Skocz do zawartości

Corsa C 1.3 CDTI - dławienie silnika przy dodawaniu gazu


Hlebovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od niedawna problem z samochodem.

Mianowicie przy dodawaniu gazu silnik "zamula" na 1, góra 2 sekundy, by potem przyspieszał normalnie. Zamuleniu silnika towarzyszy dziwne stukanie w silniku (nie za bardzo umiem tego opisać), oczywiście po "odblokowaniu" stukanie zanika.
Problem ten występuje w zupełnie losowych momentach, są dni, w którym silnik działa, jak powinien.

Od czasu do czasu wyskakuje błąd z przepływomierzem powietrza (Wyskakująca kontrolka klucza z samochodem, który po 2 minutach gaśnie). Zdarza się przy agresywniejszej jeździe.

Od momentu rozpoznania tego problemu miały miejsce:

 -wymiana uszczelniacza wtryskiwacza (zaczęło uciekać powietrze przy wtryskiwaczu).
 -czyszczenie intercoolera.
 -wymiana instalacji zasilającej wtryskiwacze.

Niestety problem do tej pory się nie rozwiązał

Może ktoś miał podobny problem i może poradzić?

Przeczesałem forum w poszukiwaniu podobnego problemu, nigdzie nie znalazłem. Może jeśli post istnieje, proszę o podlinkowanie.

Z góry dziękuję.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam po dłuższej nieobecności. Zupełnym przypadkiem odkryłem, że za tą anomalią opisaną przeze mnie w pierwszym poście stoi... ALTERNATOR.

Stary alternator zaczął się sypać, dając dźwięki niczym tarcia metalu, po zakupie używki i zamianie, anomalia jak ręką odjął, samochód odzyskał dawną żwawość :D.

W momencie pisania tego postu nie wiem, co dokładnie się dzieje ze starym alternatorem, póki co zdałem do regeneracji do zaufanego warsztatu z zaznaczeniem poddania go rygorystycznym testom, zwłaszcza pod kątem potencjalnego przebicia. Po odebraniu zamontuję go z powrotem i poddam go testowi przez około 2 tygodnie, która da mi odpowiedź, czy ta anomalia powróci. Jeśli nie, to znaczy że można wpisać alternator do "jednej z wielu przyczyn" zamulania silnika przy dodawaniu gazu. Oczywiście może być, ale nie musi być.

W międzyczasie dokonałem:
czyszczenie EGR
czyszczenie Kolektora Ssącego (czy tam Dolotowego)

W przyszłości miałem zainteresować się:
wymianą/regeneracją wtryskiwaczy

wymianą turbosprężarki
czyszczenie katalizatora.

Póki co na razie tego nie planuję robić.

Proszę o nie zamykanie tego tematu, zdam relację tak szybko, jak to możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam zdać sprawozdanie.

Niestety radość była przedwczesna, po kilku dniach pracy na drugim alternatorze niestety dławienie powróciło.

Pozostaje jedynie sprawdzić na komputerze na żywo w trakcie jazdy.

Jeśli komuś zrobiłem nadzieję tym alternatorem, to przepraszam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Powracam z radosną nowiną. W końcu udało się rozwiązać problem. Okazało się, że faktycznym problemem był EGR. 

Tu pozwolę na długi post.

Przypomnę o problemie z którym się borykałem od niemal 2 lat: W losowych momentach samochód dławił się na 1-2 sekundy, najczęściej gdy chciałem przyspieszyć podczas jazdy na stałych obrotach, podczas skręcania na długim łuku. Odnosiłem wrażenie, że dławienie tym bardziej dokuczało samochodowi, im wolniej nim jechałem, aż czasami bałem się, że silnik ulegnie trwałemu uszkodzeniu. 

Co ciekawe i zarazem absurdalne (moim zdaniem): Gdy temperatura powietrza spadała poniżej 10 stopni, objawy były znacznie mniej dokuczliwe a ich częstotliwość malała. A gdy był mróz, to silnik pracował jak w zegarku, reagował na pedał gazu wręcz perfekcyjnie, mało tego miał kulturę pracy tak, jakby to nie był diesel.

O tym, że potencjalnym problemem może być EGR, dowiedziałem się 2 tygodnie temu, gdy podczas jazdy po Autostradzie wywalał mi błąd (Samochód z kluczykiem). Po podłączeniu do komputera wywaliło P0400 - czyli EGR do wymiany. To kupiłem OEM Pierburga i wymieniłem. Przysięgam, że ktokolwiek w owym miejscu umieścił EGR, to dosłownie jest synem kobiety lekkich obyczajów, a jakie inne wulgaryzmy szły podczas wymiany, to wiem tylko Ja i moi bliscy ;p . W każdym razie po wymianie (czyli od 2 tygodni) problem ustąpił, ale nie chciałem od razu napisać, by nie dać plamy tak jak jakiś czas temu z Alternatorem. 
 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:> 1 paazdziernika 2021 :wesoly: wtedy przecież napisałem o co chodzi :o  trzeba bylo posłuchać od razu albo odpiać wtyczke ....w zimie na mrozie egr nie jest aktywny stąd brak problemów w niskich temp...dostęp do egr w corsie c i do całego osprzętu z wyjatkiem turbiny jest bajecznie prosty ...nie widziałeś jak to siedzi w corsie d ... :wesoly:  ale mozesz sobie wyobrazić podszybie nad ścianą grodziową ,którego demontaż nic nie wnosi :sad:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.06.2023 o 20:14, mati11294 napisał:

:> 1 paazdziernika 2021 :wesoly: wtedy przecież napisałem o co chodzi :o  trzeba bylo posłuchać od razu albo odpiać wtyczke ....w zimie na mrozie egr nie jest aktywny stąd brak problemów w niskich temp...dostęp do egr w corsie c i do całego osprzętu z wyjatkiem turbiny jest bajecznie prosty ...nie widziałeś jak to siedzi w corsie d ... :wesoly:  ale mozesz sobie wyobrazić podszybie nad ścianą grodziową ,którego demontaż nic nie wnosi :sad:

 

 

Na swoje usprawiedliwienie powiem, że w międzyczasie, gdy borykałem się z problemem, czyściłem EGR, więc nie skojarzyłem że to w nim jest problem. Dodatkowo do feralnego dnia ANI RAZU nie wywalił błąd P0400.

Na dzień dzisiejszy samochód nadal sprawuje się dobrze, więc myślę, że dalsza dyskusja jest już zbędna, temat można zamknąć ?

Edytowane przez Hlebovsky

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności