Skocz do zawartości

Kupno samochodu z salonu – jak umiejętnie negocjować cenę i dodatki?


Artykuł Partnera

Rekomendowane odpowiedzi

glowne (1).jpgZakup nowego auta w salonie to przeważnie spory wydatek. Wymaga wielu wyrzeczeń, a nierzadko prowadzi do poważnego nadszarpnięcia domowego lub firmowego budżetu. Na udany zakup poświęcić trzeba sporo czasu, dokładnie sprawdzając oferty dealerów i osobiście oglądając poszczególne modele. Warto więc poznać sposoby, dzięki którym uda się zaoszczędzić na inwestycji w samochód. Ze sprzedawcą w salonie można bowiem negocjować - zarówno cenę, jak i różne dodatki. Jak zrobić to skutecznie i dokonać satysfakcjonującego zakupu?

Przygotowanie do negocjacji

Podstawą w interakcji ze sprzedawcą powinno być odpowiednie przygotowanie. Warto uważać na swoje zachowanie, a także zadbać o nienaganną aparycję. Schludny wygląd może być bardzo pomocy przy negocjacjach ceny auta premium - w takim przypadku zawsze lepiej przypominać osobę, którą faktycznie stać na taką inwestycję. Nie bez znaczenia pozostaje wysoka kultura osobista, która wzbudzi w pracowniku salonu sympatię i większą skłonność do pomocy. Okazanie inteligencji i poczucia humoru to najlepszy sposób na zjednanie sobie każdego, a tym bardziej znudzonego nierozgarniętymi klientami ekspedienta. Po wejściu do salonu nie należy też żądać obniżki od razu. Sprzedawcy oczywiście chcą sprzedać towar, ale do udzielania rabatów zwykle są mniej skłonni.

 

196535729_foto1(1).thumb.jpg.46fd91b885d0a75e2ef3e281d3cbfe22.jpg

Sprzyjające okoliczności

W różnych okolicznościach liczyć można na powodzenie przy staraniach o uzyskanie zniżki. Podczas negocjacji warto zasugerować, że konkurencyjny dealer posiada atrakcyjniejszą ofertę. Sprzedawca może ambicjonalnie zaproponować podobną cenę. Jeżeli nie będzie miał takiej możliwości, prawdopodobnie zachęci do zakupu innym sposobem wynagrodzenia. W ten sposób wynegocjować można np. dorzucenie opon zimowych razem z felgami lub darmowe aktualizacje do nawigacji. Negocjacjom może też sprzyjać wykonywany zawód. Na zniżki mogą liczyć m.in. duchowni i lekarze, a nawet dziennikarze i księgowi. Wynika to z faktu, że zawody te cieszą się większym zaufaniem społecznym. Niektóre profesje trafiają też na uprzywilejowane listy specjalizacji dla danego typu samochodu.

Okresy promocyjne

Sposobem na uzyskanie zniżki może być także okres, w którym pożądany pojazd będzie przechodził modernizację. Zmiana generacji opon czy facelifting to często momenty, w których zyskać można rabat na model z aktualnej serii. Różnica cenowa jest nierzadko bardziej atrakcyjna, niż nawet w okresie promocyjnym. Obniżkę można też wynegocjować w sytuacji, gdy auto stoi na parkingu dealera i dostępne jest od ręki. Szczególnie okazyjny jest zakup samochodu z poprzedniego rocznika. Warto śledzić takie promocje na stronie https://wyprzedaz-rocznika.pl/. Znajdują się tam również interesujące porady motoryzacyjne.

Sposób zakupu

Powodzenie w negocjacjach często zależy od sposobu zakupu. Z reguły w przypadku leasingu uzyskać można korzystniejszą cenę, niż podczas tradycyjnego kupna auta za gotówkę. Różnica występuje tez przy zakupie pojazdu nie na osobę prywatną, tylko na firmę. W przypadku sprzedaży na działalność gospodarczą, wiele salonów oferuje klientom lepsze możliwości rabatowe. Przychylność sprzedawcy można ponadto zdobyć, kupując co najmniej dwa auta. Transakcję da się podciągnąć pod flotę, dzięki czemu zwiększają się szanse na zaoszczędzanie nawet kilku tysięcy złotych.

 

57403187_foto2(1).thumb.jpg.dcd9dbf6f9b4af552ef18d8520ae3d25.jpg

Okazje dla stałych klientów

Na spore korzyści mogą liczyć nabywcy, którzy już wcześniej kupili auto w danym salonie. Posiadanie historii zakupowej sprzyja negocjacjom. Sprzedawca chętniej udzieli zakupu, a także dorzuci różne dodatki. Zwykle jest to brelok, walizka lub inny drobny gadżet, ale można trafić nawet na rower. W ten sposób dealer buduje podwaliny pod wysokie prawdopodobieństwo, że kolejne zakupy również zostaną zrobione właśnie u niego. Warto jednak pamiętać, że poszczególne firmy mają różną politykę sprzedaży. Niektóre metody negocjacji sprawdzą się w jednym salonie, ale w drugim nie przyniosą żadnego efektu. Sprzedawcy mają jednak spore pole manewru, dlatego warto ich po prostu umiejętnie nakłonić do współpracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności