Gość AU_Robert Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 W trakcie jazdy zaświeciły się kontrolki. Swiece i auto z kluczem. Zjazd na parking i po ponownym rozruchu Auto straciło moc. Ciężko ruszyć z 2 i ogólnie pracuje jakoś dziwnie. Nie chce wejść na obroty i jak by nadal był w trybie awaryjnym. Komputer pokazał P242F i P2A00 Znalazłem jakiś komunikat : DPF Regeneration Overloaded w RenoLink Poziom zanieczyszczenia DPF 9gr Dziś znalazłem małe uszkodzenie giętkiego łącznika pomiędzy kat a DPF widać za czermiona siatkę od spalin. Błędy usuniete Delphi nie pokazuje żadnych błędów. ! Jednak nadal brak mocy. Czujnik dyferencyjny na zimnym pokazuje 30-40kPa przy 1000obr jak sie rozgrzeje to pokazuje 89-90kkPa I kompletnie traci moc. Ciężko ruszyć i ogólnie nie wkręca się na obroty. MAF wyczyściłem. Czy to mozliwe że wszystkie problemy są spowodowane uszkodzeniem tego łącznika w wydechu ?? Niestety musze zaczekać na nowy żeby go podmienić Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł się podzielic doświadczeniami ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 na jakim sofcie teraz jezdzisz? ori czy mod?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 (edytowane) nadal na starym. Ale pytanie czy uszkodzony łącznik wydechu może powodować takie działanie. Dodatkowo w zakresie 1800-2000 turbina zaczyna gwizdać. Więc nie wiem czy gwizda bo jest dziura w wydechu czy jeszcze dodatkowy wydatek.... co chwile coś. Nowy łącznik przyjdzie jutro to zmienie i będę widział Tyle że jeśli juz wymieniam łącznik to mam mozliwość w końcu dokończyć reszte. Zmienić soft i z głowy EGR i DPF Pechowy ten Van Edytowane 9 Października 2019 przez AU_Robert   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 niemoze jesli masz na mysli plecionke, ale moze spowodowac zaklamanie cisnien przed i za dpf bo prawdopodobnie masz go zaje..go pozadnie, tnij, spawaj i laduj nowy soft bo prawdopodobnie nie odpalisz silnika z zalatana dziora   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 10 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 23 godziny temu, wojtekcichy napisał: niemoze jesli masz na mysli plecionke, ale moze spowodowac zaklamanie cisnien przed i za dpf bo prawdopodobnie masz go zaje..go pozadnie, tnij, spawaj i laduj nowy soft bo prawdopodobnie nie odpalisz silnika z zalatana dziora Programowo w delphi pokazywało że zawartość osadu w DPF 3g i rozło. Ale jak sie zagrzał to juz wariował. Ale to tylko dlatego że łącznik dziurawy i nie było poprawnych wskazań. Plecionka dotarła UP-sem i przy demontażu niestety urwałem szpilki z Cata i była jazda z wykręceniem. Ale sytuacja opanowana. W końcu miałem okazję dokończyć robotę z przed roku. Ale głównym powodem że tracił moc była dziura w Wydechu. Z tąd zakłamania w pomiarach ciśnienia i wskazania DPF. A z kąd te gwizdy turbiny ? raczej początki końca ? Czyli niedługo kolejny wydatek ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 11 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 mogla sie rozbiegac kiedy byla dziura na wylocie, zobacz czy nie ma oleju w przewodach ale z reguly garrety duzo znosza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AU_Robert Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 W dniu 11.10.2019 o 08:31, wojtekcichy napisał: mogla sie rozbiegac kiedy byla dziura na wylocie, zobacz czy nie ma oleju w przewodach ale z reguly garrety duzo znosza Nie zauwarzyłem żeby brał olej. Od roku mam ten sam stan. W plecionce też nic nie widać. A co do turbiny to dostęp jest super. Jak by przyszło do wymiany to każdy znachor chce wyciągać silnik , a to mnie już przeraża Bo zaraz będą chcieli więcej niż za vana.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArturS Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 (edytowane) Rwałem turbo leżąc pod autem. Gorzej było z dostępem od góry. Ale się da. Co do gwizdów, to moja przed regeneracją też trochę gwizdała. Nie była zużyta na tyle żeby ją regenerować, ale jak już miałem na wierzchu, to leciałem ze wszystkim (nowy piec, sprzęgło, reg. wtrysków, turba itd). W zakładzie regeneracji okazało się, że był pęknięty kolektor turbiny, spalinami waliło pod maskę - wcześniej tego nie zauważyłem. Wcześniej szukałem przyczyn "zapaszków diesla" w wydechu, nic nie znalazłem i myślałem że to uszczelka kolektor-głowica lub kolektor-turbo. Swoją drogą, ceny napraw zwaliły mnie z nóg, żałowałem że handlarzowi nie popchałem busa za 6500 jak stał z uszkodzonym silnikiem. W końcu większość zrobiłem własnymi siłami. Za samą przekładkę silnika niektóre zakłady wołały 2500pln - znalazłem za 800, ale szybko pożałowałem że i tego samemu nie zrobiłem. Edytowane 15 Października 2019 przez ArturS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87820-opel-vivaro-25-cdti-g9u-630-b%C5%82%C4%85d-p242f/#findComment-712429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.