Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Opiszę proces wymiany sprężarki , w tym przypadku padło sprzęgło lub sama sprężarka , przycierajac pasek i rozszczelniajac się (nie wnikałem czy do awarii doszło z powodu sprzęgła czy samej jednostki gdyż efekt taki że na wymianę leci cała)   

 

 

Do wymiany sprężarki potrzebujemy samej sprężarki , tutaj wjechała sprężarka po fabrycznej regeneracji firmy Elstock 51-0458 koszt 1200-2500 zależy gdzie się trafiIMG_20220726_205218.jpg

Osuszacz o oznaczeniu jak na zdjęciu ,koszt 40-60IMG_20220727_133908.jpg

Uszczelki między korpus a węże klimy (uszczelki proponuje kupić na jakimś portalu, w ASO koszt jednej 56 zł !!)

IMG_20220727_133818.jpg

Zostanie założony też nowy pasek gdyż stary został uszkodzony przez przytartą sprężarkę , koszt 40-60IMG_20220727_133845.jpg

Oringi korka klimatyzacji 3x25 (te wezmę z warsztatu przy napełnianiu klimy)

 Bardzo przydatne i ułatwiające sprawę będą klucze nasadowe torx  oraz płaskie torx. Bez nich też się objedzie ale na torxie mamy pewniejszy chwyt za śruby. 

Odłączamy akumulator . 

Zaczynamy od demontażu obudowy filtra powietrza, i osłony silnika od dołu , 

Kluczem płaskim oczkowym 15 fajka lub wąska nasadka naciągamy napinacz i blokujemy torxem , zrzucamy pasek.IMG_20220727_170050.jpg

Odkręcamy 4 śruby mocujące grill, lekko odchylamy go do siebie i wyciągamy z zatrzasków do góry IMG_20220727_185343.jpg

Odkręcamy wzmocnienie pasa czołowego 6 śrub , odchylamy prawa stronę do góry , przesuwamy w prawo i wyczepiamy mocowanie dolotu(strzałki) , następnie odczepiamy wtyczkę pod wzmocnieniem i mamy na tyle luzu że możemy śmiało położyć wzmocnienie pasa na silniku 

IMG_20220727_185811.jpg

Odkręcamy śrubę dolotu i go wyciągamy z zaczepu (strzałka), następnie odkręcamy opaskę ślimakowa na flanszy turbiny oraz śrubę mocująca rurę(gwiazdka ) i otrzymujemy przyzwoita ilość miejsca do dalszych prac IMG_20220727_190747.jpg

Teraz przyda się nam nasadowy klucz torx E10 z długą przedłużka i kardanem którym odkręcamy węże przyłączeniowe do sprężarki (kółko ) odpinamy wtyczkę sprężarki i mamy dojście do jednej z trzech śrub klucz torx  E12 mocujących sprężarkę (kwadrat) tą wygodniej było mi odkręcić od góry IMG_20220727_191128.jpg

Aby otrzymać więcej luzu na przewodach Klimy odkręcamy mocowanie węża pod obudową filtraIMG_20220727_191507.jpg

Następnie wchodzimy pod samochód i odkręcamy pozostałe dwie śruby trzymające sprężarkę IMG_20220727_191730.jpg

Sprężarke pod delikatnym skosem wyciągamy dołem. 

Montaż w odwrotnej kolejności .

 

Żeby było po bożemu , a układ mamy pusty wymieniamy osuszacz . Znajduje się on po prawej stronie wentylatora pod białą plastikową zaślepką którą ściągamy. IMG_20220727_192128.jpg

Pod nią mamy śrubę na klucz torx E8 którą wykręcamy (kółko) następnie wyciągamy blaszkę blokująca(strzałka) , aby to zrobić trzeba ją trochę wcisnąć tak żeby wypust gniazda gwintu nie zawadzał  o prostokątny otwór w blaszce, ja musiałem użyć trochę siły bo dosyć mocno siedzi .IMG_20220727_192639.jpg

Następnie musimy wyciągnąć korek osuszacza, siedzi on dosyć ciasno z powodu brudu ,i dwóch solidnych oringów,

W korek wkręcamy dłuższa śrubę niż oryginalna i podkładamy sobie coś co pomoże nam ciągnąć za śrubę do góry, ja użyłem większego klucza oczkowego i kombinerekIMG_20220727_103752.jpg

Po wyciągnięciu korka, płaskoszczypami wyciągamy sam osuszacz IMG_20220727_104148.jpg

Ściągamy jeden oring (żeby łatwiej było  ponownie wyciągnąć korek)i wkładamy korek na swoje miejsce , i wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności.

 

Sam osuszacz włożę chwilę przed napełnieniem układu z racji tego że producent zaleca max 45 minut czasu między wymianą a napełnieniem układu. 

 

  • Like 2
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności