Skocz do zawartości

Problem z automatyczną skrzynią biegów


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Posiadam omegę B 2.0 z automatyczną skrzynia biegów z 97 r, ostatnio coś się zaczeła psuć.A mianowicie jak jechałem (D) to nagle zaświeciły się wszystkie lampki biegów i tak jakby wogóle ich zaczeła nie przerzucać, nie da się prawie jechac.Mozliwe jest tylko po wbiciu 3,wciskając D świecą się wszystkie.

Jesli ktos z was wie co to oznacza to proszę o rade co z tym zrobić.Czy będe musial skrzynię wymienić:)???:P:P:):)

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee zaraz

swieca sie te gdzie jest wajcha ??

jak tak to tam szukaj przyczyny a nie w skrzyni

zdejmij plastiki i zobacz co tam sie dzieje

 

jak skrzynia siada to swieci albo mruga kontrolka S na zegarach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ale spotkałem się też gdzieś (nie wiem ile z tego jest prawdą) z taką informacją, że kiedy zapalają się wszystkie kontrolki - skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby jak maja sie zapalic ??

tam jest jedna zarowka max 2 (w vectrze jest jedna)

i przyslona

zmieniasz polozenie wajchy

zmienia sie otwor w przeslonie i podswietla bieg

ktory wybierasz wajcha

 

skrzynia ma swoja kontrolke

silnik swoja

ABS tez ma swoja

 

jak sie wszystkie zapala

to szukac problemu w napieciu i alternatorze najpredzej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!Mam problem z automatyczna skrzynią biegów w omedze B 2.5tds.Mianowicie pękła bańka od sprzęgła kinetycznego,pospawałem pękniecie,złożyłem z powrotem,wymieniłem olej+filtr oleju.A teraz nie chcą mi wchodzic wyzsze biegi,bez problemu rusza i cofa, a nie chce zmienić na następny bieg.co to może byc??prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Za taka przyczyne moze byc odpowiedzialny uszkodzony lub zabrudzony-zawilgocony selektor zmiany biegow. Znajduje sie po lewej stronie skrzyni, przez ktory przechodzi walek wybierajacy biegi... Gdy wybrana jest pozycja np "D", a nie jest zgodna z informacja dostarczona przez selektor to komputer przelacza skrzynie w tryb awaryjny. Jezeli w selektorze nie sa zbyt mocno wytarte sciezki to po wyczyszczeniu skrzynia powinna przejsc w tryb pracy. Oczywiscie gdy nie ma innych uszkodzen :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

kupilem niedawno omege b 96 rok i chcialbym sie dowiedziec co to znaczy ze skrzynia biegow automat pracuje w stanie awaryjnym poniewaz pzestala zmieniac biegi i jest jakby tylko jeden bieg prosze o podpowiedz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

co to znaczy ze skrzynia biegow automat pracuje w stanie awaryjnym :P

Chyba nie trzeba szczególnie tłumaczyć, że jeśli jest "tryb awaryjny" doszło do awarii skrzyni. Przyczyna może być elektryczna/elektroniczna lub mechaniczna (choć jeśli niema szczególnych problemów z jazdą podejrzewałbym raczej elektrykę). Piszesz, że masz tylko 1 bieg... na "D" owszem, w trybie awaryjnym 1=1 bieg, 2=2 bieg, 3=3, D=4bieg.

 

W taki sposób możesz rozbujać swoją Omę do skrzyniarza. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

co to znaczy ze skrzynia biegow automat pracuje w stanie awaryjnym :P

Chyba nie trzeba szczególnie tłumaczyć, że jeśli jest "tryb awaryjny" doszło do awarii skrzyni. Przyczyna może być elektryczna/elektroniczna lub mechaniczna (choć jeśli niema szczególnych problemów z jazdą podejrzewałbym raczej elektrykę). Piszesz, że masz tylko 1 bieg... na "D" owszem, w trybie awaryjnym 1=1 bieg, 2=2 bieg, 3=3, D=4bieg.

 

W taki sposób możesz rozbujać swoją Omę do skrzyniarza. :(

Poniewaz osobiscie mialem "przyjemnosc" jechac w trybie awaryjnym musze kolege sprostowac, wiec na poszczegolnych biegach mamy: 1=1, 2=3, 3 i D=4... Trzeba uwazac z predkoscia obrotowa silnika, bo przy zmianie z 1 na 2 wchodzi nam bieg 3. W tym momencie wystepuje szarpniecie poniewaz jest pomijany 2 bieg, dlatego pierwszego biegu nalezy uzywac jako rozbiegowego, a na kolejnym delikatnie przyspieszac, bo mimo predkosci obrotowej z silnika nie mamy przelozenia na przyspieszenie. Samochod przy dodawaniu "gazu" podobnie zachowuje sie jak po uzyciu trybu zimowego, gdzie ruszanie rozpoczynamy z 3 biegu... Mozemy sie spotkac z przypadkiem kiedy komputer nie dostaje prawidlowej informacji o polozeniu drazka zmiany biegow (zabrudzony-uszkodzony selektor) wtedy przechodzi w tryb awaryjny ale nie poinformuje o tym kierujacego wyswietlajac odpowiedni komunikat (w zaleznosci od jazyka)... Tak przy okazji moze ktos z forum'owiczow ma schemat elektryczny skrzyni automatycznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności