Skocz do zawartości

1,3 cdti nierówna praca 1-2 tys obr


Gość pikachu1986

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pikachu1986

Witam, trafiła do mnie corsa d z silnikiem z13dth. Silnik odpala bez problemu. Praca na biegu jałowym jest do przyjęcia. Problem pojawia się na postoju po lekkim dodaniu gazu między 1-2 tys obr. Silnik zachowuje się jakby nie pracował na 1 cylinder, powyżej tych obrotów jest ok. Spaliny śmierdzą ze aż szczypie w oczy. Wraz z rozgrzewaniem się silnika problem się zmniejsza ale nie znika. Jak silnik jest rozgrzany autem da się normalnie jeździć. Wymieniony rozrząd, świece, wtryski sprawdzane 2 razy w dwóch różnych zakładach, przelewy równo, kompresja równo na wszystkich cylindrach, egr jest wyłączony, odłączenie przepływomierza nic nie zmienia, parametry życiowe wg op-coma ok, błędów brak. Proszę o jakieś sugestie bo kończą mi się pomysły. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr wylączony tzn ?  zamkniety jest napewno na 100 % ?   jaki masz rodzaj pompy cr ? z dozowaniem paliwa  i regulator na listwie cr ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pikachu1986

Egr został wyłączony teraz na próbę czy coś się zmieni, po tym zabiegu zlecona wartość jest cały czas 2% a przepływomierz przy 800obr/min pokazuje ok 27kg/h. Na wszelki wypadek dzisiaj zaślepię go mechanicznie. Pompa CR ma nr 0445010157 zawór w pompie a czujnik na listwie. Czujnik podmieniony na sprawny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest uklad dzialajacy w tandemie  jestes pewien ze nie masz zaworu regulacujnego na listwie cr po stronie kierowcy? . 

KOMPRESJA SPRAWDZANA BYLA NA ZIMNIUTKIM SILNIKU????  po nocy  bo jezeli nie  taki pomiar jest nic nie wart !!!

DRUGA SPRAWA  AUTO STOI POD CHMURKĄ CZY POD DACHEM   BO USYTUOWANIE STEROWNIKA JEST TAKIE ZE WODA  DOKONUJE ZNISZCZEN  I TEZ TAK SIE MOZE DZIAC  ....  PRZY EGR WYSTARSZY ZE SCIAGNIESZ SILOWNIK ELEKTRYCZNY  A  GRZYBEK PORUSZASZ POKRECISZ KOMBINERKAMI BO JEST AKURAT ZROBIONY ZE DA SIE ZLAPAC I NAPEWNO JUZ BEDZIE ZAMKNIETY ....   BO MNIEJ ROBOTY  NIZ ZASLEPIANIE     

I NA KONIEC JAK SMIERDZI CZY NAPEWNO TARORKA OD EGR DO KOLEKTORA SSACEGO JEST SZCZELNA ? CZY OBEJMA DOBRZE TRZYMA  I CZY NIE ZGUBILA SIE TA OKRAGLA BLASZANA PODKLADKA USZCZELNIAJĄCA ...  

I NA finish objaw byl czy sam sie objawil :smile: np, po ingerencji w egr lub cos innego  ....   

nie ma bledow?

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pikachu1986

Na listwie jest tylko czujnik, zrobiłem zdjęcie silnika. Kompresja sprawdzana na silniku po kilku dniach postoju bo czekałem na sprawdzenie wtrysków. Auto faktycznie stoi na zewnątrz i coś mogło się zalać chociaż wizualnie wszystko suche. Jeżeli chodzi o smród spalin to nie chodzi o to że czuje je w samochodzie, tylko jak odpalam pod domem to żona zamyka okna :)  a w garażu nie da się wytrzymać chociaż auto nie dymi. Objaw pojawił się sam, na początku działo się tak przez ok 30 sek po odpaleniu teraz trzeba czekać aż temperatura silnika osiągnie ok 80st i nie znika w 100%. Co do błędów brak. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że kiedyś był wymieniony 1 wtrysk bo padła w nim cewka.

20210919_104957.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności