FENIX2 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Witam, Stało się, autko jest u mechanika wymiana uszczelki pod głowicą. I teraz w związku z tym takie pytanie. Czy po wymianie tej uszczelki jest sens przechodzić z oleju 10W40 na 5W40 ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solan Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 pozostań przy 10w/40, ten silnik 1.2 to juz stara konstrukcja i nie jest przewidziane stosowanie 5w-   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 pozostań przy 10w/40, ten silnik 1.2 to juz stara konstrukcja i nie jest przewidziane stosowanie 5w- usuń ta wiadomośc bo to błedne rozumowanie, jesli jezdzies na syntetyku i silnik nie zuzywał ci go to jaki sens przechodzic na cos gorszego? nalezy jezdzic jak najdłuzej sie da na syntetyku!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solan Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 on chce przejść z półsyntetyka na pełny!!! czytaj uważnie!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 on chce przejść z półsyntetyka na pełny!!! czytaj uważnie!!! ok, niedoczytałem, sorry   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 poza tym uszczelka pod głowicą to nie wszystko,syntetyk może rozszczelnić silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 poza tym uszczelka pod głowicą to nie wszystko,syntetyk może rozszczelnić silnikSilnik to znaczy co konkretnie w silniku Bo silnik to bardzo szerokie pojęcie. pozostań przy 10w/40, ten silnik 1.2 to juz stara konstrukcja i nie jest przewidziane stosowanie 5w To akurat bzdury piszesz. Nie jest to prawda jak byś poczytał instrukcje to akurat przewidują nawet 0w40.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaber Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Moze najpierw ustalmy jaki jest zwiazek pomiedzy wymianą uszczelki pod głowicą a zmianą oleju na inny - bo ja nie widze żadnego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 FENIX2, chodziło mi ogólnie,bo jak wiesz syntetyk jest rzadszy od półsyntetyka i może sobie znaleźć jakieś miejsce chętne do wycieku,czyli każde miejsce gdzie jest jakaś uszczelka,zimering itd,stare uszczelki mogą się poddać rzadszemu olejowi,zostań przy tym co lałeś,pozdrowienia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Generalna zasada jest taka, że możemy przechodzić z 5w na 10w, 10w na 15, czy 15w na 20, czyli z rzadszego na gęściejszy (czyli np z pełnego na połówkę, z połówki na mineralny). Nie zaleca się zmian w odwrotnym kierunku. W Twoim wypadku FENIX2, nie ma sensu przechodzić na rzadszy olej. Co innego gdybyś np. zrobił kapitalkę, nic wtedy nie stałoby na przeszkodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.