Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Mam pytanko czy w Astrze F 95' ustawia (i jak to się robi ) się kąt zwrotnicy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Nie ustawia się samego konta - ani pochylenia ani wyprzedzenia, tylko zbieżność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 No to jak mam koła tzw. skośne to co zrobić żeby były prosto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ecotec Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 No to jak mam koła tzw. skośne to co zrobić żeby były prosto A tnie opony ? czy tylko wydaje Ci sie że sa krzywo ? Astra ma zawieszenie konstrukcji cepa jedna jedyna regulacji to zbieżność kół i to do zrobienia w garażowych warunkach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Opon nie tnie ale jakby cieżej się kręciło na postoju no i na pierwszy żut oka to są skośnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ecotec Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Opon nie tnie ale jakby cieżej się kręciło na postoju no i na pierwszy żut oka to są skośnie To proponuje sprawdzić elementy zawieszenie. Mocowanie kolumny do auta(poduszki) i jelsi wszystko ok to skontrolować zbieżność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafciio Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 W samochodach Opel Astra koła przednie są rozbieżne. Pochylenie koła jest to kąt a, o jaki płaszczyzna koła jest odchylona od pionu. Koła przednie stoją więc ukośnie do podłoża. Pochylenie kół jest dodatnie, jeżeli koła są wzajemnie rozchylone u góry bardziej niż u dołu. Kąty pochylenia koła i sworznia zwrotnicy zmniejszają przenoszenie na układ kierowniczy wstrząsów od nierówności jezdni i utrzymują możliwie małe tarcie przy jeździe na zakrętach. W samochodach Opel Astra pochylenie kół nie podlega regulacji. Pochylenie sworznia zwrotnicy jest to kąt p zawarty między osią obrotu sworznia zwrotnicy, a linią prostopadłą do płaszczyzny jezdni, patrząc w kierunku osi podłużnej pojazdu. Kąty pochylenia koła i sworznia zawrotnicy wyznaczają razem promień zataczania. W saUSTAWIANIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ 177 mochodach Opel Astra promień zataczania jest ujemny. Dzięki temu osiągnięto dużą stabilność jazdy w trakcie hamowania, szczególnie kiedy koła znajdują się na podłożach o różnym współczynniku przyczepności (na przykład koła lewe hamują na suchej jezdni, podczas gdy koła prawe na mokrej). Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest to kąt pomiędzy osią obrotu sworznia zwrotnicy, a linią prostopadłą do płaszczyzny jezdni, patrząc w kierunku osi poprzecznej pojazdu. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy wpływa w znacznej mierze na utrzymywanie kół przednich w jeździe na wprost. Za małe wyprzedzenie sprzyja zbaczaniu z kierunku jazdy na złych nawierzchniach lub przy bocznym wietrze. Utrudnia również powrót kół przednich do jazdy na wprost po wyjściu z zakrętu. Warunki pomiaru Podczas kontroli ustawienia kół przednich należy przestrzegać wymaganych warunków pomiaru. Do regulacji przyjmować wartości środkowe z podanych zakresów. ■ Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu. ■ Obciążenie samochodu 2 x 70 kg na przed nich siedzeniach. Zbiornik paliwa napełniony w połowie (30 dm3). ■ Samochód zakołysany przed pomiarem. ■ Przekładnia kierownicza prawidłowo wyre gulowana. ■ Brak nadmiernych luzów w przegubach drąż ków kierowniczych i w przegubach wahaczy. Ustawianie zbieżności kół Do kontroli zbieżności zaleca się stosowanie optycznego przyrządu diagnostycznego. • Ustawić przekładnię kierowniczą w położenie odpowiadające jeździe na wprost. • Przekładnia przyjmie położenie środkowe, kiedy wymiar (1 na rys. D 0034) wynosi 325 mm. WYMIARY KONTROLNE USTAWIENIA KÓŁ PRZEDNICH Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, limuzyna Dopuszczalna różnica między kołem lewym a prawym od+1°15do +3°15 maks. 1° Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, kombi Dopuszczalna różnica między kołem lewym a prawym od + 0°30' do + 2°30' maks. 1O Pochylenie koła (nieregulowane) Dopuszczalna różnica między kołem lewym a prawym od-1°50 do-0°20'1) maks. 1° Rozbieżność (odniesiona do obu kół bez drążka ściągającego) Do regulacji stosować wartość średnią od -0°25' do -0°5' od - 2,5 mm do -0,5 mm Różnica kątów skrętu kół, koło wewnętrzne skręcone o 20°, zbieżność 0° Dopuszczalna różnica między kołem lewym a prawym od +0°40'do +2°10' (wartość średnia 1°25') maks. 40' 1) -0°40' ą 0°45' w modelu „Pirsch" (zawieszenie na złe drogi). 12-Opel Astra 178 USTAWIENIE KÓŁ • Do kontroli ustawienia środkowego przekła dni można posłużyć się sprawdzianem KM- -476, który umieszcza się między końcem drążka kierowniczego a lewym (patrząc w kie runku jazdy) odsadzeniem obudowy przekładni pod obejmę (patrz rys. D 0035). • W tym ustawieniu przekładni unieruchomić koło kierownicy. Uwaga. Muszą być również spełnione poniższe warunki. 1. Śruba zacisku na wale kierownicy musi zająć położenie dokładnie poziome u góry (strzałka na rysunku D 0035, tu przekładnia w stanie wymontowanym). 2. Ramiona koła kierownicy muszą być usta wione symetrycznie do osi wału. Jeżeli koło kierownicy jest skręcone o więcej niż i 5° od położenia środkowego, to należy je wymon tować i odpowiednio przestawić na wielowypuście wału. • Poluzować śruby zacisków na końcówkach lewego i prawego drążka kierowniczego (po 2 śruby na stronę), patrz rozdział „Wymontowa nie i zamontowanie drążka kierowniczego". • Ustawić zbieżność kół (a dokładniej rozbież ność), obracając sworznie gwintowane w obu końcówkach drążków kierowniczych. Uwaga. Sworznie zawsze obracać w jednakowym stopniu każdy. Dopuszcza się różnicę długości drążków kierowniczych do 5 mm. • Dokręcić śruby zacisków momentem 20 N-m. • Jeszcze raz sprawdzić ustawienie zbieżności.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9208-czy-ustawia-si%C4%99-k%C4%85t-zwrotnicy/#findComment-277763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.