Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Schemat włącznika świateł

 

Screenshot_20200509-092159.jpg

Screenshot_20200501-205528.jpg

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-722136
Udostępnij na innych stronach

Demontaż włącznika świateł:wcisnąć pokrętło,przekręcić na światła pozycyjne(caly czas wciśnięte pokrętło) i powinno wyjśc po pociągnięciu włącznika.Co prawda filmik jest z astry h ale w Merivie A robi sie tak samo.

https://youtu.be/HbfTmWhn7d4

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-722137
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mam kolejny pomysł i to odnośnie wącznka świateł by miał funkcję "auto"  tak jak ma np signum ale po rozebraniu włącznika z signum i merivy środek jest ciut inny a patrząc na schematy to są inne 

wyprowadzenia i jest róznica w ściemnianiu licznika oraz meriva posiada włączanie oświetlenia wnętrza którego brak w signum . Więc żadna wersja merivy nie posiadała funkcji "auto" i trza będzie kombinować , mam czujnik światła (zmierzchu) który kiedyś tam był u mnie w projekcie do zastosowania w innym aucie i na tej bazie bym to chciał zrobić . Potrzebuję zatem włącznik z funkcją "auto" by świała działały tylko w tej funkcji sterowane czujnikiem zmierzchu a to będzie wymagało albo dopasowania włącznika z signum albo przeróbki włącznikia merivy (meriva ma możliwość przestrawiania pokrętła w 4 pozycje i blokuje to tylko konstrukcja plastiku pokrętła ) Obecnie mój włącznik merivy działa w 4 pozycjach i mam 0 , pozycje 1 czyli pozycyjne , w pozycji 2 mijania  i pozycję 3 w której w tej chwili świecą też pozycyjne choć nie powinno nic się świecić bo ta pozycja powinna sterować czujnikiem zmierzchu . "Auto" pozwoliło by też na włączanie dziennych w dzień i mijania w tunelu  czy po zmierzchu a czujnik jaki mam ma możliwość ustawiania natężenia przy którym to zadziała .

Moje pytanko , to co o tym sądzicie i jak to widzicie albo co można by jeszcze przemyśleć ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821762
Udostępnij na innych stronach

A to masz światła do jazdy dziennej? 

Jak kiedyś programowałam światła że po przekręceniu kluczyka zapalały się mijania przed odpaleniem auta. Ale zrezygnowałam z tego bo nawet chcieć coś opcom zrobić paliły by się na darmo. Teraz mam moduł od Bartka i długie mi świecą jako dzienne 30%. Jedyny minus tego podłączenia jest taki że gdy na wyjętym kluczyku ze stacyjki mrugnę długimi zapalają mi się kontrolki na desce , a jak mam odpalone auto i włączę długie światła drogowe to mogę wyjąć kluczyk a auto nadal będzie odpalone. Dlaczego tak jest nie wiem. Wyłączę światła przełącznikiem i auto zgaśnie. 

Ale mnie to nie przeszkadza. 

Co do twojego rozwiązania nie wiem czy wypali bo pewnie kilka kabelków trzeba będzie dodać.. Możesz próbować tylko nie spal auta. 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821766
Udostępnij na innych stronach

Do DziadekM: w Merivie A nie zastosujesz włącznika z innego opla. Inne połączenia na płytce drukowanej włącznika. Co to znaczy, że masz włącznik, który na czwartej pozycji załącza pozycyjne?On jest oryginalny czy już wcześniej go ktoś podmienił z jakiegoś powodu? W merivie A nigdy nie występował włącznik świateł inny niż sterowany w trzech pozycjach… Możesz zamontować moduł automatycznych świateł firmy Bartsoft(ja tak sobie zamontowałem) podpinając moduł do wiązki oryginalnego włącznika świateł(kabelek szaro zielony w wiązce do włącznika to postojówki i całe podświetlenie deski oraz licznika w środku a kabelek zółty-cieńszy- bo są dwa żółte  w wiązce- to światła mijania).Światła w Merivie są sterowane masą a moduł automatycznych świateł Bartsoft ma możliwość sterowania zarówno plusem jak i minusem tak, że nadaje się do tego idealnie. Zaletą tego modułu jest , że światła zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika gdy napięcie wzrośnie powyżej 13,5 V a gasną po wyłączeniu zapłonu. Pokrętło masz cały czas na 0 i nie myślisz o załączaniu i wyłączaniu świateł…

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821769
Udostępnij na innych stronach

