Skocz do zawartości

Remont x30xe plus automat


Gregor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was serdecznie dotarłem do momentu gdzie zajmuje się silnikiem jak i skrzynią biegów światła obrobione nadwozie także dodatkowo kilka modyfikacji na desce jak i w środku pochwalić się mogę jak skończe wracając do tematu silnik mam od typowego janusza zamiast uszczelek wszędzie silikon na dniach biorę się za demontaż na teile silnika i tu moje pytanie na co dodatkowo zwrucić uwagę wymienić lub sprawdzić komentarze w stylu kup drugi silnik wsadź sobie jeden z drugim w kieszeń niekupie naprawie i doprowadze do stanu normalnego ten co mam z waszą pomocą lub bez dla tych którzy pisali mi pierdoły w stylu ortografia etc proszē bardzo mam zainstalowaną klawiaturę j. Polskiego także więc wara dla tych którzy pomagali radą przydały się bardzo dziękuje co już wiem 

1. wymiana pierścieni - jeśli nie ma owalu tulei to warto je wymienić, przy okazji porządnie wyczyścić tłoki w miejscach pracy pierścieni. Pierścienie na 1 cylinder to ok. 40-50zł, wziąć jakiegoś REINZa albo GETZE. Komplet na silnik ok. 300zł. Pasowanie luzu na zamkach to jak dobrze pamiętam 0.20-0.35mm.
2. sprawdzić stan panewek - jeśli będą już przeciągnięte i mają ryski to warto się zastanowić nad wymianą pod warunkiem że nie jest porysowany wał. Jeśli silnik nie klepał to można zaryzykować wsadzenie nominalnych jakiegoś dobrego producenta (np ACL, GLYCO) - ok. 110 główne i w tej samej cenie korbowe czyli komplet ok. 220-230zł.
3. rozebrać i dokładnie sprawdzić stan pompy oleju, w razie potrzeby kupić nową - ok. 400zł
4. zrobić kompleksowo głowice. To najbardziej zaboli, bo planowanie + szlif i dotarcie zaworów + wymiana prowadnic + wymiana uszczelniaczy wyjdzie na jedną głowicę koło 550-600zł ale nówka sztuka prawie że będzie. 1200 za obie. Warto też w razie konieczności zrobić porządek z popychaczami jeżeli klepały. INA za sztukę 6 dych widziałem. Badziewia za 2,5-3 dychy nie kupuj bo ekspresowo szybko się rozleci - sprawdzone w praktyce.
5. obowiązkowo nowy rozrząd z rolkami, napinaczem i pompą. 750zł.

Niemała kwota końcowa wyjdzie, ale wiem co mam i jeśli będę dbał, to silnik mnie przeżyje.

Znalazłem na forum także momenty dokręcania a także na zip schemat słupa i osprzętu 

Myśle także nad zrobieniem dodatkowo podwujnej rury wydechowej tyle że niemam pojęcia jak wykuć na początek chcę ją zrobić sam i sprawdzić czy bendzie pasować wizualnie jak i dla kondycji silnika puźniej może jakaś firma która docelowo się tym zajmuje ale to się zobaczy wyczytałem także o wałkach z 3.2 tyle że wiadomo lepiej się doinformować niż popełnić bubel więc jeśli rozumiem kupuje wałki od 3.2 daje do wywarzania (komu) i montuje zamiast wałków 3.0 ? Pozdrawiam wszelkie rady mile widziane nielicząc typu kup inny 

Inny słupek kupiony bendzię tylko w sytuacji gdy okaże się że tuleje to beczki pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności