Gość juniortp Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Mam problem od pewnego czasu z moją Corsą 13cdti 95 koni. Na początku po odpaleniu auto gasło i nie chciało się wkręcić na obroty i wyskakiwał błąd P0402 i P0404, chcąc jechać auto szapie i brak mocy. Auto jak się rozgrzało zaczynało dobrze pracować po skasowaniu błędu nie powracał. Natomiast od ok tygodnia po wymianie oleju i zrobieniu płukanki, auto po uruchomieniu głośno pracuje nie gaśnie lecz nie wkręca się na obroty nie ma siły, chcąc jechać również szarpie i głośno pracuje, po kilku minutach szarpiąc udaję się ją wkręcić powyżej 2,5 tyś obrotów, i wyskakuje błąd P2282. Jak auto się rozgrzeje dobrze pracuje, jest ciche, lecz wydaje mi się że do ok 2 tyś obrotów jest mulaste. Po podpięciu się przez OBD, są pewne parametry które nie wiem czy są prawidłowe jak np. egr error -100% i się nie zmienia, ciśnienie w kolektorze 103kPa na luzie. Proszę o pomoc co może być przyczyną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86251-problem-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xczar0 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Te dwa pierwsze błędy to EGR - najprawdopodobniej jest zapchany lub kompletnie się uszkodził.Auto „muli” bo wchodzi w tryb serwisowy, żeby nie zanieczyszczać środowiska i nie uszkodzić DPF - wzbogacona i niespalona mieszanka paliwa może wydostawać się do wydechu i go uszkodzić.EGR można przeczyścić lub wymienić na nowy. Ja w swoim zdecydowałem się na wymianę (w ASO 1300 zł z robocizną), gdyż nie chciałem robić czyszczenia co parędziesiąt tys km i mieć gwarancję.P2282 to nieszczelność dolotu turbosprężarki - warto sprawdzić przewody lub czy nie dostaje „lewego” powietrza.PozdrawiamWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86251-problem-z-silnikiem/#findComment-705899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość juniortp Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Czy uważasz, że można uszkodzić DPF, przecież niektórzy zaślepiaja EGR, dziś jak rano go zapaliłem to na początku jak chciałem go wkręcić na obroty dym poszedł z pod auta, a zna ktoś na warszawie kogoś kto by przeczyścił egr i cały kolektor dolotowy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86251-problem-z-silnikiem/#findComment-705903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xczar0 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Czy uważasz, że można uszkodzić DPF, przecież niektórzy zaślepiaja EGR, dziś jak rano go zapaliłem to na początku jak chciałem go wkręcić na obroty dym poszedł z pod auta, a zna ktoś na warszawie kogoś kto by przeczyścił egr i cały kolektor dolotowy ? Po zaślepieniu EGR często trzeba wgrać nową mapę silnika. EGR to zawór recyrkulacji spalin - niespalona mieszanka trafia z powrotem do komory silnika, gdzie jest „dopalana”.Jeśli nie zmienisz mapy i zaślepisz EGR prawdopodobnie za pół roku będziesz mieć z DPFa sito lub po prostu Ci go zatka - niespalone paliwo stworzy szlam, który zatka kanaliki DPFa.Lepiej naprawić przyczynę, zamiast przykrywać problem zaślepieniem. Znam paru ludzi, którzy w przeszłości przy „zaślepce” profilaktycznie wycinali DPF i robili nową mapę.Powodzenia!Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86251-problem-z-silnikiem/#findComment-705939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.