Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisze, ponieważ chciałbym się z Wami skonsultować przed pojechaniem do mechanika. Posiadam autko z silnikiem diesla. Przebieg 123 tys km autko nie spracowane. Od ponad 2 lata robi krótkie trasy 10-15 km w jedną i drugą (na uczelnie i do domu)

 

Zauważyłem iż ostatnio chodzi troszkę sprawnie inaczej. To znaczy autko normalnie pracuje, przy odpalaniu zimnego silnika dużo dymku, ciepły dymku nie ma a bynajmniej go nie widać gołym okiem.

 

Problemy są dwa prawdopodobnie spowodowane jedną usterką.

 

1. Autko przy puszczaniu gazu od ok 1.5 tys obrotów tak jakby próbowało coś ssać (1sekunda) kwestia puszczenia pedału gazu.

 

2. Przy pracy powyżej 2000 obr autko tak jakby co chwilkę dusiło się i znów słychać to takie specyficzne ssanie gołym okiem i takie lekkie szarpanie przy ciągłym utrzymywaniu go na obrotach w przedziale 2000-2500

 

Nie wiem, może to złudzenie ale tak jakby też troszkę mocy stracił.

 

Turbo chodzi i słychać ją pracuje dość dobrze.

 

Nie podjechałem jeszcze na komputer gdyż nie mialem czasu. Aczkolwiek napewno czeka mnie wymiana oleju i filtrów zrobię to na dniach, nie powinna to być raczej wina oleju.

 

Chociaż ostatnio też lubił go posmakować. Tak co 2000 tys go troszkę dolewam. Gdyż sie upomina przy sprawdzaniu poziomu oleju.

 

Czy te objawy Wam mówią co to może być za usterka ?

 

Wtryski ?, uszczelka kolektora ?

 

Z góry dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8195-d%C5%82awi%C4%85cy-si%C4%99-diesel/
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek napewno czeka mnie wymiana oleju i filtrów zrobię to na dniach, nie powinna to być raczej wina oleju.

Sądzę że po wymianie tych filtrów wszystko wróci do normy :( Dwa filtry w dieslu to podstawa poprawnej pracy silnika :roll: Filtr powietrza i filtr paliwa :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8195-d%C5%82awi%C4%85cy-si%C4%99-diesel/#findComment-287058
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Holcu nie pozostaje nic innego jak potwierdzić słowa przedmówcy. Filtry to podstawa. Zmień i obserwuj zmiany w pracy silnika, w tym zużycie oleju, bo w mojej opinii, za dużo Ci go zżera. U mnie w 2,2 DTi przy wymianach co 15 tyś, przy podobnych przebiegach rzędu 10 km tam po 8h 10 km nazad i raz w roku trasa 3 - 4 tyś km nie spalił więcej niż połowy z podziałki bagnetu (ok 0,5 - 0,6 l). Przebiegu mam 150 tyś km. Jeśli miałeś/masz mocno zanieczyszczony filtr, turbina może zasysać powietrze z bardzo różnych miejsc, sam silnik również :P

 

Edit: Ps. Filtr paliwa najlepiej wymienić w serwisie a nie u pana Henia w garażu, akurat 2,0 i 2,2 DTi wymagają procedury odpowietrzenia układu po wymianie filtra ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8195-d%C5%82awi%C4%85cy-si%C4%99-diesel/#findComment-286990
Udostępnij na innych stronach

Okej, wymienię go w tym tygodniu, olej filtry i zobaczymy. On jakby szukał powietrza po puszczeniu gazu i w trakcie jazdy okolo 2-2.2 tys obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8195-d%C5%82awi%C4%85cy-si%C4%99-diesel/#findComment-286916
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności