6 razy. Nie wiem czy to jakieś zwarcie może to powodować? czy to raczej inny temat? z góy dziękuję za podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-135691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 czy to raczej inny temat? z góy dziękuję za podpowiedzi kamil_os29, nie sądze aby Twoja kontrolka nie lubiła tego pięknego miasta! .Ostrowca a wręcz przeciwnie! pokazuje ze masz cos zwalone na podciśnieniu!. Ja uważam kiepską pompkę Wacu.. a bedzie coraz gorzej, zapali sie częsciej Ale juz nie w Ostrowcu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-135086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecmarcin Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 No i ja sie podepne do tematu zeby nowego nie zakładać bo nie znalazłem podobnych objawów!!!Astra 2.0 DI jeździłem sobie dzis tak jak zwykle zostawiłem samochód na 5 godzin temperatura otoczenia -5 C po 5 godzinach odpaliłem samochód dodalem gazu zapaliła sie pomarańczowa kontrolka ta od elektronicznego sterowania obroty wzrosły na 1,5 tyś i zero reakcji na pedał gazu przejechałem tak ze 3 kilometry zgasiłem zapaliłem dalej to samo po prostu zero reakcji na gaz a praca silnika normalna cicha bez kopcenia normalna moc.Czy ktos cos moze napisać co to moze byc czy tylko komp mi to powie i ile srednio takie podłącznie kosztuje??Czy musi byc to w aso czy u mechanika co ma techa??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jeśli to był check to EGR się zacina - poczytaj tematów jest sporo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecmarcin Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 wiesz co po teraz wracałem do domu i zauważyłem jeszcze taka sprawe: przekręcam kluczyk kontrolka sie zapala ale potem gaśnie czyli prawidłowo silnik ładnie chodzi obroty prawidłowe wszystko cacy jak tylko wcisne pedał gazu zapala się kontrolka obroty na prawie 1500 i tak stoja zero reakcji na pedał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil_os29 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 kamil_os29, nie sądze aby Twoja kontrolka nie lubiła tego pięknego miasta! .Ostrowca a wręcz przeciwnie! pokazuje ze masz cos zwalone na podciśnieniu!. Ja uważam kiepską pompkę Wacu.. a bedzie coraz gorzej, zapali sie częsciej Ale juz nie w Ostrowcu a może to włączenie się kontrolki było z wrażenia na miejsce w którym był Tadeusz? tak już w temacie, podłączałem go potem pod kompa i okazało się że to był błąd recyrkulacji spalin, po skasowaniu w listopadzie, na razie spokój...no chyba że teraz znów coś z EGR?! czekam na mojego fejsa i będę mógł byc bliżej mojej Astry i lepiej ją(go) zrozumieć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-111245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecmarcin Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 No i po problemie!!! po wizycie u mechanika komp wykazał błąd P1515 czyli tak jak przypuszczałem pedał gazu ale mądry chłop nie kazał przywieźć drygiego tylko wyciagnął tego i rozkręcił okazało sie ze w potencjometrze piny ze ściezkami połaczone są cienkimi drucikami i cztery z pięciu tych drucików były odczepione.Po przylutowaniu i złozeniu wszystko pięknie!!! Koszt 60zł komp + 40 robota wiec 100zł chyba nie jest wygórowaną kwotą choć gdyby była lepsza pogoda sam bym to zrobił w godzinkę (gdybym wiedział że to na pewno to) Przegladajac forum widziałęm że są przypadki że niektórzy po przejechaniu przez tory mają przez chwilę brak reakcji na gaz moze tez te druciki są luźne i przy wstrząsach nie łacza można sprawdzic 5 minut roboty pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-110995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 witam mam podobny problem z tym że w mojej Astrze check gdy juz sie zapali to silnik nie ma mocy dopiero przy ok 1700obr.min gasnie i cyka jak zegarek niewiem czym to moze byc spowodowane Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8023-astra-g-20-di-16v-check-engine/page/4/#findComment-97285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.