Skocz do zawartości

Problem chyba z elektryką w zafirce.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Od kilku dni z moją zafirą dzieja się "cuda".

Otóż w czasie jazdy nagle opadają wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, zapalają sie prawie wszystkie kontrolki, po chwili wracają np. do 100 na godzinę i tak zostają, za chwile znowu znika liczni przebiegu i gdy się pojawi, to skasowany jest licznik dziennego przebiegu. Co najciekawsze to podczas tego znika wspomaganie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez jakiś czas jest ok. i pochwili od nowa.

Na postoju przy pracującym silniku na klemach jest 14,8 V.

Prosze o porady co naprawić, bo nie mam pojęcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witaj,

Przyczyna takich cudów moga byc jakies nie styki. Zdarzalo mi sie cos takiego np ze wskaźnikiem ilosci paliwa(podnosil sie i opadal) lub np. zapalala mi sie kontrolka ABS i gasla. Szala przechyliła sie gdy stracilem podgrzewanie swiec żarowych oraz lampkę z symbolem silnika na desce rozdzielczej. Auto nie chcialo odpalic i coż, poszlo do elektryka.

Okazalo sie że styki w gdnieździe na grodzi dzielącej komorę silnika i kabinę sa troche nie teges. Podociskali wszystko i jest ok. Zdziwilem sie ze jest tam potężne złącze a nie kable które przechodza po prostu z kabiny do silnika.

Przyczyna ze nie stykaly bylem ja sam, poniewaz czesto wyjmowalem tablice z bezpiecznikami. W koncu zrobilem to o ten jeden raz za duzo i sie powysuwało. Teraz juz sie nie dotykam.

 

Pozdr,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

sprawdz regulator napięcia lub altek lub aku.Jak mi padł regulator i w czasie jazdy wydoiło aku to też pozapalało wszystkie kontrolki (zaczynało zawsze od abs i tc potem airbag potem reszta a na końcu spadał licznik do zera i po chwili wstawał a potem znowu spadał i tego typu rzeczy sie mi działy) aż aku zupełnie się nie rozładował i auto gasło.Miałem walnięty regulator-kurcze drogi on jest http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif Po wymianie spokój.Aha przy okazji nałapał dziwnych błędów i bez techa się nie obyło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mieto-68

W przedziale silnika obok głowicy cylindrów są dwie spore wtyczki ( od strony skrzyni biegów ). Górna jest od tablicy przyrządów a dolna od ECU ( kompa sterującego pracą silnika). Sprawdź połączenia i osadzenie tych wtyczek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności