Skocz do zawartości

Kod błędu 1651 po przeprogramowanu sterownika.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

W serwisie opla przeprogramowano mi sterownik do aktualniejszej wersji(na moje życzenie)Po przyjeżdzie do domu sprawdziłem jaką wersję softu mi wgrali.Więc mam chyba najnowszą 0005 (z tego co pisał kolega Brzoza)a miałem 0002.Ale przy okazji sprawdziłem czy nie mam jakichs błędów w silniku i wyświetliło mi -1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN a dosłownie : P1651 Nicht Gefunden( A ) Einspritzpumpe: CAN Funktionsstörung.Sprawdzałem programem AB Com.Błąd dał się skasować i po jeżdzie próbnej już się nie pojawił.Zastanawiam się co on mógł oznaczać(skąd się wziął) czy był tylko przypadkowy czy po wgraniu nowszego softu może coś sie dziać.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

a co było powodem że wgrywałeś nowszy soft?

 

Bo mi jak jest ciepło i grzanie świec się nie załącza to czasami ciężej zapala, muszę pokręcić z dwa razy i właśnie czytałem że zmiana softu by coś polepszyła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie czytałem że zmiana softu by coś polepszyła?

 

dariopi, na pewno by polepszyło!! nowe softy sa grubo ponad 10*C . A w starych jest to 5*C Więc koszt 100zl. i po kłopocie jezeli to jest tylko przyczyną!! Bo najważniejsze w tym jest Rozrusznik i akumulator Jezeli te dwie rzeczy są zwalone to żaden soft nie pomoże :wesoly: Tu najważniejszy jest moment obrotowy :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witaj ponownie

szczerze mówiąc to jestem już zdezorientowany, co do tego zapalania (wymieniłem już czujnik temp.wody) tzn. temperatura otoczenia jak wyjdę z pracy o 15 jest w miarę równa, a autko swoje czasem kontrolka mrugnie i wtedy zapala momentalnie a jak nie mrugnie to zdecydowanie gorzej ze dwa razy?

 

 

a zauważyłem jeszcze ostatnio stałem pod sklepem i nie przekręciłem do końca kluczyka i były ciągle zapalone kontrolki tak z 5 min. i potem jak zapalałem to mrugneła mi lampka samochodu z kluczykiem. czy to było spowodowane długim włączeniem zapłonu czy jakaś świeca kuleje

 

a może coś z jakimś przekaźnikiem, akumlatorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było spowodowane długim włączeniem zapłonu czy jakaś świeca kuleje

Swieca by ci paliła zawsze !!Dopiero dodanie gazu spowoduje zgaśniecie!! Ja w moich postach podawałem jak sprawdzić świece zwykłą probówka za 3zl. Zamieszczając fotki!! Co do czujnika to nie wiem ale czy sie nie pomylileś bo poprawileś wypowiedź że czujnik tem. zewnętrznej wymieniłeś. Jezeli tak to nie ma on nic wspólnego z grzaniem świec tylko czujnik temp. silnika czyli ten w termostacie lub obok,. to on odpowiada za grzanie świec. a dokładnie odpowiednik temperatury nie jest miarodajny otoczenia!! Tylko temp. cieczy w silniku! I nie można tu się sugerować że na termom.. jest +10 . Bo silnika może byc 20,,, lub 5* To zależy gdzie stal i ile stał po jeździe!! :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie nie, wymieniłem czujnik temp wody.

A moje zastanawianie się co do odpalania spowodowane jest faktem że auto po 8 godz. pracy pokazuje obecnie temp na zewnątrz 30 stopni i jak spiralka świec mrugnie na ułamek sekundy to pali równo z przekręcaniem kluczyka a kolejnego dnia w tej samej temperaturze ale bez mrugnięcia spiralki muszę ze 2 razy pokręcić rozrusznikiem :D

 

jest to bardzo denerwujące

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Panowie !!

Mam podobny problem co kolega awd czyli komunikat P1651 Błąd komunikacji CAN.

Historia dość dziwna ale opowiem. Jadąc do pracy po przejechaniu około 20 km zapaliła się żółta kontrolka "chek" po czym auto zgasło :P Po około 10min odpaliłem je ponownie (bez żadnego problemu) ale zauwazyłem ze autko nie ma mocy obroty dochodza do 1200 obr/min i nic dalej. Po dojechaniu z predkością 40 km/h do znachora i sprawdzeniu kodu usterek wyswietlił błąd P1651. No ale to nie wszystko, autko po wykasowaniu błędów odpala równo pracuje na biegu jałowym ale dalej nie ma mocy :) a błedy juz sie nie wyswietlaja, kontrolki na liczniku gasną. Prosze was o pomoc bo znachor mi zamawia pompę po regeneracji za 1800zł i odczówam w jego głosie ze nie jest pewien na 100% ze to jest pompa wtryku paliwa. Pozdrawiam o czekam na jakaś podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem co kolega awd czyli komunikat P1651 Błąd komunikacji CAN.

Tak ten bląd P1651odpowiada za nieprawidłowy sygnał na magistrali CAN. Czyli sterownik pompy!! A nie całej pompy!! Aczkolwiek spotkałem sie z tym błędem przy zawirusowaniu sterownika silnika lub gdy był slaby styk w połączeniu na sterowniku pompy!! Czyli ta wtyka!! Możesz sprawdzić popsikać kontakt sprajem może sie udać!! Ale ten kod odpowiada za sterownik!! Taka jest prawda! . Pocieszające jest to ze sterownik kosztuje dużo mniej i bez wyciągania pompy!! :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności