Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opel Corsa D. 1.3. Auto użytkowane przez inną osobę, z tego co wiem, to samochód w ostatnim czasie trochę zamulał (nie podczas każdej jazdy). Odpalał zawsze bezproblemowo. W czasie jednej z niedzlenych przejazdzek wszytsko bylo ok ( faktycznie nie zbierał się, ale bez problemu osiągał prędkość ok 100 km/h) podczas drugiego wyjazdu tego samego dnia auto praktycznie bez mocy, Vmax -40 km/h mimo maksymalnie wciśniętego pedału gazu, po krótkiej jeździe auto zgasło i nie dało się już go odpalić.

Podłączyłem auto do carscannera i rzuciło następującymi błędami:

P253F Engine oil deteriorated (podejrzewam, że może to być błąd czujnika oleju, lub jest to inspekcja olejowa)

P0087 Zbyt niskie ciśnienie szyny paliwowej / układu ( tu podejrzawam, że może to chodzić o filtr paliwa bo z tego co wiem to nie był wymienany ostatnio, albo wtryski do wymiany)

P2282 wyciek powietrza między przepustnicą a zworami dolotowymi ( no tu podejrzewam jakąs nieszczelność albo przepustnicę)

P0402 Wykryto nadmierny przepływ recyrkulacji spalin ( tu podejrzewam EGR bo stytuacja gdzie auto zgasło podczas jazdy jakby naprowadza mnie, ze może to być własnie EGR, DPF nie był w tym samochodzie wypalany)

P0251 – Awaria sterowania dozowaniem paliwa pompy wtryskowej.

P0607 – Działanie modułu sterującego ( raczej wątpie że padł moduł silnika, podejrzewam, że ten błąd wyskoczył jako ostatni ze wszytski i jest po prostu następstwem powyższych błędów.)

 

Nie znam w ogóle tego auta, powyższe odczyty błędów są tylko moją interpetacją także nie wiem co oznacza kombinacja takich błędów.

Proszę o wypowiedzi użytkowników bardziej doświadczonych w znajomości tych silników, lub mających podobne combo błędów.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/98179-awaria-corsa-d-2012-13-diesel-interpretacja-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

P253F- chyba olej dawno nie był wymieniany i algorytm przeliczył ilość odpaleń i wypalań DPF lub jego prób .Reszta jak piszesz

 

  • Like 1
20 minut temu, Marcin 83 napisał:

P253F- chyba olej dawno nie był wymieniany i algorytm przeliczył ilość odpaleń i wypalań DPF lub jego prób .Reszta jak piszesz

 

Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie ostatni serwis olejowy był niestety ok. 2 lata temu/

Cytat

 

 

 

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności