Gość betagoo Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Jak w temacie. Po 97tys.km z końcowego zeszła już osłona termiczna, popękała i na dole już prawie wszystko odleciało. Układ wydechowy już zaczął drżeć na wyższych obrotach i dostaje wibracji, no i ten garnkowy dźwięk. No i asterka stała się ogólnie GŁOŚNA Ale do rzeczy. Oryginalny ostatni tłumik kosztuje z wymianą w ASO ok. 490zł, komplet środkowy i ostatni ok. 1200 netto. Zamienniki wiadomo, sporo taniej - ale i jakość nie starczy na 100tys.km. Szczerze to wymieniałem kiedyś ostatni tłumik za 150zł w Escorcie i jak był głośny przed wymianą tak i był po wymianie. Pytanie jednak CZY WARTO WYMIENIAĆ PRZY TYM PRZEBIEGU tłumik środkowy? Acha, jakoś słaba się ostatnio zrobiła. Jeżdżę na Verva98 i jak jeszcze rok temu wciskałem gaz do podłogi szła jak burza, a teraz ma dołek, chwilę namysłu - czy to może poniekąd wina zapchanych tłumików. No i co z katalizatorem - czy też wymieniać?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 gaz do podłogi szła jak burza, a teraz ma dołek, chwilę namysłu - czy to może poniekąd wina zapchanych tłumików.Jak najbardziej takNo i co z katalizatorem - czy też wymieniać?W mojej wytrzymał równe 200tys. Jeżeli wkład się nie odkleił i nie jest zapchany - to osobiście bym zostawił - chyba, że jest zapchany - to też możesz nie mieć Powera.Pytanie jednak CZY WARTO WYMIENIAĆ PRZY TYM PRZEBIEGU tłumik środkowy?Jeżeli środek jest cały i nie widać uszkodzeń to osobiście bym zostawił. Najbardziej zawsze ostatni dostaje po d...pie, zwłaszcza kiedy samochód jest eksploatowany na krótkich odcinkach. Nie jest dobrze podgrzany i zostaje w nim dużżżo wody. Polecałbym tłumiki firmy Bosal czy Walker - tłumiki z nich będą droższe od tanich podróbek ale na pewno posłużą dłużżżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tilok Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ja mam do Was pytanie odnośnie ceny tłumika końcowego + środkowego + wspawanie strumienicy w warsztacie się tym zajmującym. Ile mogą sobie za coś takiego zaśpiewać Auto jak w podpisie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evo Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ja mam do Was pytanie odnośnie ceny tłumika końcowego + środkowego + wspawanie strumienicy w warsztacie się tym zajmującym. Ile mogą sobie za coś takiego zaśpiewać Auto jak w podpisie. Pozdrawiam.We wrocku na Krakowskiej okoł 350 złotych.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tilok Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ja mam do Was pytanie odnośnie ceny tłumika końcowego + środkowego + wspawanie strumienicy w warsztacie się tym zajmującym. Ile mogą sobie za coś takiego zaśpiewać Auto jak w podpisie. Pozdrawiam.We wrocku na Krakowskiej okoł 350 złotych.Mi zaśpiewali 370 zł. Czyli ogólnie podobnie. Zapomniałem napisać że końcowy będzie płuciennika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 To coś Wam drogo liczyli, za wspawanie kata + końcowy tłumik 120zł, czyli po 60zł za sztuke, czyli w Twoim wypadku wyszło by mi 180zl   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evo Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 To coś Wam drogo liczyli, za wspawanie kata + końcowy tłumik 120zł, czyli po 60zł za sztuke, czyli w Twoim wypadku wyszło by mi 180zl .Ale z ceną tłumików   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 @tilok Nie zmieniaj tematu posta wtrącając nie na temat. Przez to rozmowa odbiegła od pierwotnego tematu. Już na dniach będę wymieniał komplet tłumików w ASO - podzielę się uwagami, ale patrząc ile "nie na temat" jest tu wypowiedzi, sam nie wiem czy to ma sens. Zobaczymy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tilok Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 betagoo, może i trochę nie na temat, ale ogólnie chodzi o tłumiki Tematu postu Ci nie zmieniłem, ale jeśli założyłbym nowy temat na temat tłumików to pewnie napisaliby że dwa dni temu był temat o tłumikach. A co do Twojego pytania o tłumik środkowy to jeśli miałbym zamieniać oryginalny na zamiennik to bym tego nie robił, ale jeśli byłby to oryginał to może bym sie zdecydował. Wszystko zależy od zasobności portfela. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Od rozpoczęcia tematu do teraz trwała zabawa z tłumikami. Kochane ASO . Ale do rzeczy.... Wymieniłem tłumik końcowy i środkowy. Obydwa oryginały + gumy ... takie, że teraz tłumik środkowy nie wisi w osi kanału w podłodze auta i przy odpalaniu i wjeżdżaniu na poprzeczne nierówności słychać stuki o podłogę (chyba to kolanko nad tylną belką zawieszenia tłucze). Ale to można przeżyć. A oto wnioski: # dopóki tłumik nie odpada to go nie wymieniać (Teraz wiem, że DAROMV6 miał rację. ) # ostatni tłumik był do wymiany po 100km, ale środkowego trzeba było nie ruszać # na całym układzie pojawiły się drgania przez łączenie nie spawem ale zaciskiem na obejmie # na łączeniach są delikatne przegwizdy, ale nikt w aso tego nie przyzna, uważają że nie potrzeba pasty uszczelniającej # nowe gumy poprawiają nieco amortyzację wydechu ale teraz wiem, że bym ich nie wymieniał (120zł w ASO) # wcale nie jest ciszej, może odrobinę ze względu na wymianę ostatniego maksymalnie grzechoczącego tłumika # rezonans jest jakby mniejszy - stary tłumik (tylko nie wiem ostatni czy środkowy) = większy rezonans przy ok. 3,5kobr/min # plus to może jakby autko stało się żwawsze # trasa ok. 500km głowa nawala jak przed wymianą tłumików # WIELKIE PODSUMOWANIE - koszt razem (650środkowy+390ostatni+90wymiana+120gumy)zł - efekt ŻADEN # WNIOSKI NA PRZYSZŁOŚĆ - kupić nówkę funkel nie śmiganą Toyotkę Avensis, podoba mi się i już W przyszłości pewnie i tak pojadę do ASO bo np. z wymiany tarcz jestem super zadowolony. Dziwny świat, nie od marki aso zależy twoja opinia warsztatu ale od człowieka, który dłubie przy twoim aucie. Jedno co jest pewne to, że guma truchleje, plastik twardnieje dzięki czemu nasze auta zaczynają tłuc i skrzypieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.