Gość Jarki Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Witam. Ogólnie problem polega na zbyt wysokim spalaniu 10 litrów miasto, 8 trasa, czyli około 2 za dużo. Nie jeżdżę z nogą w podłodze ale żwawo i bez zamulania. Poza tym zbyt często wypala się DPF co 400 -500 km. Zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu gaz w podłogę. Mam prośbę żeby spojrzał na to ktoś kumaty i może zauważy jakieś nieprawidłowości. Livedata_2006 (6)_Zafira-B_Silnik__Z 19 DTH_201901271432.rar   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 klapki masz? EGR całe? kiedy wymiana filtra powietrza, oleju? jaka średnia prędkość? bo ja jeździłem i miałem takie spalanie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-702876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarki Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 (edytowane) A więc tak: - kolektor ze zregenerowanymi klapami - egr wyczyszczony i przysłonięty blaszką z 4 otworami - wszystkie fitry wymienione - wtryski po regeneracji (wymiana końcówek, szlifowane zaworki) - DPF po myciu profesjonalnym Wszystko powyżej zrobione około 1 000 km/ 2 miesiące temu. Ogólnie auto porobione, nie wyskakuje żaden błąd. Jeżdżę spokojnie ale nie ciotowato. W trasie nie przekraczam 110 km/h bo i nie mam gdzie. Trochę zaskakuje mnie to spalanie no i ten szybko zapełniający się DPF . Muszę jeszcze wyjąć EGR widziałem film na youtube jak go testowali wzrokowo po wyjęciu, no i ten przepływomierz jeszcze nie daje mi spokoju. Auto ma przejechane 252 000 km i jest bardzo żwawe, raczej zadbane. Edytowane 30 Stycznia 2019 przez Jarki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-702894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 400-500km pomiędzy wypaleniami w ruchu mieszanym to OK. Czy podczas wypalania dymi, może bardzo? z twojego opisu powinien rzeczywiście mniej spalać. Wtryski były kalibrowane, sprawdzane po regeneracji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-702905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarki Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Przy wypalaniu nie dymi. Wtryski raczej pewny mechanik to robił. Mam problem z wczytaniem pierwszego wtrysku do komputera ale, gdzieś czytałem że po regeneracji to i tak nie ma już takiego znaczenia. Nie przyjmuje ani numeru z wtryskiwacza ani z raportu otrzymanego po regeneracji. Na opcomie pokazuje po rozgrzaniu Na 1 cyl. 0,6, na 2 cyl. -0,45, na 3 cyl. 0 i na 4 cyl, 0   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-702909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 prawidłowa regeneracja polega na nadaniu nowego numeru, ale często warsztaty nie mające maszyny do sprawdzenia robią bez bo i tak korekcja wtrysku zazwyczaj wystarcza. Coś jest nie tak że nie przyjmuje wtrysku. Ja więcej nie pomogę - może ktoś kto się zna bardziej się wypowie. Może problem leży w problemie wpisania tego wtrysku do kompa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-702947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarki Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 (edytowane) Dzięki za udział. Myślę że to nie przez wtryski, tutaj raczej cierpi kultura pracy silnika. Zastanawia mnie to że przy obrotach powyżej 2500 uchyla się EGR, czy tutaj nie tkwi problem, z tym że bardziej złożony. Z tego co wiem praca EGR-a jest powiązana z przepływomierzem, tzn. przepływomierz steruje jego pracą. Jeżeli przepływka puszcza zbyt wiele powietrza to zbija jego nadmiar wpuszczając spaliny. U mnie przepływomierz puszcza trochę więcej powietrza od zadanego max o 20 jednostek, nie wiem czy to ma znaczenie, czy zaczyna się jego awaria i jeszcze nie wywala błędu ale efekt jest w postaci nadmiernego spalania (większa dawka powietrza = więcej paliwa) i więcej spalin wpuszczanych przez EGR = szybciej zapychający się DPF. Koniecznie muszę zdobyć przepływomierz na podmianę. Edytowane 1 Lutego 2019 przez Jarki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-703003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Jak wtryski leją a korekta to wyłapuje w miarę to możesz nie zauważyć, czasem może się też wieszać. jeśli to przepływka to możesz spróbować wypiąć ją i sprawdzić jak jeździ auto. Jeśli nie ma różnicy to prawdopodobnie to będzie to. Ale uwaga posypią się błędy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85656-analiza-log%C3%B3w-zafira-z19dth/#findComment-703020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.