Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 Świst powietrza z otworu montażowego uchwytu listwy wtrysków LPG


agentlos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem posiadałem samochodu Opel Corsa D z silnikiem A12XER rocznik 2013 którego to zakupiłem na początku tego roku. Ostatnio w ramach szukania luźnych elementów powodujących terkotanie pod maską trafiłem na słabo trzymające się mocowanie (w zasadzie wspornik) listwy wtryskowej LPG. Metalowa listwa była "przykręcona" na wkręt. Przy próbie dokręcenia okazało się że obraca się on jakby miała zerwany gwint. Przy próbie wyjęcia razem z wkrętem wyszedł kawałek silikonowego "korka" (nie wydawał się być fabryczny). Po wkręcie został ruchoma, metalowa tulejka z której wnętrza podczas pracy silnika dochodzi syczenie (zaciąga tamtędy powietrze do komory). W momencie wyjęcia bagnetu lub odkręcenia korka syczenie ustaje.

 

Czy ma ktoś z Was wiedzę na temat poprawnego montażu uchwytu wtrysków LPG tym miejscu oraz jak to możliwe że silnik zaciąga w tym miejscu lewe powietrze i co z tym można zrobić (poza ponownym zakorkowaniem)? 

 

Pozdrawiam.  

wspornik.jpg

Edytowane przez agentlos
Zmiana nazwy tematu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być szczelne i tyle.

 

A gdzie śruba albo resztka bo chyba się ułamała czy coś? Bo to taka sama śruba jak te w okolicy na torx.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy nie mogę odnaleźć zamontowanej w tamtym miejscu śruby, ale z tego co pamiętam nie była o śruba tylko jakiś wkręt z gwintem jak do drewna/plastiku  wkręcony w silikon. Zaczep od listwy wtryskowej LPG trzymał tak jakby go w ogóle nie było także go usunąłem. Sprawdziłem głębokość otworu śruby i wygląda na to że nie przekracza 4cm. Nie wiem jakiej długości powinna być oryginalna szpilka. Po wyjęciu element pomiarowy był ubrudzony od oleju co jest naturalne w tym przypadku. Wygląda w tym momencie na to, że jakiś Janusz próbował na siłę dokręcić mocowanie i swoim działaniem uszkodził pokrywę zaworów i kto wie czy nie ukręcił śruby zostawiając jej części w bloku silnika.

 

Czy tak "drobny" przedmuch w tym miejscu może mieć znaczny wpływ na osiągi (moc/spalanie) samochodu? Aktualnie na jednym baku LPG (tankuje co około 31l) przejeżdżam jakieś 430km - okres letni - LPG załącza się praktycznie po ruszeniu. 

Edytowane przez agentlos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności