Skocz do zawartości

po zamianie turba dalej to samo!!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił mi się olej w rurze powietrza doładowywującego. Diagnoza była straszna-przepuszcza turbo. Trzeba regenerować. Ale za nim sie na to zdecyduję zamieniłem turbo na 100% sprawne. I co?? Znowu to samo. Nikt jakoś nie potrafi mi powiedzieć, z czym to może być powiązane. Czy może to mieć związek z przytkaną odmą??

 

Pomóżcie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/madanimated.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja tam sie za bardzo nie znam, ale od rury dolotowej powietrza do turbiny odchodzi taka mała rurka która wraca olej do pokrywy z zaworami więc na mój rozum to wszystko jest OK. W moim opelku jest to samo i nie uważam tego za zły objaw ponieważ turbo chodzi jak żyleta :( a także u mnie cofa nieznacznie olej ( bardziej są to opary oleju niż stały strumyk http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/twisted.gif

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska bez paniki;

 

Mnie mechanik powiedział(nie z ASO) jak nie kopci na siwo to spoko, nie napanikować. Jak kopci na czarno przy dociśnięciu gazu to jest normalnu objaw przy dislu. Test na turbo to jak dociśniesz gazu to rura gumowa idąca od turbo rośnie tzn. puchnie, i wtedy jest OK.

Turbo jak padnie to padnie, należy jeździć do końca a później regenerowaćlub kupić używkę http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Koszt min 700 zł. Bardziej martwcie sie jak padnie pompa wtryskowa której koszt wynosi z 10 tyś. , ale w silnikach 2.0 tdi to bardzo bardzo rzadkie częściej to jest przy silnikach 1,7 dti

 

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, chociaż nie do końca mnie to uspokaja :) Przedtem nie było wcale oleju w tej rurze. Na siwo nie kopci, ale jak "przydepnę" to czarna magia za mną :) Słyszałem, że przy nagłym przyspieszaniu może zakopcić ale tylko trochę. Moze rzeczywiście to normalny objaw, ale wcześniej tego jakoś nie zauważyłem. Może odpisze ktoś, kto ma tak jak ja 82 konnego potworka :?:

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze rzeczywiście to normalny objaw, ale wcześniej tego jakoś nie zauważyłem. Może odpisze ktoś, kto ma tak jak ja 82 konnego potworka

Kronos, Wskazane są oględziny zaworu regulującego ciśnienie doładowania - Musisz zlokalizować co jest rzeczywista przyczyna puszczania oleju: turbina czy odma. Jesli masz odpowiednie cisnienie doładowania a zużycie oleju jest w normie (0,7l / 1000km) to nie ma sensu regenerować turbiny bo to trochę kosztuje... Mam swoją teorie - jesli masz nieszczelność w układzie podciśnienia to wtedy pompa Vacu cały czas będzie podawać powietrze do komory korbowej przez co mgła olejowa będzie ciągle wypychana do kolektora ssacego. Sprawdź dokładnie czy nie masz gdzieś przetartego przewodu z podciśnieniem :) Co do odmy to przyczyna mogą być pierścienie. Jeżeli jeszcze masz pompę VACu zasyfioną to prawdopodobnie masz nieszczelną uszczelkę kolektora dolotowego i/lub prawdopodobnie przepuszcza ci oska klapek zawirowań. I na koniec śladowe ilości oleju są normą ! A kopcenie na czarno może świadczyć o za małej ilości powietrza czyli to doładowanie o którym wyżej pisałem :?: Ot i cały mój wykład :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności