lukecz Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Czasami zaświecają mi się kontrolki auta z kluczem i ABS Auto to VB z silnikiem 1.8 z 2001 + LPG Stag Qbox (wydaje mi się że silniik chodzi nrmalnie). Zwiększyło mi się spalanie LPG (na pełnym zbioriku LPG jade ok 50km mniej) Odczytałem kody błędów i wygląda to tak Silnik: P1555 - Czujnik pol. przepustnicy (TPS), sygnal obc. nie odpowiada obciazeniu silnika (00) - Nie występuje P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski (02) - Nie występuje ABS: C0121 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przekaźnika zaworów (02) - Obecny C0070 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego prawego wylotowego zaworu elektromagnet. (02) - Nie występuje C0121 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przekaźnika zaworów (09) - Nie występuje C0232 - Za silne napięcie lub przerwa w obiegu prądowym lampki kontrolnej systemu hamulcowego (01) - Nie występuje Zamek centralny: 00022 - Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany Nie występuje Co może być powodem tych błędów i jak to spróbować sprawdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 1.masz opis bledow i dodatek ''nie wystepuje'' oraz '' obecny'' 2.bledy sie kasuje i sprawdza ktore wroca ponownie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 1. W tych silnikach sterowniki ABS mają awaryjność wręcz legendarną. Przyczyną najczęściej są zimne luty. 2. W tych silnikach sterowniki pracy silnika są równie denne i padają jak muchy dając różne kody błędów. Efekt "świetnie" umieszczonego sterownika na silniku a tu drgania i wysoka temperatura robią swoje. 3. W VB centralny często sprawia kłopot z powodu zwarcia na kablach oraz tego, że jakiś mądrala wymyślił dać bezpiecznik 30A i prędzej padną wszystkie zamki i centralka niż ten bezpiecznik. No ale u Ciebie może nie ma aż tak dużego kłopotu czego Ci życzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukecz Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Dzięki za info. Błędy z silnika i ABS niestety wracają po skasowaniu Zmartwiłeś mnie tym że te błędy sugerują nie tylko uszkodzenia wskazanych urządzeń ale może to być uszkodzony sterownik Czy zanim oddam auto do wymiany sterownika, mogę jakość sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i (chyba) przepływomierz aby wyeliminować ich uszkodzenia?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Efekt "świetnie" umieszczonego sterownika na silniku To się tyczy Vectry C . W Vectrze b sterownik jest od strony pasażera za schowkiem. ( w omedze w tym miejscu jest filtr kabinowy ) Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany To jest prosta sztuczka . Otwierasz drzwi "ręcznie" (kluczykiem) wsiadasz do autka i przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon (zaświecą ci się kontrolki ) Wtedy naciśnij na pilocie przycisk otwierania/zamykania (osobiści uważam , że to nie ma znaczenia ) = zamek się zamknie i otworzy = pilot już jest zsynchronizowany ja bym się postarał o używkę przepływomierza ( błąd p100 ) do podmianki . Ps Jak masz klimę , to normalne ,że spalanie lpg wzrosło= nie ma nic za darmo.... a gorąco jest jak diabli ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukecz Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Po wyczyszczeniu przepustnicy kod jej dotyczący już się nie pojawia (był zatkany ten malutki kanalik) Pozostaje błąd przepływomierza u mnie (Z18XE czyli 1.8 125KM) ma on oznaczenie Siemens 5WK9 606 (ciężko je znaleźć po taniości - więcej jest 5WK, lub 5WK9 z innymi symbolami niz 606 - czy do mojego silnika musi być dokłądnie 5WK9 606?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 (edytowane) (Z18XE czyli 1.8 125KM) ma on oznaczenie Siemens 5WK9 606 (ciężko je znaleźć po taniości ee tam. używka z dwulitrówki omegi jest taka sama.... z astry też... vectra to nie jest wyjątkowe autko.... Jesteś pewien , że silnik ma oznaczenie Z -XE a nie E-XE .. .. ?? lub E-Xe1.... Bo nie słyszałem , żeby w vectrze b był silnik z cewkami zespolonymi..... Edytowane 14 Czerwca 2017 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 To vertix mało słyszałeś Po x18xe1 był z18xe Nie było żadnego E   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-670874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukecz Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Tak jestem pewny że to silnik Z18XE, był on też chyba stosowany w VC, przynajmniej na początku. Zauważyłem że błąd "P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski" nie pojawia się od razu, tylko po przygazowaniu auta na wyższych obrotach (ale po zczytaniu OPCOMem dalej "(02) - Nie występuje"). Poczytałem trochę info o tych felernych sterownikach Siemens montowanych do silnika. Są firmy które je naprawiają, zadzwoniłem do jednej z nich i po objawach zapytali mnie czy mam LPG, po potwierdzeniu dowiedziałem się że mogą być rozjechane mapy i dlatego jest ten błąd (o ile dobrze zrozumiałem korekta map mogłaby rozwiązać problem). Mieliście jakieś doświadczenia z tego typu firmami? Sprawdzenie sterownika (pomiary) jest ponoć za darmo, sprawdzenie na aucie 300zł, naprawa 300-400, a poprawienie problemu z mapami - 200. Do tego koszt odesłania (dosyć drogi) 40zł (30 wysyłka, 10 zł pakowanie) W połowie lipca zamierzam się wybrać do Chorwacji tym autem i wolałbym dojechać bez niespodzianek po drodze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-671423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 do korekt mapy wystarczy opcom i ktos kumaty sam to robilem w VB wiele razy a dokladnie kasowanie ustawien a nie korekta mozna to tez zrobic bez kompa wystarczy odpiac aku na kilka minut podlaczyc odpalic i zostawic do nagrzania (wlaczenia wentylatora silnika) nie dodawac gazu ani nic ma sam chodzic a po tym do gazownika na poprawienie map LPG oczywiscie na benzynie zeby znowu mapy sie nie rozjechaly Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80404-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vb/#findComment-671429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.