Skocz do zawartości

Coś o silniku 2.5 TDS


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega mój ma zamiar kupić Omegę z silnikiem 2.5 TDS. Bardzo proszę o kilka słów na temat tego silnila (awaryjnośc spalanie trwałośc co tam kto coś może w wolonej chwili napisaś)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten to konstrukcja austriackiej firmy Steyr. Zanim trafił do Omegi, montowany był również w BMW. Bardzo mało jest zapytan o ten silnik na forach technicznych a to dobry znak bo prawdopodobnie jest mało usterkowy :roll: . Wynika to m.in. z faktu, ze zanim trafił do Omegi, nieco obniżono mu moc, co podniosło jego trwałość. Z tego co słyszałem ma on jedną poważną wadę: przy większych przebiegach są problemy z odpalaniem ciepłego silnika ponieważ nie działają wówczas świece żarowe. Póki silnik nowy to jest fajnie, ale po czasie, kiedy spada kompresja, mogą być z tym problemy. Ale zdaje się, że na Allegro dostępne są proste patenty na zniwelowanie tej przypadłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam OMEGIE z tym śilnikiem rok 1996

ma przejechane coś 360tys ile naprawde nikt niewie

mam ją ponad rok i jak narazie śmiga

odnośnie palenia na ciepłym to dolewam troch żepaku i nie ma problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to Silinik BMW 2.5 Turbo Diesel Sport (TDS) w późniejszych latach był robiony w kooperacji z Oplem dlatego też opel kupił część licencji na ten silnik i musiał zmniejszyć moc. BMW trafiło akurat na chude lata firmy opel materiałby były gorszej jakosci i dlatego tez silniki te nawet w bmw zaczynały padać. Ale póki co była to najlepsza dieslowska jednostka silnikowa BMW porównywana nawet z Mercedesem 300 D. Szczerze mówiąc jeżeli to silnik z początkowej fazy produkcji Opla no to nie powinno być z nim kłopotów ponieważ z różnych źródeł wiem że te początkowe TDSy kładzione do omy były żywcem wzięte z bemek oprócz znaczków rzeczjasna :roll: późnjejsze egzemplarze miały wiecej usterek ale to przy dużych przebiegach przebiegach rzędu 300 - 500 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ropniaków w omie to sa dwie strony medalu tego silnika.Jedna jest taka ze jesli silnik nie był katowany spokojnie zrobi 300500 tyś km a jeśli ktoś kreci go do ponad 4000 obrtów na minute to długo nie pojeździ a napewno już peknie głowica bo jak każdy silnik BMW lubi się przegżewać.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupio zabrzmi ale jest jeszcze trzecia strona tego medalu mianowicie to że awaryjne są pompy wody w tym silniku właśnie do tego stopnia że mój szef opowiadał mi że trafiła do niego Beemka po przegrzaniu które nastąpiło z dziwnego powodu spadł wirnik z pompty wody który jak sie niektórzy orientują jest wciskany na prasie a jak on spadł to nawet chuck norris nie wie ale to nie jest jednostkowy przypadek bo slyszałem tez o innym tdsie w którym spadł wirnik od pompy wody dziwne co. Chyba to jakieś fabryczne nie dopracowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności