Skocz do zawartości

Problem z silnikiem


Gość juniortp

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem od pewnego czasu z moją Corsą 13cdti 95 koni. Na początku po odpaleniu auto gasło i nie chciało się wkręcić na obroty i wyskakiwał błąd P0402 i P0404, chcąc jechać auto szapie i brak mocy.  Auto jak się rozgrzało zaczynało dobrze pracować po skasowaniu błędu nie powracał. Natomiast od ok tygodnia po wymianie oleju i zrobieniu płukanki, auto po uruchomieniu głośno pracuje nie gaśnie lecz nie wkręca się na obroty nie ma siły, chcąc jechać również szarpie i głośno pracuje, po kilku minutach szarpiąc udaję się ją wkręcić powyżej 2,5 tyś obrotów, i wyskakuje błąd P2282. Jak auto się rozgrzeje dobrze pracuje, jest ciche, lecz wydaje mi się że do ok 2 tyś obrotów jest mulaste. Po podpięciu się przez OBD, są pewne parametry które nie wiem czy są prawidłowe jak np. egr error  -100% i się nie zmienia, ciśnienie w kolektorze 103kPa na luzie. Proszę o pomoc co może być przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa pierwsze błędy to EGR - najprawdopodobniej jest zapchany lub kompletnie się uszkodził.
Auto „muli” bo wchodzi w tryb serwisowy, żeby nie zanieczyszczać środowiska i nie uszkodzić DPF - wzbogacona i niespalona mieszanka paliwa może wydostawać się do wydechu i go uszkodzić.
EGR można przeczyścić lub wymienić na nowy.
Ja w swoim zdecydowałem się na wymianę (w ASO 1300 zł z robocizną), gdyż nie chciałem robić czyszczenia co parędziesiąt tys km i mieć gwarancję.
P2282 to nieszczelność dolotu turbosprężarki - warto sprawdzić przewody lub czy nie dostaje „lewego” powietrza.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uważasz, że można uszkodzić DPF, przecież niektórzy zaślepiaja EGR, dziś jak rano go zapaliłem to na początku jak chciałem go wkręcić na obroty dym poszedł z pod auta, a zna ktoś na warszawie kogoś kto by przeczyścił egr i cały kolektor dolotowy ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uważasz, że można uszkodzić DPF, przecież niektórzy zaślepiaja EGR, dziś jak rano go zapaliłem to na początku jak chciałem go wkręcić na obroty dym poszedł z pod auta, a zna ktoś na warszawie kogoś kto by przeczyścił egr i cały kolektor dolotowy ? 

Po zaślepieniu EGR często trzeba wgrać nową mapę silnika. EGR to zawór recyrkulacji spalin - niespalona mieszanka trafia z powrotem do komory silnika, gdzie jest „dopalana”.
Jeśli nie zmienisz mapy i zaślepisz EGR prawdopodobnie za pół roku będziesz mieć z DPFa sito lub po prostu Ci go zatka - niespalone paliwo stworzy szlam, który zatka kanaliki DPFa.
Lepiej naprawić przyczynę, zamiast przykrywać problem zaślepieniem.
Znam paru ludzi, którzy w przeszłości przy „zaślepce” profilaktycznie wycinali DPF i robili nową mapę.
Powodzenia!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności