Skocz do zawartości

Signum 3.0 V6 cdti, czy to zaworek SCV?


Gość Andrzej1994r

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej1994r

Witam, od kilku miesięcy zmagam się z problemem braku mocy i szarpania w moim Oplu Signum. Objawy pokrywały się z tymi jakie towarzyszą uszkodzonym zaworom SCV. Zanim jednak to zrobiłem zmieniałem kilkukrotnie filtr paliwa co chwilowo przynosiło poprawę, za pierwszym razem nawet na ponad miesiąc, później każda wymiana filtra pomagała ale na coraz krócej. Po 4 wymianie filtra nie było żadnych zmian, a dodatkowo samochód nie chciał zapalić, kręciłem rozrusznikiem dobre 20-30 sekund. Oddałem zbiornik paliwa do czyszczenia co też nie pomogło, a następnie zmieniłem zaworki SCV. Niestety po ich wymianie jedyną poprawą było odpalanie samochodu które trwa zdecydowanie krócej wydaje się być normalne. Zupełnie nic nie przychodzi mi do głowy, przekopałem wiele artykułów i w każdym z przypadków które początkowo wyglądały jak mój któraś z wymienionych metod naprawy pomogła, niestety w moim przypadku bez zmian. Jakakolwiek próba przyspieszenia jest niemożliwa, silnik szarpie już od najniższych obrotów, jazda jest możliwa ale wciśnięcie pedału gazu musi być absolutnie minimalne. Dodam że żadne błędy się nie pojawiają. Bardzo liczę na pomoc z góry dziękuję, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość nike2pl

Cześć

 

Czy wiesz już coś więcej w tym temacie ? Mam podobny problem. A niestety mało który mechanika chce się podjąć naprawy tego silnika...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość amator1122

Witam, troszkę późno ale może kolejna myśl coś wniesie do tematu :beer: wiec na wstępie dodam iż posiadam Signuma z oznaczeniem Y30DT  co prawda ostatnio już jego kres żywotności dobiega końca ( a radzono mi sprzedaj bo moto-godziny tego silnika nie ubłaganie lecą :brawo:) no i tuleje opadły i kipi ze zbiorniczka ale wracając do tematu przerabiałem nie wymianę a czyszczenie zaworków z demontażem  oraz w późniejszym czasie stosowanie preparatu do czyszczenia wtrysków bezpośrednio na układ pompa -wtryski  ale co jakiś czas problem powracał i całym sprawcą zamieszania było co? wieloletni syf a w zasadzie to taki glut w smoku kosza w baku , po wyczyszczeniu smoka autko dostało drugiego życia jak by nie tuleje oczywiście ale spokojnie jeszcze dojeżdżam ostatnie moto-godziny tego silnika :mellow:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności