Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do.posiadaczy opla merivy 2005'rok.1.7'cdti. 100km 74kw. A mianowicie po rozgarzaniu silnika zapala sie pomaranczowa kontrola auta z kluczem. Podczas diagnostyki.komputerowej wyskoczyl blad zawor.egr.zapchany zablokowany. Auto zostało oddane w ręce mechanika.w.celu.wyczyszczenia lub ewentualnej wymianie tego.zaworu.I tu.niespodzianka.zawor.jest.sprawny wymianie podlega.kolektor ssacy poniewaz zawor czarna gruszka znajdujaca sie przy kolektorze jest odlaczony. Nic.by nie bylo w tym dziwnego gdyby nie to że mam dwa lata to auto i juz daawno wiedziałam że ta gruszka byla odlaczona bo kolega dojrzal. Lecz nie sprawialo do żadnego problemu. Wcześniej zadna kontrolka sie nie zapalała. Czy to możliwe aby komputer wskazywał na błąd egr a winowajca byl kolektor???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma takie opcji .. dlatego, że element o którym mówisz to słownik klap wirowych .. jest sterowany podcisnieniowo .. nie daje informacji do ECU o tym, że jest w złym położeniu. Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że EGR jest OK?? demontował go?? czy sprawdził tylko czy działa silnik krokowy?? ...

byc może jednak go demontował i sprawdził czy zawór działa i się rusza a nie zawiesza się w jakims położeniu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(


nie ma takie opcji .. dlatego, że element o którym mówisz to słownik klap wirowych .. jest sterowany podcisnieniowo .. nie daje informacji do ECU o tym, że jest w złym położeniu. Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że EGR jest OK?? demontował go?? czy sprawdził tylko czy działa silnik krokowy?? ...

byc może jednak go demontował i sprawdził czy zawór działa i się rusza a nie zawiesza się w jakims położeniu???

 

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.