Skocz do zawartości

EGR elektroniczny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam problem z moim zaworem EGR. Podłaczany był pod kompa i cały czas wyskakuje recyrkulacja spalin, tyle że mam już jakiś nowszy model - elektroniczny w zafirze z 2003 2.2 dti. Auto stało 4 miesiące i przedtem było ok, a teraz nie działa, auto słabe - ledwo jedzie. Czy można coś z tym zrobić? Zregenerować? Czy tylko wymiana? Bo nowy to jakieś 1300-1400 zł. Z góry dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można coś z tym zrobić? Zregenerować? Czy tylko wymiana? Bo nowy to jakieś 1300-1400 zł. Z góry dzięki za pomoc

Łukasz, recyrkulacja to nie wyłącznie zawór EGR..Który to na pewno jest dobry.Jeżeli stał samochód cztery mieśiące to należy posprawdzać obok turbiny jest zawór upustowy może trzeba go rozruszać . Drugi od klapek zawirowań to samo . Przewody posprawdzać od elektrozaworków. ,może sie zsunął przewód itp. A nie za kupno od razu . :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mówię tylko co powiedział mechanik, on wskazał wyraźnie na zawór elektroniczny egr i tylko powtarzam za nim. Dziękuje za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię tylko co powiedział mechanik, on wskazał wyraźnie na zawór elektroniczny egr i tylko powtarzam za nim

Ja cię rozumiem ale może się okazać że 1200 zł wydasz i kontrolka będzie palić . Kto ci to zwróci :) Następny będzie elektrozawory , pompa Vacu i wydasz parę tyś. Recyrkulacja to temat morze w tych silnikach. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Czasami wystarczy założyć zsunięty przewód i jest OK. Są tematy poczytaj . nap O elektrozaworach . :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W tym silniku nie ma podciśnień do EGR bo jest on sterowany prądem a nie podciśnieniem.

Ale powodów może być wiele...........

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W jaki sposób można je spróbować zlokalizować? Bo do mechaników już powoli tracę cierpliwość.....

 

[ Dodano: Wto Mar 04, 2008 18:11 ]

Dzisiaj rozmawiałem z pewnym "magikiem", który stwierdził, że mimo iż mam elektryczny EGR, to te zaworki koło turbiny i koło akumulatora też składają się na całościowe sterowanie recyrkulacją spalin?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem z pewnym "magikiem", który stwierdził, że mimo iż mam elektryczny EGR, to te zaworki koło turbiny i koło akumulatora też składają się na całościowe sterowanie recyrkulacją spalin?!

Łukasz, przecież ci pisałem wyżej że ta cała recyrkulacja to nie tylko zawór EGR. Również wymienione zaworki i pompa Vacu i jeszcze klimatyzacja jeżeli ja posiadasz bo do klapki która otwiera dochodzi podciśnienie.Tylko nie jestem pewien czy tak ma Zafira bo inne diesle mają,Koło turbiny idzie do podszybia ,czyli w kierunku konsoli taki przewód plastikowy . :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak , tak pisałeś, ale od tych wszystkich opinii już jestem nieźle zakręcony :cry:)

 

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 06:29 ]

Zresztą wczoraj wyczaiłem coś nowego. Jęsli jest założony przewód podciśnienia do zaworku który steruje jakimiś klapkami na kolektorze, to nie odpalę zimnego silnika. Tak jakby nie dostawał powietrza, bo zapala i zaraz gaśnie. A jak go ściągne, to łapie od razu i przez chwilę kopci. Ciekawe....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby nie dostawał powietrza, bo zapala i zaraz gaśnie. A jak go ściągne, to łapie od razu i przez chwilę kopci. Ciekawe....

Tymi klapkami zawirowań steruje elektrozaworek i z tego wynika że jest zwalony .Poszukaj go obok akumulatora . A drugiego gdzieś w okolicy alternatora ,piszę w okolicy bo nie wiem czy dokładnie jest tam gdzie w Astrze 20DTI ,ale dojdziesz po tym przewodzie którego zdejmowałeś bo to wszystko jest połączone razem. Jeżeli go odnajdziesz to go zamień jak będzie zapalał to musisz zakupić nowy .Jest temat o elektrozaworach .kol. Mara może jeszcze go uratujesz, czyszcząc. :wesoly: Oczywiście ten zwalony nie będzie załanczał zaworu upustowego turbiny ale on działa dopiero przy większych obrotach .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wczoraj poświęciłem troche czasu i rozebrałem wszystkie kolektory przy egr łącznie z tym silniczkiem. Były dość zanieczyszczone - wymyłem benzyną, spryskałem WD40, rozruszałem i poskładałem. Kontrolka po odpaleniu swieciła się, ale po przegazowaniu - zgasła i samochód dostał kopa. Dziś rano znowu po pierwszym odpaleniu zaswieciła się ale po przegazowaniu znów zgasła. Mam nadzieję że coś z tego będzie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności