Skocz do zawartości

Kultura pracy sprzęgła - płynność zmiany biegów


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat na forum Opla bo czytałem o podobnych bolączkach właścicieli Insigni. W moim przypadku rzecz dotyczy Toyoty RAV4 III z silnikiem benzynowym 2.0. Otóż bardzo trudno jest w tym aucie o płynną zmianę biegów - szczególnie przy zmianie z 1 na 2. Prawie zawsze zasprzęgleniu towarzyszy mniejsze lub większe szarpnięcie. Próbowałem już właściwie wszystkiego - nawet podwójnego wysprzęglania. Pomaga ale tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym różnica jest ledwo zauważalna. Redukcje z kolei wymagają międzygazu bo inaczej jest potężne szarpnięcie.

 

Mechanicy mówią że wszystko jest w porządku - nie widzą problemu. Na forum Toyoty piszą, że ten typ tak ma. W pewnym momencie zacząłem już wątpić w swoje umiejętności operowania skrzynią biegów. Ale w ostatnim czasie zacząłem też jeździć innym, zupełnie wcześniej nieznanym mi autem  (Corsą E 1.4 LPG) i tam zmiana biegów to bajka. Zero problemów - ten samochód po prostu płynie. Testowane w różnych warunkach - zawsze zasprzęglić można płynnie - gdzie w Toyocie  byłoby już szarpanie, a nawet czkawka.

 

Zastanawiam się czego to jest kwestia - czy to jest jakaś wada konstrukcyjna, że to sprzęgło w RAV4 jest takie niewybaczające jakichkolwiek błędów kierowcy i zawsze zasprzęgla tak "na twardo"? Czy może jest to zużycie jakiegoś elementu, które spowodował poprzedni właściciel auta notorycznym złym operowaniem skrzynią i/lub sprzęgłem? Poduszki silnika, poduszki skrzyni, synchronizatory, a może samo sprzęgło - w szczególności jakieś tłumiki drgań? Problem jednak w tym, że solidny warsztat, do którego jeżdżę od lat, nie widzi problemu.

 

Jak to jest w tej dzisiejszej motoryzacji - czy są po prostu auta o takiej twardej charakterystyce pracy sprzęgła i trzeba do tego przywyknąć? Czy też prawie na pewno z moim autem jest coś nie tak i należałoby drążyć temat. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności