Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 witam, mam pytanie co do wymiany przednich tarcz i klocków. Dokładniej: chciałbym wiedzieć, przy jakich grubościach tarcz i klocków trzeba wymienić? Tak na oko to klocki już padaka, może mają 4/5mm, co do tarcz to mają rant, po zewnętrznej stronie tak gdzieś na 3mm, czyli można sądzić, że starły się te 3mm. Czytałem, że warto wymienić na zestaw ATE. Aha i jeszcze jedno. Znalazłem w necie coś takiego http://www.opel-shop.pl/images/ppp/czujnik.klockow.1238442.jpg czyli czujnik klocków. Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak to działa? (zapewne ma dawać informację o niskim stanie grubości okładzin) ale w jaki sposób ma mnie o tym komunikować - nie mam komputera, tylko wyświetlacz temp, data/ radio. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Komp. Przy niesprawnym czujniku hamulców lub kończacych się klockach sygnalizuje (Brak Pad) , nie wiem jak to jest jak wyświetlacz pokazuje tylko datę i godzinę ,ale z tego co opisujesz to klocki do wymiany ,a najlepiej jak mechanik oceni co do tarcz. Ja ostatnio wymieniłem na klocki Ferodo i jest ok. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-280189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 w jaki sposób ma mnie o tym komunikować Jeżeli nie na wyświetlaczu, to kontrolką.chciałbym wiedzieć, przy jakich grubościach tarcz i klocków trzeba wymienić?2,0 Di 16v x20DTL 60KW - Tarcze w zależności od rozstawu śrub:256,0mm - nominalna 23,9mm, minimalna 21,0mm, lub - 280,0mm - nominalna 25,0mm, minimalna 22,0mm Klocki należy wymieniać przy min. wysokości okładziny rzędu 2-3mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak to działa? (zapewne ma dawać informację o niskim stanie grubości okładzin) ale w jaki sposób ma mnie o tym komunikowaćWytłumaczę Ci to tak: klocki mają od 12 do 14mm grubości (w zależności od wersji silnikowej) w trakcie używania się ścierają do 2mm która to gr.jest grubością graniczną. W okładziny są wtopione metalowe końcówki tzw. wskaźniki zużycia które jak dotkną metalowej tarczy to w efekcie robią ,,zwarcie" i zapala się kontrolka hamulca, ale wcześniej będziesz słyszał piszczenie.Oczywiście zakładając że masz przewody poprowadzone do czujnika w klockach bo nie wszystkie wersje mają.To jest tłumaczenie łopatologiczne ale bardziej przyswajalne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 ... W okładziny są wtopione metalowe końcówki tzw. wskaźniki zużycia które jak dotkną metalowej tarczy to w efekcie robią ,,zwarcie" i zapala się kontrolka hamulca, ale wcześniej będziesz słyszał piszczenie... No z tym to nie do końca się zgodzę... chyba że u mnie jest coś nie tak... Jakiś tydzień temu zapalił mi sie na komputerze komunikat BRAKE PAD. W astrze G czujniki grubości klocków są tylko w przednich kołach więc zdjąłem koła iiiiiiii na moje oko klocki mają ok 5-7mm grubości. Z tego co wiem to za sygnalizację "głosową" (czyli piszczenie) odpowiedzialna jest blaszka która przy dużym zużyciu dotyka do tarczy. U mnie te blaszki po obu stronach mają jeszcze sporą odległość od tarcz więc jest odwrotnie niz piszesz - najpierw zapali się komunikat na kompie lub kontrolka na desce a dopiero gdy klocki bedą już naprawdę cieńkie to blaszka ocierając spowoduje piszczenie... Oczywiście jest ewentualność że u mnie coś jest nie tak, bo jak juz pisiałem komunikat mi się zapalił na kompie a klocki na moje oko nie sa jeszcze w "krytycznym" stanie. Z tego co wyczytałem nalezy sprawdzić stan płynu hamulcowego bo jak jest niski poziom to też się to zapala no i istnieje możliwość że coś mi się stało z przewodami od czujników. Jaka jest przeciętna żywotność klocków? Wiem że nie da sie tego dokładnie określić bo zależy to od stylu jazdy, jakości klocków i tego czy są one z tych twardszych czy miękkich ale tak mniej więcej ile tysięcy kilometrów?? Przednie klocki były wymieniane tuż przed tym jak kupiłem auto a zrobiłem na nich 35 tysięcy plus coś tam przejechał jeszcze poprzedni właściciel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Oj sorry fool, niezbyt dokładnie się wyraziłem, ale to dobrze że ktoś czyta to co człowiek napisał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 ja na swoich przejechałem 58 tyś i mogłem spokojnie jeszcze 10 tyś zrobić ale zaczęło mi strasznie piszczeć przy hamowaniu i wymieniłem tarcze i klocki no teraz to mam wściekłe heble zawartość żołądka ląduje na przedniej szybie jak mocniej nacisnę , już paru gości za mną pociło się jak hamowałem . Tak na poważnie , to nie sykajcie się na parę złotych bo może tarcza jeszcze dobra lub klocki, może to wam uratować życie lub zaoszczędzić na blacharzu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279954 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 fool, Wiem że nie da sie tego dokładnie określić bo zależy to od stylu jazdy, jakości klocków i tego czy są one z tych twardszych czy miękkich ale tak mniej więcej ile tysięcy kilometrów?? To jest pytanie? Odpowiedź nie jest prosta i zależna dokładnie od uwarunkowań jakie podałeś, dodałbym jeszcze - jazda autostradą na trasie czy po lokalnych drogach. Można przyjąć żywotność od 30 do 80tys. Przykład - klocki Lucas - auto eksploatowane na długich trasach - po 60 tys. pozostało jeszcze prawie pół grubości klocka.Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomet_s Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam, dołączę się do tematu. Jak kupiłem moją astrę 1,4 16v, to otrzymałem informację od właściciela że tarcze zostały przetoczone. W przyszłym tygodniu idę do mechanika sprawdzić zawieszenie to sprawdzę też cały układ hamulcowy. Moje pytanie jest następujące. 1. Czy przetoczona tarcza to dobre "zjawisko", czy może ktoś próbował zaoszczędzić? 2. Z tyłu natomiast mam bębnowe hamulce, jak zatem sprawdzić i nie dać się oszukać lub naciągnąć na nie potrzebną wymianę? 3. Jeśli jednak zaistnieje potrzeba wymiany to, jakiej firmy części kupić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 co do części to się już naczytałem o ATE, oczywiście na plus Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8962-tarcze-klocki-czujnik-prz%C3%B3d/#findComment-279886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.