Nie mam modułu od Bartka a w pozycji 0 zapalają sie światła do jazdy dopiero po uruchomieniu silnika i bez podświetlenialicznika ( tak ustawiałem w opcom ) i jest to w miarę dobre rozwiązanie ale moim planem jest zrobić dzienne dwufunkcyjne w miejscu kierunków przód ( tak miałem robić w focusie mk2 ) i do tego potrzeba włącznika z funkcją "auto" i diody dwufunkcyjne (biało żółte) ale homologowane by nikt nie miał prawa się przyczepić do żarówek. 

peplunio mój włącznik świateł już samemu rozbierałem na czynniki i stąd mam tę 4 pozycyjną funkcję na ori włączniku merivy . Włączniki z signum czy astry h różnią się praktycznie tym co wyżej w poprzednim poście opisałem i jest to do opanowania bo tam nie ma żadnej elektroniki a jedynie rezystory i ścieżki oraz diody podświetlenia choć część pinów jest inaczej wyprowadzona ( to wszystko musial bym przemierzyć i ewentualnie we wtyczce merivy pozamieniać piny by zachować funkcjonalność) Szkoda że już poskładałem płytki bo bym wrzucił fotki odnośnie różnic we włącznikach merivy i signum 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821770
Udostępnij na innych stronach

A masz włączanie halogenów przód i tył w włączniku bo są dwa rodzaje. Z trzema i czterema przyciskami . Tyle że dwa odpowiadają za przeciwmgielne te po lewej a po prawej to regulacyjne. Jeden od wysokości świateł a drugi od przyciemniania licznika i wyświetlacza . 

Ja mam z halogenami przednimi więc mam 4 przyciski. No i zapalanie światła masz w przycisku od zapalania świateł. 

Moje dzienne zapalają się jak pisał kolega @peplunio . Gasną gdy tylko włączę postojowe i mijania. Gasną po zgaszeniu silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821773
Udostępnij na innych stronach

Dz DziadekM: wiem, że jest to do opanowania to o czym piszesz. Ale wg.mnie za dużo z tym zachodu mimo wszystko jest a i tak to w Merivie A nie zadziała. Bo tak jak piszesz- piny napewno musisz pozamieniać, no i ciągnąć kabelkologię od czujnika zmierzchu do BCM, a takowej funkcjonalności BCM Merivy A nie posiada  i nie zadziała ten układ tutaj…

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821774
Udostępnij na innych stronach

Ja tak dodam od siebie że od lat używam osobnych ledów jako dzienne- tak samo w merivie i to raczej powyżej 100 zł choć i te są lipne :)

 

A do włączania świateł mijania mam PROXIMA "KAWA Z" ale korzystam tylko jako pół automat bo mając dzienne mi mijania nie potrzebne, odpalam "PROXIMA "KAWA Z"" ręcznym przyciskiem dorobionym żeby odpalał za mnie oryginalny przełącznik czyli puszczał mase (pewnie z rezystancją - nie pamiętam ale po tis2000 się dojdzie czy sama masa czy też rezystor idzie) i mam świety spokój.

Wszystko legalne i działa od 5 lat??

 

Tak tak proxima kawa z ma czujnik zmierzchu - nie używam a można by ale przez tunel jade raz dziennie i to krótki i jestem czujny żeby ręcznie zapalić swiatła mijania na chwile przełacznikiem oryginalnym.

 

A oczywiście proxima puszcza tylko sygnał tak jak oryginalny włącznik - nie korzystam z niego jak w instrukcji idzie że cała moc świateł idzie przez niego.

 

Póki co dobrze się trzyma a kupiłem bo trafiłem jakieś chińskie padło które pierwsze padło a drugie po czasie padło jak wymienili - wiec kupiłem kapke droższe Proximowy automat.

 

A i ja dużo odpalam więc dzienne mus do tego wole je mieć jako osobne światła bo meriva ma dobre miejsca na montaż a mijania na automacie mi są potrzebne jak jest gorsza pogoda.

 

Chodzi to już lata i już dawno na siebie zarobiło.

 

Można oczywiście po taniości kupić przekaźnik z fotochromem - nie są to drogie moduły i naprawdę tanio sterować włączaniem oryginalnego przełącznika automatycznie, ba nawet takie moduły mam ale jak to zwykle bywa jak coś zamontowane i działa to się nie ma czasu tego zmieniać :)

 

W astrze F miałem automat który załączał po 5-6 sekundach postojowe a potem mijania - tam moduł przepuszczał całą moc ale i oryginalny przełącznik puszczał cała moc a nie jak w merivie gdzie przełącznik steruje tylko BCM.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89879-schemat-%C5%9Bwiate%C5%82/#findComment-821776
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności