Skocz do zawartości

Manual zdjęcia tapicerki,wymiana mechanizmu tylnej szyby ele


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam was :) będzie to mój pierwszy manual i mam nadzieję, że wszystko dobrze i jasno wam opiszę.

 

Operacja przeprowadzona na <<>>

 

Manual ten będzie poświęcony wymianie mechanizmu elektrycznej szyby tylniej oraz zdjęcie tapicerki w tylnich drzwiach (często poruszany temat na różnych forach, więc postanowiłem i to opisać)

Potrzebne części:

- Mechanizm elektryczny szyby tylniej (w zależności od strony lewy/prawy) najlepiej od ASTRY G, niestety bardzo trudno dostępny więc pokusiłem się i zaryzykowałem z Omegi B

- śrubokręt krzyżak

- śrubokręt płaski (mały)

- śrubokręt Torx 25lub30 i 10

- wiertarka + wiertło rozmiar 8lub10

- nitokołki rozmiar 5

- nitokołkownica

- lodówka z zimnym pivem :]

 

OK więc zacznijmy od początku

 

Dołączona grafika

 

Na czerwono zostały zaznaczone śruby, które musimy odkręcić

1. śruba jest ukryta za zaślepką którą musimy zdjąć, podwadzając małym płaskim śrubokrętem

 

Dołączona grafika

 

2. następna śruba jest ukryta pod kratka twetera - wystarczy płaskim śrubokrętem podwadzić z lewej strony

3. u mnie jest widoczna bo nie posiadam w tym miejscu zaślepek a jeśli u was jest trzeba postąpić jak ze śrubą nr 1

4. jest ukryta pod przełącznikiem szyby wystarczy lekko podwadzić i przełącznik nam wyjdzie :)

 

Dołączona grafika

 

5 śruba nie jest niczym zaślepiona wystarczy, że się schylisz i będziesz ją widział

 

Dołączona grafika

 

Następnym krokiem jest zdjęcie listwy przy szybie (zaznaczona na niebiesko na pierwszym zdjęciu) wystarczy wziąć szeroki płaski śrubokręt i podwadzić od lewej strony i tak postępować w stronę prawą lub odwrotnie, zależy jak komu wygodniej :) Jeśli razem z tą listwą nie wyjdą 4 blaszki to zapewne wpadną do środka ale nie ma się czym martwic bo spokojnie sobie je wyjmiemy gdy tapicerka będzie już leżeć sobie obok samochodu ;]

A więc :) przechodzimy do czynności, o którą nam chodzi, czyli zdęcie tapicerki jest to prosty sposób łapiemy ręką jak na zdjęciu i z umiarem ciągniemy. Spokojnie jeśli będziesz to robił z wyczuciem na pewno nic nie urwiesz.

 

Dołączona grafika

 

Gdy tapicerka już zejdzie musimy zdjąć zaczep klamki drzwi od strony wewnętrznej samochodu ( chodzi o linkę, która jest zaczepiona do klamki)

 

Dołączona grafika

 

Na zdjęciu powyżej widzimy na czerwono zaznaczone otwory śrub, które już odkręciliśmy, a na zielono zaczepy, które albo zostaną w karoserii drzwi lub w tapicerce. Proponuję aby wyciągnąć zaczepy z drzwi i włożenie ich do tapicerki, ułatwi nam to montaż tapicerki.

A to tak przy okazji dla rozrywki moje głośniki tylnie firmy HERTZ model DSK130 ( system dwudrożny odseparowany)

 

Dołączona grafika

 

Po zdjęciu tapicerki musimy odkleić folię, która zabezpiecza nam przed wilgocią. Ja zerwałem całą ponieważ będę kład maty do wygłuszenia drzwi

Ciekawostka ??? Jeśli ktoś zabiera się za drzwi przednie folia musi zostać ponownie przyklejona na drzwi.

