Skocz do zawartości

Błąd P0299 tylko w gorące dni - Zafira C


Gość Rhuarc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co prawda wątków z błędem P0299 było już kilka niestety nie do końca pasują do mojego problemu.

Mój Zefirek (Zafira C Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 2016) jeździ jak marzenie do czasu jak temp zewnętrzna podnosi się powyżej 26 – 28 stopni.

Wyskakuję „check engine” i samochód przechodzi w tryb awaryjny - błąd P0299 – niedostateczne doładowanie silnika.

O ile po mieście pomyka aż miło to po wjechaniu na autostradę dostaje zadyszki. Jeśli jest w miarę płasko lub z górki bez problemu się rozpędza do 140 ale jak zobaczy górkę to zaczyna zwalniać nawet do 80 km/h gaz w podłogę a obroty stoją w miejscu).

Najdziwniejsze w tym jest to że dzieje się to sporadycznie i tylko jak jest ciepło. Po skasowaniu błędu i wystudzeniu silnika można przejechać w upalne dni i 200 km zanim się błąd pojawi a można i kilka km.

W trakcie gwarancji po kilku wizytach i rozkładaniu rąk wymieniono zawór sterujący gruszką – może pomoże. I faktycznie przyszła jesień więcej błąd nie wyskoczył. Przyszło lato zaczęły się problemy – niestety już po gwarancji. Dodam że auto ma przejechane 40k km.

Ciekawostką jest też to że spalanie gazu w ciągu roku oscyluje 11-11,5 l/100 km a jak przychodzi lato i pali się kontrolka silnik to spalanie spada do 10 l/100 km (średnie spalanie po wyjeździe na Chorwację) .

W ASO:

·         sprawdzili czy turbina nie ma pęknięć – nie miała (chociaż jej nie demontowano)

·         znaleziono pękniętą membranę zaworu obejściowego – wymieniona

·         następnie stwierdzili że zawór sterujący gruszką jest zaolejony- wyczyścili

·         później zaczynały się podmianki – najpierw podmienili przepływomierz – to nie to

·         podmienili zawór sterujący gruszką – to nie to

·         stwierdzili że to turbina – 4,3k zł ale nie dają gwarancji że to to J

Zaprzyjaźniony mechanik:

·         podmieniony czujnik doładowania ciśnienia

·         wyciągnięty zawór EVAP – jak dmuchaliśmy to trzymał w każdą stronę

I tu kończą mi się pomysły (poza wyjęciem turbiny i jej diagnostyki).

Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?

Z góry dzięki za jakieś sugestie

Grzesiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.09.2019 o 14:31, Rhuarc napisał:

W ASO:

·         sprawdzili czy turbina nie ma pęknięć – nie miała (chociaż jej nie demontowano)

Pytanie nr 1 - czy w ASO odpinali katalizator i opatrzyli czy w  środku (przy zaworze) nie ma pęknięcia  ?

 

Jeśli masz założony LPG i nie wymieniałeś kolektora to może być pęknięty kolektor. W tych silnikach, szczególnie z lpg pęknięcie kolektora turbiny to norma .

 

 

Edytowane przez schalker

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności