Gość Andrzej1994r Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Witam, od kilku miesięcy zmagam się z problemem braku mocy i szarpania w moim Oplu Signum. Objawy pokrywały się z tymi jakie towarzyszą uszkodzonym zaworom SCV. Zanim jednak to zrobiłem zmieniałem kilkukrotnie filtr paliwa co chwilowo przynosiło poprawę, za pierwszym razem nawet na ponad miesiąc, później każda wymiana filtra pomagała ale na coraz krócej. Po 4 wymianie filtra nie było żadnych zmian, a dodatkowo samochód nie chciał zapalić, kręciłem rozrusznikiem dobre 20-30 sekund. Oddałem zbiornik paliwa do czyszczenia co też nie pomogło, a następnie zmieniłem zaworki SCV. Niestety po ich wymianie jedyną poprawą było odpalanie samochodu które trwa zdecydowanie krócej wydaje się być normalne. Zupełnie nic nie przychodzi mi do głowy, przekopałem wiele artykułów i w każdym z przypadków które początkowo wyglądały jak mój któraś z wymienionych metod naprawy pomogła, niestety w moim przypadku bez zmian. Jakakolwiek próba przyspieszenia jest niemożliwa, silnik szarpie już od najniższych obrotów, jazda jest możliwa ale wciśnięcie pedału gazu musi być absolutnie minimalne. Dodam że żadne błędy się nie pojawiają. Bardzo liczę na pomoc z góry dziękuję, pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86240-signum-30-v6-cdti-czy-to-zaworek-scv/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nike2pl Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Cześć Czy wiesz już coś więcej w tym temacie ? Mam podobny problem. A niestety mało który mechanika chce się podjąć naprawy tego silnika...:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86240-signum-30-v6-cdti-czy-to-zaworek-scv/#findComment-706642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator1122 Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Witam, troszkę późno ale może kolejna myśl coś wniesie do tematu wiec na wstępie dodam iż posiadam Signuma z oznaczeniem Y30DT co prawda ostatnio już jego kres żywotności dobiega końca ( a radzono mi sprzedaj bo moto-godziny tego silnika nie ubłaganie lecą ) no i tuleje opadły i kipi ze zbiorniczka ale wracając do tematu przerabiałem nie wymianę a czyszczenie zaworków z demontażem oraz w późniejszym czasie stosowanie preparatu do czyszczenia wtrysków bezpośrednio na układ pompa -wtryski ale co jakiś czas problem powracał i całym sprawcą zamieszania było co? wieloletni syf a w zasadzie to taki glut w smoku kosza w baku , po wyczyszczeniu smoka autko dostało drugiego życia jak by nie tuleje oczywiście ale spokojnie jeszcze dojeżdżam ostatnie moto-godziny tego silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86240-signum-30-v6-cdti-czy-to-zaworek-scv/#findComment-708378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eeugen Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Andrzeju czy rozwiązałeś ten problem? Mam to samo w swoim Oplu Vectra 3.0 Cdti.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86240-signum-30-v6-cdti-czy-to-zaworek-scv/#findComment-784385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.