Jest ona odpowiedzialna za poprawne działanie sterownika lub jak kto woli sensora od poduszek powietrznych w siedzeniach (działa on na zasadzie utworzenia się podciśnienia w drzwiach po uderzeniu przez inny samochód lub itp.)Gdy już odkleimy folię ukaże nam się taki widok :)

 

Dołączona grafika

 

Na zdjęciu wyżej zaznaczone miejsca kolorem pomarańczowym to nitokołki, które trzymają mechanizm, aby wyjąć go musimy rozwiercić nity za pomocą wiertarki i wiertła rozmiar 8lub10. Jak już rozwiercimy nity nie powinniśmy mieć żadnego problemu z wyjęciem całego mechanizmu. ( Na zdjęciu u mnie szyba podparta jest kołkiem ponieważ opadała :)

 

A oto cały mechanizm wraz z tym małym dziadostwem co pękło :)

 

Dołączona grafika

 

Poniżej mechanizm mój oraz kupiony

 

Dołączona grafika

 

Cała operacja, która pozwala na zamontowanie mechanizmu złożonego z dwóch innych modeli opla opiera się na :

szyna z astry g - zaznaczona na pomarańczowo

silnik z omegi b - zaznaczony na zielono

prowadnicy część metalowa z astry g, część plastikowa z omegi b - zaznaczona na brązowo

oraz układ sterowania silnikiem z astry g przełożony do silnika z omegi b - zaznaczony na czarno

 

Zaczynamy przeszczep :)

 

Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono w obu mechanizmach TORX 25lub30 (śruby te trzymają cały silnik podnoszenia szyb). Następnie zdejmujemy linkę z tych dwóch zielonych kółek w obu mechanizmach oraz prowadnice z mechanizmu z omegi b zaznaczona na brązowo (w mechanizmie astry g nie ma prowadnicy bo pękła część plastikowa i leżała w środku drzwi) . Gdy cały silnik wraz z linka i prowadnicą zdejmiemy zabieramy sie za zamianę sterowania silnikiem, przekładamy sterowanie z silnika astry g do silnika omegi b zaznaczone na czarno. Śruby jakie tam są to TORX 10

 

A to jest sterowanie, które musimy przełożyć

 

Dołączona grafika

 

Pamiętajmy :?: Silnik od Omegi A Sterowanie od Astry G

 

No i na koniec pozostaje nam zamiana prowadnicy, a polega na tym że część plastikową, która pękła w astrze g bierzemy od omegi b, a część metalową od astry g. Musimy tak zrobić ponieważ prowadnica z astry jest większa, a w omedze mniejsza (jeśli założymy prowadnicę całą od omegi to nie zamknie nam się szyba do końca ponieważ będzie on za krótki). Dlatego musimy zrobić mały przeszczep.

 

Dołączona grafika

 

Z obu prowadnic musimy roznitować nity zbijane, zrobiłem to w ten sposób, że od strony metalowej (patrz na prowadnice od omegi :) zeszlifowałem nit szlifierka a resztę nita wybiłem młotkiem ze śrubokrętem Nie wyrzucać nita :/ Gdy już nit wyjmiemy część plastikowa, która jest nam potrzebna zejdzie bez problemu, a następnie bierzemy część plastikową z omegi b i składamy z częścią metalową z astry g. Następnie wkładamy nit i od strony metalowej aby nit się trzymał lekko zespawałem. Uważać aby nie rozgrzać prowadnicy i nie stopić plastiku :)!

 

Teraz zostało już wszystko poskładać

 

Szyna z astry g - zaznaczona na pomarańczowo, do niej przykręcić silnik z omegi zaznaczone na zielono, ze zmienionym sterowaniem z astry g zaznaczone na czarno, i ze wspomnianą prowadnicą też zmienioną :)

 

Gdy już wszystko złożymy i będziemy mieli cały mechanizm wystarczy włożyć go w drzwi, przymocować do prowadnicy szyby i ustawić aby dziury montażowe w mechanizmie pasowały do otworów w drzwiach zaznaczone wyżej kolorem pomarańczowym, a następnie wystarczy włożyć nity o rozmiarze 5 i znitować :)

 

Pozostaje już tylko podłączyć wtyczkę i sprawdzić jak wszystko działa mam nadzieję, że tak jak u mnie czyli OK :)

 

No i byłoby to na tyle pozostaje nam tylko złożyć tapicerkę w kolejności odwrotnej niż zdemontowanie :) Proste nie??? hehe

 

Mam nadzieję , że pomógł mój manual przynajmniej jednej osobie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Bardzo przydatny przeszczep , tylko powiedz co mam zrobic jak mi pękła linka w szynie też z omegi wziąść?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękny manual,zamykam zeby nie było żadnych więcej dopisków i kontakt z tobą na PW dla zainteresowanych i jak cos to czekamy na następne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności