Skocz do zawartości

Jak dobrać się do wiązki podgrzewania lysterka ( dioda dpf )


Gość clonowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcę dolutować diodę aby sygnaliziwała moment czyszczenie filtra dpf w Meriva B , ale nie wiem jak dobrać się do wiązki przy drzwiach kierowcy , czy trzeba jakoś zdjać tapicerkę drzwi, bo widziałem tylko 1 drunk od dołu.?

 

Szukam w sieci, ale takiej informacji z zdjeciami nie znalazłem . Może ktoś ma rysunki w pdf.

Proszę o pomoc. Mariusz

1 wkręt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość clonowy

Witam u mnie w Meriva B ,dioda się sprawdziła , tak przy wypalaniu dpf filtra , grzeją lusterka I Tylna szyba.

Pokrótce opiszę montaż : kupujemy diodę na 12 v ( można już dostać z przewodami , w moim przypadku do lusterka od strony kierowcy do samego podgrzewania lusterek dochodzą 2 czarne przewody I dochodzą do kostki instalacji w drzwiach.

Wystarczy zdjać wkład lusterka, aby się przekonać , dalej te przewody zmieniają kolor ! na : 1-rwszy czrny masa zmienia się na gruby przewód też czarny ,jest to wspólna masa minus (-) dla wiązki która wraca z drzwi przez łącze gumowe do kabiny , 2-rugi czarny przewód zmienia kolor na brązowy cienki , I jest to plusowy(+)

, napięcie na nim pokazuje się po właczonym zapłonie ,I recznym właczeniu przycisku podgrzewania tylniej szyby na konsoli radia.

Wystarczy więc odnaleść przewód brązowy (+ ) oraz gruby czarny( - ) , I do nich dolutować diodę led ( gotowe diody 12 v mają zaznaczone( + ) czerwonym przewodem, a ( -) czarnym )

Samą diodę zamontowałem między deska rozdzielczą a dolnym pokretłem zmiany światła obok kolumny kierownicy

jest tam ukrztałtowanie takiej fali , więc Łatwo tam ukryć diodę bez wiercenia I niszczenia czego kolwiek, no I nie oślepia podczas jazdy , wystarczy wypiąć dolny schowek przy kierownicy

, I lekko odchylic osłone gdzie jest zamontowany ten przełacznik świateł , aby uzyskać szparę do przeciągnięcia diody.

Więc dla tych co zastanawiaja się czy to działa tak

U mnie w Meriva B 1.3 z 2011 roku , dioda ładnie sygnaluzuje wypalanie filtra cząstek stałych dpf .

Same przewody kolory sprawdzić omomierzem lub fazerem do instalacji lub krańcôwką 12 v kolory mogą się różnić , zależnie od rocznika auta .

Można też ten plus wyłapać poprzez naciskanie przycisku podgrzewania tylniej szyby, I wkuć się szpilka w kabel wiązki wychodzący w z drzwi w samochodzie , I sprawdzić gdzie (+) i (-) .

Panowie powodzenia .

 

clonowy, dnia 16 Maj 2018 - 10:24, napisał:snapback.png

Witam u mnie w Meriva B ,dioda się sprawdziła , tak przy wypalaniu dpf filtra , grzeją lusterka I Tylna szyba.

 

Pokrótce opiszę montaż : kupujemy diodę na 12 v ( można już dostać z przewodami , w moim przypadku do lusterka od strony kierowcy do samego podgrzewania lusterek dochodzą 2 czarne przewody I dochodzą do kostki instalacji w drzwiach.

 

Wystarczy zdjać wkład lusterka, aby się przekonać , dalej te przewody zmieniają kolor ! na : 1-rwszy czrny masa zmienia się na gruby przewód też czarny ,jest to wspólna masa minus (-) dla wiązki która wraca z drzwi przez łącze gumowe do kabiny , 2-rugi czarny przewód zmienia kolor na brązowy cienki , I jest to plusowy(+)

 

, napięcie na nim pokazuje się po właczonym zapłonie ,I recznym właczeniu przycisku podgrzewania tylniej szyby na konsoli radia.

 

Wystarczy więc odnaleść przewód brązowy (+ ) oraz gruby czarny( - ) , I do nich dolutować diodę led ( gotowe diody 12 v mają zaznaczone( + ) czerwonym przewodem, a ( -) czarnym )

 

Samą diodę zamontowałem między deska rozdzielczą a dolnym pokretłem zmiany światła obok kolumny kierownicy

 

jest tam ukrztałtowanie takiej fali , więc Łatwo tam ukryć diodę bez wiercenia I niszczenia czego kolwiek, no I nie oślepia podczas jazdy , wystarczy wypiąć dolny schowek przy kierownicy

 

, I lekko odchylic osłone gdzie jest zamontowany ten przełacznik świateł , aby uzyskać szparę do przeciągnięcia diody.

 

Więc dla tych co zastanawiaja się czy to działa tak

U mnie w Meriva B 1.3 z 2011 roku , dioda ładnie sygnaluzuje wypalanie filtra cząstek stałych dpf .

 

Same przewody kolory sprawdzić omomierzem lub fazerem do instalacji lub krańcôwką 12 v kolory mogą się różnić , zależnie od rocznika auta .

 

Można też ten plus wyłapać poprzez naciskanie przycisku podgrzewania tylniej szyby, I wkuć się szpilka w kabel wiązki wychodzący w z drzwi w samochodzie , I sprawdzić gdzie (+) i (-) .

 

 

 

 

Panowie powodzenia .


post-58475-0-82059500-1526491537_thumb.png


a oto filmik jak dobrać się do drzwi :


Po odkręceniu wszystkich śrub zdjąć gumę uszczelniającą szybe od środka i powoli odchylać boczek drzwi zaczynając od góry , uwaga na spinki stalowe i boczne plastikowe łatwo połamać nic na siłę. resztę widać na filmiku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A mnie zastanawia wizja projektanów. Czy oni chcą ukryć wypalanie czy co? Co im szkodzi dodać diodę i by było wiadomo że dpf się wypala i troszkę pojezdzić. No chyba że im zależy by ten dpf się zapychał bo wtedy kasa leci....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności