mateusz101195 Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Witam, zakładam ten post aby podzielić się moim drutowaniem odnośnie elektryki w swoim asterixie. Wymarzyłem sobie aby wideorejestrator był całkowicie bezobsługowy (tryb parkingowy na wyłączonym silniku, po uruchomieniu silnika uruchamia się kamerka i jest ładowana, po wyłaczeniu silnika ładowanie znika aby akumulator nie umierał + wchodzi w tryb parkingowy z prądem z wbudowanej baterii wideorejestratora, uruchomienie radia wraz z uruchomieniem silnika). W fotkach daje mój totalnie amatorski "schemat" aby przedstawić co i jak wykminiłem. Z racji że mój asterix nie ma 12v po stacyjce w kostce radia (sterowanie CAN czy jakoś tak) a customowe radyjko które sobie wybrałem takowego potrzebuje zaporzyczyłem zasilanie 12v z zapalniczki poprzez przekaźnik, zapalniczka też ma stałe 12V. Szczerze nie pamiętam już którego zasilania "po stacyjce" użyłem do aktywowania przekaźnika, jest troche możliwości, np pompa paliwa czy niektóre światła w samochodzie (pociągnałem coś z kostki obok pedału sprzęgła, kwestia tylko odszukania kabla dającego 12v po stacyjce, pare min roboty) Prąd jest pobierany z zapalniczki gdyż jest tam większy bezpiecznik, gniazdo przystosowane do większego obciażenia. Przetwornica do ładowania wideorejestratora jest za radiem, kabel poprowadzony przez schowej, pod uszczelką karoseryjną drzwi, podsufitką i wychodzi zza lusterkiem wstecznym, idealnie zasłania wideorejestrator więc jest kompletnie niewidoczny i bezobsługowy. W ustawieniach wideorejestratora (xiaomi 70mai 1s kupiony z alliexpress za niecałe 120zł są odpowiednie ustawienia odnośnie uruchamiania gdy jest zasilanie i tryb parkingowy, normalnie w zestawuie jest dorzucona ładowarka z wejściem samochdoowym ale to działa tylko w momencie gdzie zasilanie zapalniczki pojawia się po zapłonie, w moim oplu jest cały czas) Jedyny minus tego rozwiązania jest taki że nie ma radia podczas wyłaczenia silnika, nawet jak kluczyk jest w stacyjce, działa tylko jak jest zapłon albo uruchomiony silnik. Dla mnie to żaden minus gdyż wgl nie używam radia jak nie jest włączony silnik. W takiej konfiguracji jeżdze już ponad pół roku, zrobione z 15k km, wszystko działa jak należy, bezproblemowo. Jak ktoś ma jakieś pytania/sugestie to śmiało Przekaźnik - zwykły samochodowy z wbdowanym bezpiecznikiem, tego typu:https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-4pin-12v-30a-bezpiecznik-on-5039014068 Przetwornica której użyłem:https://allegro.pl/oferta/przetwornica-oskj-step-down-12v-24v-5v-3a-7706330568 Lutownica, pare rurek termokurczliwych czy szybkozłączek   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 27 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 dopisując, radio które podpinałem: https://allegro.pl/oferta/pioneer-mvh-s300bt-mp3-usb-bt-radio-samochodowe-fv-7530476940 w dniu zakupu kosztowało niecałe 300zł, heh. ta sama zasada w sumie w każdym customowym (czy nawet niekiedy fabrycznym) radiem 1 bądź 2 dni (2 wiązki zasilania, stałe 12v do podtrzymania pamięci oraz 12v po stacyjce do uruchamiania)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.